Saturday, November 10, 2012

mozi után...


“Valami van a télben, ami a gyermekkorra emlékeztet, közvetlenül és fájdalmasabban, mint más évszakok. A hó kékesszürke színében, a szobák alkonyatában, a kályhák nyers, orrfacsaró illatában, mindebben van valami bizalmas és örökre elveszett. Ez az emlék didergésre késztet.
Olyan a gyermekkor emléke télen, mint egy sivár, elhagyott lakás, ahonnan kiköltözött mindenki, akit szerettünk, mint egy lakás, melyből elhordták a bútorokat, s melyet nem lehet többé kifűteni.”
(Márai Sándor: A négy évszak – A hó)


Szerettem volna meselni a filmrol, mert jo volt, de mashogyan volt jo.Hianyzott belole az elegencia, ami mindig jellemzo.Bond visszament  a multba, es sok aktualisra is  tukrot  tartott a nezonek.
Aztan elolvastam kisBencet, es visszamentem 11 evesbe, amikor telen este 10-ig szankoztunk a domb oldalon, a vizes nadragunk felig fagyott volt, de  soha nem volt eleg, es foleg nem feltunk, nem kellett felnunk, es nem feltettek...kifaradtan  huztuk a szankonk az ejszakaban, melyet a ho vilagitott be alulrol, folulrol a csillagok es a Hold...gondtalan, boldog gyermekkrom volt, ma tudom igazan...

Nyugodj Bekeben kisBence!...

8 comments:

  1. KisBence sajnos már békében nyugszik, s az embernél mocskosabb állat nincs. (Lehet, hogy durva voltam, de így van.)Nagyon jó hangulatú a fotó! Bele is sajdult a szívem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniko, sajnos azt kell irnom, nem vagy durva:(
      A foto engem is elvitt, jo messzire:)

      Delete
  2. Éppen ezt a könyvet olvasom Máraitól.
    Kis Bence pedig nyugodjon békében!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En most nem olvasom, de emlekeztem erre a reszre.

      Nyugodjon szegenykem:(

      Delete
  3. Kedvet adtatok a könyvhöz, de nagyon! Nem is igen vannak szavaim,csodálatos, havas, téli gyerekkorom volt. Főleg télen....Érdekes,erre így még sosem gondoltam, bár érzem a hó beburkoló védelmét és tisztaságát. Ezért is szeretjük olyan nagyon,mert eltakar minden mocskot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagyon jol irtad le Monika.Nekem nagyon nagy kedvencem Marai, amit csak tudok olvasok Tole.

      Delete
  4. Sokan vitatják Márai gondolatait, számomra szépek, sokszor fájóan őszinték, még akkor is szívesen olvasom, ha éppen nem is tudok azonosulni velük. A mai választásod kitűnő.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En is igy vagyok ezzel Rozsa, nagyon szeretem minden irasat.Orok kedvenc A gyertyak csonkig egnek:)Sznobnak is neveztek, meg mas egyebnek is.Amit tiszteltem benne, hogy hiaba hivtak, soha nem ment haza, mert eljott...

      Delete