Saturday, August 13, 2011

a boldogságról.../és megint fõztem:)


Rajottem az emberek azota igazan boldogtalanok, amiota szinte fol vannak szolitva, hogy legyenek boldogok, kotelezoen boldognak kell lenni, kulonben az elet nem er semmit.

Ezek az uzenetek termeszetesen tobbsegben ellenjuttatasert adjak a boldogsagot, es egy egy ilyen ar konnyen letorli az egyebkent sem allandosult erzest.

Nem engedik az emebereknek megtalalni az oda vezeto utat , hogy kozben is erezheti jol magat, felszolitva ok mondjak meg mitol lesz az .

Engem most az is boldogga tett, hogy ismet foztem(lassan gasztroblog leszek)es fejbol , egy hetekkel korabban latott receptet valositottam meg, burgonyatorta, es szuzpecsenyet egy kulonleges hagymas szosszal leontve.
Ha valaki keri szivesen leirom a receptet, mert a boldogsagom fokozta, hogy a 30 perces vacsora kategoriaba kerult, annyi ido alatt keszul el.




* Rozsa keresere ime a recept:

5-6 nagyobb burgonyat megtisztitok, lereszelem, majd sozom,
kozben egy kisebb palacsintasutot(teflon) mar melegitem , es ebbe , mint
egy tortat belenyomom, tetejet elsimitom.
Lassan sutom, nem takarom be, majd 15-20 perc

mulva egy tanyerral leboritva megforditom es visszacsusztatom.
Csakugy, mint a palacsintanal, a masik oldalnal kevesebb idore van szukseg.

Ezzel kezdem, mert ez igenyel a legtobb idot. Kozben megtisztitok 3 fej hagymat, szeletekre vagom, masik teflonba beledobom es parolom kozepes homersekleten.
A hust vekonyra kiteritem, feleig bevagom es ugy kicsit kessel klopfolom, sozom borsozom,
keves vajat olvasztok, hevitem, ekkor teszem csak bele, a kulsonek ugymond kerget kell kapni.4-5perc mulva megforditom.
Akkor jo, ha szep piros , ropogos a szele.

Amiben a hust sutottem , abba keves vizet ontok, hogy a sult maradvanyait feloldjam, kar lenne elvesziteni, fakanallal segitek is folkaparni, nagyon pici lisztet dobok bele, tejszint es
ebbe beleboritom a parolt hagymat, sozom, borsozom, jol folrottyantom es kesz.
A hust vekony szeletekre vagom, a krumplis tortat ugyis vagom, mintha torta lenne, es leontom a szosszal.
Nagyon kellemes izu egyutt a harom iz.
Utolag a burgonyatortat is borsoztam, keves pirospaprikaval szortam es aki ker meg sot, potolja.

(leirni ismet tovabb tartott, mint elkesziteni, mert egyszerre inditok el tobb dolgot)