Saturday, August 27, 2011

hajnalban...




...hajnali, hobortos , mezitlabas setam volt a kertben, persze csupa viz lett a labam bokaig. Ejszaka mar magamra kellett huzni, jol esett a takaro, hosszu hetek ota eleoszor talan most. Szeretek nyitott ablaknal aludni, szeretem,ha a levegokulonbseg ebreszt, erezni a boromon, ahogy cirogat, es felig aludva, reflexbol nyulni a takaro utan.
Szeretem a szavak nelkuli torteneseket, mint egy ilyen ebredes, amikor a libaborosre huzodott bort , kisimitja a korulolelo paplan melege.Mint egy regi nema film, ahol gyorsan ugralnak a kepsorok, furcsak a mozdulatok, termeszetellenesek, a latvanybol kell megfejteni mindent. Hajnalban, haloingben , mezitlab a kertben nagyon szeretek...jo nap lesz:)








10 comments:

  1. A reggel a kedvenc napszakom. Minden olyan friss, tiszta, üde és ígéretes, többnyire csendes is, ha a többiek még alszanak és ... az egész nap előtted áll! Kár, hogy a te kerted olyan messze az enyémtől, egyszer találkoznunk kéne. :))

    ReplyDelete
  2. Szerettem a szombat reggelek csendjét...
    A Nap még alig ébredezett,fogtam a pórázt és útnak indultunk Benjivel. Kiosontunk a lakásból, leszaladtunk a lépcsőházban,aztán elsétáltunk a házunk mellett, végig az utcánkon, majd a szomszéd utcán, a Mentő Állomás felé. Az utca még csendes, az emberek még alszanak, vagy csak tervezik, hogy felkelnek. Még érezni az éjszaka hűvösét, a Napnak csak akkor van ereje, ha a hátamat is éri a sugara. Csend van, autó is csak elvétve, mi pedig ráérősen ballagunk. A Mentő Állomásnál elfordulunk, végig sétálunk a Piac oldalán. Az árusok serénykednek, az áruikat rendezgetik az asztalokon, mások az autóik oldalánál beszélgetnek. Még nincsenek elkésve a kipakolással.
    Elhaladunk a Rendőrség és egy Áruház mellett, a Pékség felé megyünk tovább. A levegőben érezni a friss kenyér illatát, amitől összefut az ember szájában a nyál. Én sem úszom meg, ropogós kiflikkel megtöltött zacskóval indulunk tovább. Az útkereszteződésben nem kell várnunk, még nem működnek a jelzőlámpák, csak sárgán villognak. Sétálunk tovább a Főúton a széles járdán, hatalmas nyárfák lombja alatt, ráérősen. Már csak egy kis tér van vissza és befordulunk az utcánkba. Egy utcabeli szomszéd köszön ránk, és a házunk előtt egy házbéli lakó.Kivettem az újságot a levélszekrényünkből és már haza is értünk. A konyhában letettem a kifliket a pultra és bekapcsoltam a kávéfőző gépet...
    Hűséges Kutyánk kimúlt a nyáron. Öreg volt már, 15 évesnél is több valamivel, ami kutyaéletet tekintve matuzsálemi kor. Nagyon hozzánk nőtt, nem is gondoltunk utódra, hisz városi lakásba nagyon meggondolandó. Meg eredendően a kisebbik fiunk kutyája volt, aki ötödikes korában kapta. És hol van már ő, az eredeti gazda?! A kutyás élet rendezett életforma, szabályokkal, rendszerességgel, amiket be kell tartani. Most éljük a kutya nélküli nyugalmas életünket. Nem kell korábban kelnünk a hétköznapokon, nem kell hazarohanni munka után, bár az esti nagy séták jól estek. De a szombat reggelek hiányoznak...

    ReplyDelete
  3. Kellemes a Nálad töltött idő.
    Szép hétvégét, kedves Ágnes:)
    Puszi!!!

    ReplyDelete
  4. Kedves Eva:) a megjegyzesed nekem is igen jol esett:)koszonom!

    Szep vasarnapot, puszi, szia!

    ReplyDelete
  5. Magdi:)) igen, a csondet kihagytam, pedig a legfontosabb resze a reggelnek nalam is.Milyen jo lenne, ha varazskert lenne, labirintussal, es a vegen egymas kertjeben kotnenk ki:))

    Szep vasarnapot, puszi, szia:)

    ReplyDelete
  6. Kedves babi:)nagyon jo volt olvasni, ahogy meseltel lattam az utcat, az epuleteket, mintha ott setaltam volna en is.Itt elesem egyik nagy hianya a pekseg, sajnos itt olyan pekseg , mint odahaza megkozelitoleg sincs.Talan Torontoban tudnek egy kettot, ami megkozeliti.

    Kutya elvesztese...nem egyszeru, masokat is ismerek, akiknek ilyen hosszu eletu volt, es megmondtak soha masik nem lesz.En, mi sajnos veszitettunk mar el, baleset soran, de azt gondolom a kutay is olyan, mint sok egyebbel a legelso, az olyan mas, ahhoz hasonlitunk...de azzal egyetertek, hogy lakasban nem a legjobb nekik.
    Egyszeruen vannak napok, annak szakaszai, amit szinte szertartasszeruen elunk meg, igen, az emberek eletebe borzasztoan fontos a harmonia.Arra lehet keszulni, varni, es tisztelni.

    Szep vsarnapot kivanok Neked , es nagyon nagyon koszonom a tortenetet!

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  7. Rozsa Kedves:)

    Nagyon orulok, hogy jol erzed itt magad, kolcsonos, en is szeretek Nalad:)

    Szep vasarnapot kivanok!

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  8. Én is szeretek hálóingben kísérteni a kertben a patak partján! :) Még félhomályban, kicsit libabőrösen, borzongatóan jó! :))

    ReplyDelete
  9. Froni:)orulok, hogy Te is szereted, kiderul nem is vagyok hobortos:)

    koszi, puszi, szia:)

    ReplyDelete