Friday, January 6, 2012

a vágyakozásról...







..naponta szuletnek , ebrednek bennunk vagyak.Egy szep ruhara, egy libbeno fuggonyre, utazasra, ekszerre, kulonleges etelre..
 ....a lista vegeterhetetlen.Miert szuletnek bennunk? miert van az emberben az a mozgatas, ami allandoan ujat es ujat kivan, miert akkor, ha megsem valosul meg?micsoda veszteseg, megha csak vagyalom is...sajnalom mind, ha nem tudom valora valtani.

Azt gondolom a vagyakozas az ember egyik legszebb erenye.Elore visz, meg akkor is , ha nem teljesedik be.
Ma olvastam egy cikket, ami visszaropitett idoben valahova kozepiskolaba, talan gazdasagi foldrajzora volt..arrol tanultunk, amikor amerikaban a kavet az oceanba ontottek..inkabb, mint termeloi  aron alul eladni.


Ma egy 65 eves uzlethalozatrol olvastam(Priscilla of Boston)

, lezarnak, folszamoljak..eskuvoi, menyaszonnyi ruhakat arultak.
A keszlet, ami folhalmozodott oriasi mennyiseg, a dolgozok voros festekkel fujtak le egyenkent a ruhakat, gondolom a kave elve alapjan.
Neztem a ruhakoltemenyeket es ugy vagytam arra, hogy egyet, csak egyet megmentsek..ki tudja, talan olyan lesz, mint a kezzel irott levelek, arra a sorsra jutnak.


Majd vigaszkent nezhettem cicukat, ahogy o vagyakozott erre a gyonyoru cardinalra ma..mosolyogtam oket.
A szurke , mar mar kopott januarba, kertbe , udito szinfoltot hoztak nekem...




* a cardinal elrepult, nem lett bantodasa(minden vagy megsem teljesulhet:)

10 comments:

  1. Én még mementoként is eltennék egyet. Festékesen? Igen!Mert így is értéke van, igaz más és másként.

    ReplyDelete
  2. Bizony mindannyian vágyunk valamire.....amitől jobban érezhetjük magunkat......valamire amitől lelkünk egyensúlyba kerülhet........valamire ami biztonságot ad........valamire amivel másoknak örömet szerezhetünk.......és ezekhez a vágyakhoz nem egy csodatévő varázsló kell.....mi magunk is megvalósíthatjuk.....erős akarattal, kitartással valóra válhatnak.
    Sajnálom, hogy ezek a gyönyörű menyasszonyi ruhák ilyen sorsra jutottak.....ha én lettem volna a helyükben inkább szétosztom.....örömet szerezve ezzel másoknak.........
    Még szerencse, hogy a cicus csak vágyakozott........de az is lehet, hogy csak gyönyörködött.....mint Te a madárkában és a cicusban.

    ReplyDelete
  3. Számomra nagyon szomorú,hogy így szabadultak meg a szép ruháktól!Közben pedig mennyi a szegény ember...MIÉRT nem lehetne ezeket jótékony célra felhasználni?????Az emberi butaság végtelen,akárcsak a vágyaink.....

    ReplyDelete
  4. Kedves Ági!
    Hasonlókat gondoltam, mint Mammka...milyen buta dolog és milyen pazarlás, amikor inkább ésszel oldották volna meg ezt a helyzetet.
    Nem értem az ilyen helyzeteket...már a kávé ügy is nagy hülyeség volt, ahogy a könyv égetések és még sorolhatnám.
    Vágyakozni az jó! Szép hétvégét!

    ReplyDelete
  5. Holdgyongy:)egyre mozog az agyunk, en is festekesen is...

    ReplyDelete
  6. Erika:)melyen egyetertek, mi valositjuk meg, vagy nem.
    Latod erre nem is gondoltam,hogy csak gyonyorkodik a cicus, a tuzpirosban pedig lehet:)
    Kosoznom a hozzaszolasod!

    ReplyDelete
  7. Mammmka:) nem vagy a szomorusagoddal egyedul.Egyszeruen neme rtem, aki alkot, hogy tehet ilyet.De az is lehet akkora az elkeseredes, hogy majd kesobb fogja felfogni mit csinalt.Vagy a zis lehet a munkasok, akik most munkanelkulive valnak , sajat bosszujuk volt...nehez azonnal a-t vagy b-t mondani
    Koszonom a hozzaszolasod!

    ReplyDelete
  8. Judit:)tudod nagyon elmeleztam es jo, hogya konyvegetest is hozzatetted.Azon gondolkodtam, hogy barmennyit fejlodunk, haladunk elore a vagyainkkal es egyeb valtozassal, vanna erzesek az emberben, amelyek semmit nem fejlodnek.Ugyanolyan primitivek, mint evszazakkal ezelott.
    Munkasok egyeni akcioja is lehetett, az elkeseredes, nem tudom...nem szmaolnak a karma torvenyevel..

    puszillak:)

    ReplyDelete
  9. Ágnes kedves, addig jó míg vannak álmaink, megvalósulnak, vagy nem, birtoklási vágy mindig volt és lesz is az emberekben, ősidők óta. Én azt szoktam mondani, ha egy álom véget ér, álmodj másikat.

    ReplyDelete
  10. Rozsa Kedves:) jo hozzaallas, en is igy latom.Egy egy alom ha olyan kedves, sajnalom, hogy nem valosul meg, de almodom tovabb:)nagy almodozos vagyok az teny!:)

    Az biztos addig a legjobb, amig almok szuletnek!

    ReplyDelete