Saturday, November 3, 2012

csodacsinálás...


Idestova 10 eve vagyok ujrahasznosito, melynek jegyeben az elmult 5 evben a karacsonyi diszeket is magam keszitem, mellozve a "muanyagizmust", a fogalmat most talaltam ki iras kozben.Ha tehetem eheto diszekkel szepitem a fat, csupan minimalis plusz fenyes disszel kiegeszitve.Egyedul a fat nem sajnalom , hogy muanyag, hiszen igy is vedem az erdot, a novenyeket.
Szeretem elkepzelni milyen szinu legyen az unnep, olyan nagyon szeretem a karacsonyt.
Az  utobbi evekben tobbnyire ket uralkodo szin volt, mert meg itt is szeretem a keves is lehet tobb elvet.Most viszont szines , sokszinu diszeket fogok kesziteni, idezve a gyermekkort, amikor az iskolaban olyan hosszu papirlancot csinaltunk, hogy kesz mulatsag-mutatvany volt a hazavitel.
A szines papirbol vagott diszek, az ezustpapirba csomagolt dio, mogyoro, mandula, a narancshejabol vagott spiral, nem csak nagyon szep lesz, de illatos is.
 Legfontosabb, ha csak kepzeletben is, de idevarazsolom  a karacsonyi csodat, amit kicsit mindenki erez olyankor...(Mr.Marai utan szabadon:)

10 comments:

  1. Kedves Ágnes!

    Ezt a posztodat olvasva megint belém vágott a felismerés, hogy nemsokára karácsony! Aminek persze nagyon örülök, bár nagyon le vagyok maradva a készülödéssel és egyéb tevékenységgel. Na de majd alakul még.

    És adtál a képpel egy nagyon jó ötletet. Már régen kiment a fejemböl, hogy milyen klassz a szines papircsikokból készitett lánc...na ezt ma tuti, hogy megcsinálom Boglárkával. Nagyon szeret ragasztani és pepecselni....rettentö jó dolgo lesz ez neki mára. Nekem is kell mára ilyen jellegü elfoglaltság...hamarosan megint visszamegy a párom dolgozni ma délelött. Ilyenkor KELL nekem is az olyan elfoglaltság, amikor rutinszerüen csinálhatok valamit....

    Kicsit szomorkás a hangulatom emiatt, de majd elfoglaljuk magunkat!

    Köszönöm neked!

    Legyen nagyon szép napotok!

    Szeretettel:

    Csilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Csilla Kedves:)

      Ne ess ketsegbe, nem kestel meg le semmirol, bar gondolom a picurkaval kevesebb az idod, na de megeri:)
      Orulok, hogy jo otletet adtam, mar tavaly is gondoltam erre, de megis kimaradt.Most csak ilyesmivel szeretnek disziteni.

      Sajnalom a szomorkodast is, aterzem , voltunk hasonlo helyzetben:((de bizom benne karacsonykor egyutt lesz a kiscsaladod!!:)

      Szep, keszulodos napokat kivanok en is:)

      puszillak, szia!

      Delete
  2. Szívemből szóltál!
    Nagyon jó érzés szenteste gyönyörködni a karácsonyfában, amin Sk díszek vannak...
    Hajrá!
    :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hajra Monika!:))ugy megszerettem az SK fat, hogy azt hiszem mar mindig ilyet fogok disizteni:))majd mutatom ha kesz!

      szia:)

      Delete
  3. Én egyszer egy doboznyi kockacukrot csomagoltam be egyenként piros papírba és zöld vékony cérnával kötöttem át mindegyiket, mint egy kis csomagot. Hát befontam a hajam, mire végeztem, de gyönyörűek voltak a fán. Aztán az ünnep elteltével nagyon örültek az egerek a padláson, mikor megtalálták a zacskóban őket.:):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tami:)) szoval az egereknekm is volt karacsony, ha kesobb is:))
      Egyebkent nagyon jo otletet adtal, fogok en is ilyet is, meg eszembe jutott a pattogatott kukorica is, felfuzni.
      Majd mutatom a kesz fat is:))

      Delete
  4. Hosszú évek után, tavaly díszítettem fát a férjemmel, azelőtt ez a lányaim dolga volt. Az idén is így fog lenni, mivel a messziek nem tudnak jönni. Kitűnő ötletet mutattál be, meg fogom mutatni az unokámnak, ő már készíti fehér papírból a hópelyheket, tavaly is csinálta, el is adott belőle, egy kis zsebpénzt keresett vele. Én is ehető díszeket gondoltam készíteni, nálunk vaníliás koszorúnak nevezik, vaníliás porcukorba van beleforgatva, így az illata is megmarad, diót csomagolok ezüst papírba, ezüst keskeny szalaggal fogom felkötni a fára és ha összejön a papír lánc, azt is felteszem. Köszönet az ötletért, a csodára pedig én is várok, mint mindenki más :)

    ReplyDelete
  5. Nagyon orulok Rozsa, hogy Neked is tetszik, es otletet is adtam:) meg emlitettem a pattogatott kukoricat is felfuzve, de majd mutatom, ha keszitem.Bizom benne a te kesz fadat is lathatom majd:)A kisunoka szerintem boldogan fogja kesziteni a lancosat:)

    ReplyDelete
  6. Szia Ágnes, neked szólnak: http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/11/hogomb.html, s küldöm a másikat is.

    ReplyDelete
  7. Megneztem a linket, hatalmas otlet a hogomb befottes uvegbol!:))koszi!!
    A filces is rengeteg otletet adott, nagyon kosoznom!!

    ReplyDelete