Monday, August 29, 2011

szilvás gombóc...




...talan ket hetig kaphato, es akkor is nagyon csokkentett mennyisegben a szilva itt felenk.Ilyenkor mindig keszitek szilvasgombocot, tehat egyszer egy evben egeszen biztosan:)
Ma is egy kis kosarka szilvaval libbentem ki hazafele megallva a boltban, es mar kepzeletben oda is dobtam a krumplit, hogy mire hazaerek majdnem puha legyen.Az volt az elso, amint beleptem a konyhaba, mert utana mar csak pillanat muve az egesz.A mozdulatok a kezemben, szeretet a szivemben, anyukamnak aldozok.O szilvalekvarral csinalta mindig, micsoda lekvarja volt.Berbencei szilva, emlekszem a nevre, mert gyerekkoromban mokasnak tunt es kulonlegesnek.Imadtam a szilvalekvaros kenyeret.A sogornom, batyam felesege, eloszor nalunk evett lekvarral gombocot, ugy megszerette, hogy utana mar csak igy tudta elkepzelni.

Erdekes ahogy megismertetjuk, izleltetjuk masokkal, egymassal amirol azt kepzeljuk a mienk, atadjuk meg igy is valamifele koteseket kepezve, mert a legnagyobb tisztelet, ha valaki megkosolja, sot szereti is a foztunket.En elsokent azert szeretek fozni, mert egyfele kapocs lesz igy, es valami kulonleges tudasnak erzem, amikor dicsernek egy egy foztomert.

Anyosom rendes morzsa helyett, ahogy hagyomanyosan ismertem, O makkal ette, pontosabban cukrozott makkal.Amiota megkostoltam en is mindig talalom igy is, ketfelekeppen, de en mar csak makosan szeretem. Aztan kedvem volt jatszani, hogy meg tovabb anyuval idozzek, es keves nudli is keszult a sarkokbol.

B.baratai befutottak, kerdeztek mi ez, mert yummy:) B. ezt mondta:- oh this little thing, that is nudli:D my mom made it with her own hand-huzta ki magat. Ettol,a this is nudlitol en befutottam a haloszobankba , eldobtam magam, szamat befogtam, hogy ne visitva nevessek:))es csak imadkozom, hogy holnap ne jusson eszembe, mert hangosan fogok felnevetni a leghulyebb helyzetekben:)

Nos ilyen lett, az udvaron jobbak a kepek, vilagosabb..kivancsi vagyok eszi e meg valaki makkal?varom a jelentkezoket:)