Sunday, August 7, 2011

a paprika...




...azt hiszem egyszer , ha el nem felejtem , megszamolom hanyfele paprika kaphato ,a szinuket is meg fogom szamolni.Azok a paprikak egesz ev folyaman kaphatok, megszakitas nelkul,na de ilyenkor, igy augusztusban, megjelenik az a paprika, ami szivet dobogtat, pulzust novel, ha becsukott szemmel jarnek is odacsalna az egyedi, semmivel ossze nem hasonlithato, ossze nem tevesztheto szagaval.A magyar paprika, ha jol emlekszem piaci hangulatokbol,ezt neveztek tv paprikanak.
A ferjem tegnap miutan
belepett, azonnal megkert csukjam be a szemem, keze a hata moge rejtve.Kozel jott es szagolnom kellett , kitalalni mi az..mi mas, a magyar paprika, azonnal kitalaltam:)
Ebbol meg azonnal kiderul, hogy toltott paprikat foztem,mert neha , nem gyakran, szoktam ev kozben is az egyeb felsorolas alatt szereplo paprikakbol , na de az soha nem olyan, mint ebbol.A nyitott konyhaablakon at az illat kiment a kertbe ingerelni .

Reggel olvasgattam, es talalkoztam egy olyan mondattal: a csaladnak fozott etel, az mindig egy vallomas.Ezt ereztem eddig is, csak nem ebben a megfogalmazasban, es hat valoban az.


Mai csavargasunk eredmenye ez a tunderi keramia nyujtofa, recepttarto.Hozza kis kartyakkal, amire szepen le fogom irni a kedvenceket, a sajat titkaimmal kiegeszitve, hatha egyszer nagyon orul majd valaki:)






























* a paprika mellett van az a Basmati rizs, amit emlitettem mar, es nem csillaggal, vagy betuvel osztalyozzak, hanem elefanttal, ez eppen 5 elefantos.

10 comments:

  1. :D :D Tegnap nálunk is töltött paprika volt :D :D
    Nagyon szeretjük. Főtt krumplival, picit édesen.

    ReplyDelete
  2. Tv paprika::)) - pár éve tudom csak, hogy mit jelent a "tv". Évtizedekig azt hittem, köze van a tévéhez, komolyan. Hogy tévé előtt kell enni:::))) Ma már tudom mit jelent:)
    Pénteken voltam piacon, jelentem, Pécsett a vásárcsarnokban pazar a tv-paprika felhozatal! Ti hol szerzitek be? Puszi::)))

    ReplyDelete
  3. Edit:)en is ugyanugy csinaltam! ezek szerint egyformat ettunk:)

    ReplyDelete
  4. Dorka:)en meg mindig nem tudom miert tv paprika a neve, csak remlett, hogy az, meg a bogyiszloi neve jon be, de igazan amit imadtam a paradicsom paprika.Neha neha lehet itt kapni csak.
    Ez a tv paprika igy augusztusban csak, nehnay hetig, de ilyenkor barmelyik szupermarketban megveheto.
    Szoval miert tv paprika a neve?:)

    puszi, szia! es koszonom a piaci heyzetjelentest:))

    ReplyDelete
  5. Ágnes a tv paprika az Tölteni Való paprikát jelent!
    Én ugyan nem szeretem, de ahogy itt írtok róla, lehet kedvem szottyan hozzá! Mostanában mindent meg akarok enni:))
    Szép estét!
    Viktória

    ReplyDelete
  6. :))koszonom, koszonom Viktoria:)) olyan jot nevettem, mert soha nem gondoltam volna, hogy rovidites:)
    En is nagyon sokmindent megkivanok, ahogy olvasok rola masoknal, vagy tb-ben ha keszitik, ugy-hogy nyugodtan csinalj paprikat!!szerintem fincsi lesz.Egy evben jo ha ketszer csinalok, annyi belefer:)

    puszi, szia!

    ReplyDelete
  7. Ági, már minden titkát tudod a tv paprikának:)
    Ugye milyen egyszerű? Én is jót nevettem, amikor pár éve a piacon egy árustól végre meg mertem kérdezni, és ő elmagyarázta:) A bogyiszlói is most kapható nálunk, de az horror erős, el nem tudom képzelni, hogy ki tudja megenni. Gondolom, inkább savanyítják, káposztával töltve? A paradicsompaprika nagy kedvencem, vastag húsú, lédús. Mi nagyon szeretjük a paprikát, és a különféle paradicsomokat is. (néha, úgy kedvtelésből, szoktam paradicsomot eltenni is, hát elég pepecselős dolog, de megéri, mert tudom, mi van benne)
    Paradicsomot szereted?
    Puszi, jó éjt (azt hiszem, Ti most már lassan aludni mentek, tényleg mennyi az időeltolódás köztünk?)

    ReplyDelete
  8. Nagyon jot nevettem, mert soha eszembe nem jutott volna:))
    Imadom a paradicsomot, az otthonit ugy ettem, mint az almat:)es imadtam a paradicsomlet, amit anyu eltett, az ovet ittam meg csak!

    Mi minusz 6 oraban vagyok, reggel hatkor itt, otthon del van, de este mar nem olvastalak, csak most reggel lattam , hogy irtal.

    ReplyDelete
  9. Ó, csak 6 óra? azt hittem több. akkor most Nálad reggel van, hát Szép napot kívánok, sem túl kánikulást, sem esőset, olyan pont jó legyen::))

    ReplyDelete
  10. :) Koszonom, kedves vagy!! ma eleg kellemes:)

    ReplyDelete