Friday, November 23, 2012

Az ígéret szép szó...


"Az igeret szep szo, ha nem tartjak meg akkor is" mondta/irta nekem a kozelmultban valakim.
Ma reggel a tv-ben hangzik el:Az igeret annyit er, amennyit az , aki mondja.
Nekem mindig bajom volt az igeretekkel, ha kapok, a legkisebb dolgokban is borzasztoan felhaborit, ha nem teljesiti.Pl :felhivlak, irok.Es akkor en varom, mert igy vagy ugy elul bennem, es nem volt kenyszeritve, O magatol igerte, es nem jon, a hivas sem, a level sem.Majd duhosen, ami annyibol al, hogy fejben vagyok pipa, nem csinalok semmit, csak magamban lezarom, nem varom tovabb.Az illeto kesobb, mintha semmit nem igert volna, ugy adja a kovetkezo igeretet.Ekkor mar finoman szolok, ne igerj olyat, amit nem tudsz vallalni, de O csak igeri, es en ujbol a pipa vagyok fejben korforgasba kerulok.
Miert igerunk?ez valami belso erzes, amitol az illeto azt kepzeli jot tett?onmegnyugtatas?
Vagy valoban igaz az elso verzio:Az igeret szep szo, akkor is, ha nem tartjak meg?:)



* senki ne vegye magara, nem itt a blogvilagban tortent, tortenik, bar ketsegtelen itt is talalkoztam mar hasonloval, meg akkor is, ha nem nekem igertek:)es bosszantott meg igy is.

6 comments:

  1. Ó, én pedig éppen egy jó féléves igéretet teljesítettem ma. Aztán kiderült csak félig, de már félig megvan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniko:)ha felig megvan, mar jo.
      Neha en is teszek itt a blogban olyat, ami ido vagy egyeb tortenes hianyaban nem irodik meg.Konkretan olyanra gondoltam, amikor eloben nap, mint nap talalkozol valakivel, vagy csak telefonon, es iger es iger:)
      Es egeszen mas az is, ha onhibankon kivul nem tudjuk teljesiteni, de ugyis tudom ertesz:)
      Koszonom!!

      Delete
  2. "Szegény ember, aki még ígérni sem tud." Ezt hallani mindenhol, hiszen ez a sikerorientált világ erre ösztönöz sokakat. Nem eredmény kell, csak ígéret, mert az is elég. Mire kiderül, hogy csak ígérni tudsz már eladtad magad, vagy egyszerűen te léptél tovább...Miért kell, miért lehet ez alól kibújni? azt olvasom nap mint nap: "hamis tanúbizonyságot ne tégy". mert egy be nem tartott ígéret számomra=hazugság.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen,ez egy masik kedvencem.A sajatom az, hogy ne haragudj nem tudom igerni, nem vagyok biztos benne.Persze en is kovettem mar el olyat, amit nem tudtam teljesiteni, ez sokszor nem tolem fuggott, nem miattam alakult igy.Az ilyen korulmenyek azert figyelmebe vehetok.
      Kosoznom a hozzaszolasod!!

      Delete
  3. Nekem az ígéret nagy teher, mert olyan fanatikus vagyok, hogy ha beledöglök is megtartom, megteszem amit ígértem, ezért nagyon meggondolom, kinek mikor mit ígérek. A baj csak az, hogy mástól is elvárom, hogy tartsa a szavát, vagy akkor mondja azt, nem tudom megígérni, de megpróbálom.... s máris elmarad a csalódás...nem? Eszter

    ReplyDelete
  4. Eszter! tokeletesen fogalmaztad meg!Itt most konkretan en arrol irtam, hogy vannak , akik megszakitas nelkul igernek, mar annyira megszoktak, hogy semmi sulya nincs, csak igernek.En mindig hozzateszem, nem igerem biztosra, vagy inkabb nem igerek, es igen , igazad van, igy nincs csalodas.
    Azt sem allitom, hogy szent vagyok es nem okoztam meg masnak csalodast, de az biztos, hogy olyankor soha nem csak rajtam mulott, mert en is beledoglos vagyok, de akkor is teljesitem.
    Egyszer majd talan ismet visszanyeri a sulyat az adott, kimondott szo.
    Nagyon koszonom, hogy igy leirtad!Legyen szep hetveged!:)

    ReplyDelete