Wednesday, August 3, 2011

fecsegõ fehérnép...




...mintha megfejtettem volna vegre azt, hogy aki megtervezte a szupermarketokat es egyeb nagy aruhazakat nonemu lehetett.
Bar sokszor hianyzik egy egy kis uzlet, mert jo lenne beugrani csak kiflit venni, vagy gombot, es nem kizokkenni a latvanytol, ami fogad es nehany perc utan mar csak nezunk, bambulunk korbe korbe es fogalmunk sincs miert mentunk be.Aki ezt kitalalta a szive megesett rajtunk, es ajandekba adta, ha neha nehez is,de engedi az ember lanyat elvarazsolodni, es elfelejteni a gondjait a latvannyal, mert nezni nem kerul penzbe:)igazi lalafoldon jarunk, elvarazsolt vilagban ilyenkor, es talan ha megkerdeznek a csaladunkat, hogy is van, azt sem tudnank milyen nyelven beszelnek hozzank:)
itt felenk hetek ota tart , allandosult a kanikula, es ez ram is pecsetet nyomott, mert nem nagyon fozok ,kimondom, ilyenkor rossz feleseg es anya vagyok.Szembesitett is a fiam ezzel, es kozolte az o kamasz szervezetenek igen keves, megha meleg is van, az en elvont ilyen meg olyan salata talam es mostmar rendesen enni szeretni, hust, jo sok hust.Eszhez terito nehany szo volt ez, el is indultam szegyenemben vasarolni.Persze amikor beleptem a hatalmas aruhazba, es mindjart az elejen meglattam a viragokat, edenyeket es a KOSARAT, amit reg keresek, mar ujbol varazsfoldon jartam es fogalmam sem volt miert indultam el.Jokat nezelodtem szemmel vasaroltam, el is helyeztem egy egy darabot kepzeletben, volt aki szolt hozzam, velemenyt csereltunk, es olyan jol ertettuk egymast, igazan fel szavakbol is:D Igy keringtem a sok hasonloan megbabonazottal, amikor meglattam egy festmenyt , egy unnepi ebedet abrazolt..hipnotizalt , tavolrol jovo hangokat kezdtem hallani es homlokomra csaptam: a Hus! es , hogy van csaladom, akik varnak, varjak a rendes vacsorat..na ekkor mar ujbol esznel voltam, sarkon fordultam a kosarat bedobtam a kocsiba es meg sem alltam a huspultig..innen mar nem neztem semmilyen iranyba csak elore, a fiam reklamalo hangjat hallva , egeszen hazaig esznel voltam, es tisztesseges vacsorat kaptak:)hogy ujra visszaallitsam az itthoni helyem, ami eddig eleg elokelo volt, tisztelettel ovezve, neha amulattal is, amiket kapnak a konyhabol:)megleptem oket egy uj recepttel.

francia eredetu poutine: nagy meretu hejaban sutni valo burgonyat sikaltam, nehany helyen villaval megszurkaltam, nagy darabos soval megszortam, es a sutobe dobtam.Kevesebb, mint egy ora alatt megsult, ekkor kivettem, kis sapkat vagtam le, ezt is felretettem.Egy fagylaltos kanallal kiszedtem a belsejet talba, ezt keves tejszinnel, tobb vajjal, soval es borssal fuszereztem, majd visszatoltottem a burgonyaba.Tetejere sajt darabokat csipkedtem, aruljak eredetileg darabokban is, es visszatettem a sutobe 10 percre, amig raolvadt.Amig vartam addig a sapkakat tettem egymas melle, es erre is sajtot vagtam.
Kozben elkeszult a gravy is, ami nem mas, mint barna szosz, altalaban sultek levebol keszitjuk, de itt aruljak zacskoban es csak vizzel elkeszitem.A burgonyakat kivettem, leontottem a gravyvel, meglocsoltam , igyekezve, hogy a belsejebe is szivarogjon le es , hogy tovabb fokozzam lecsoval talaltam.Imadjak.
Jatekosan latvanyt es izt ertekeltettem ki veluk, 5 csillagbol hatot kaptam, es ugy erzem ezzel a tekintelyem ujbol a regi, a konyhaban (is:).