Friday, January 20, 2012

részlet egy másik naplóból.../epilogus


-ha elkisersz vervetelre , meghivlak egy kavera-kuncog a telefonba
-hmmm..olyan ismeros ez a mondat, mintha mar hallottam volna-kuncogok vissza
-hanyra jossz?-es mar azon gondolkodom, hogy mit vegyek fel.
Meg jo par ismetlo tesztre van szukseg, meg jo par ilyen kavezasunk lesz.
Reggelente a kocsiban a radio musort nagyon szeretem, szinte mindig van valami jo kerdes, es nagyon sokan reagalnak.Egyik hasonlo reggelen a kerdes az volt: voltak e mar halal kozelben (cheating death)es ha igen, utana mennyiben valtozott az eletuk, valtozott e egyaltalan..sokan telefonaltak be, mind mas es mas tortenettel.Egyetlen kozos volt bennuk, az, hogy azota egeszen mashogy elnek.
Sokkal teljesebben elik a napjaikat, sokkal boldogabbak.
Elmeseltem ezt kavezas kozben a baratnomnek, es termeszetesen nem hagytam ki a kerdest, bar a valasza egy ideje az arcan van es en latom is.
A baratnomnek karacsony es uj ev kozott volt egy beavatkozasa, kisebb mutet.Minden jel arra mutat, minden eredmeny, a mutet sikerult.Oszinten vallott az erzelmeirol, amiket megelt az oszi honapokban, neha mennyire elkeserito volt, es igazsagtalan ami tortenik vele.Es hogy mennyire felt.Nem tudja megfogalmazni, szavakba onteni, ahogy azota eli az eletet, amennyiben masnak latja, maskent kezeli.En is csak latom, es probalom elkepzelni.Mintha hianyozna a felelem belole, a szorongas, mintha sokkal egyszerubbnek tunne neki minden.
Amikor olyan aron adjak a jot, a jobbat, hogy nincs semmi kontrollod folotte, nem kerdeznek, csak jon, visz magaval, folsziv, megrag, kikop, es megis mosoly a vege.Ilyen ellentmondasos folyamat talan nincs is megegy.
Mire kizoldul a termeszet, tavasszal mar o is teljesen jol lesz, ujjaszuletik, ujjaszuletett.
A tavolabbi baratnom ferje, aki komaba esett, O meghalt.
Emberek szuletnek, elnek, ki igy, ki ugy, meghalnak.Vannak kivetelezettek, akik masodik eselyt kapnak.Ha csak nezok vagyunk ebben az eletkorforgasban , csak tanulni tudunk toluk.
Tanulhatunk elni, es tanulhatunk meghalni, ujra kezdeni, ujra tervezni, ujra epiteni, ujra elni, csak ugy, mint a  termeszet orok korforgasa, melynek resze vagyunk...



Szep hetveget kivanok Mindenkinek!

12 comments:

  1. Kedves Ágnes!

    Nem ehhez a bejegyzésedhez illik ugyan az én bejegyzésem...de itt van hely:-))

    Itthon éppen ma van a névnapod....ezért gondoltam küldök neked egy verset és boldog Névnapot kívánok!

    "Ha galambot adnál, az sem lenne káros,
    Akkor azt kívánom: legyen élted páros,
    Rétesed a túrót ahányszor takarja,
    Annyi boldogsággal légy te eltakarva.
    Örömed legyen a cékla pirossága,
    Reményed a zeller zöld-szín koronája,
    Napjaid legyenek édes ízű kompót,
    Meg ne keserítse gyógyszertári kontó."

    Arany János

    Szeretettel:

    Csilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Csilla Kedves!:)mindig meg tudsz lepni, ez a versiked is nagyon nagyon kedves.De kulonosen a gesztus, hogy eszedbe jutottam, nagyon jol esett!:)Koszonom Neked nagyon!!

      Nagy olelest, puszit kuldok Nektek:)

      Delete
  2. Jó ha az ember időben jön rá ezekre a bölcsességekre. Sajnos sok mindent csak akkor tanulunk meg amikor már nem vesszük hasznát.
    (elsősorban magamra gondoltam)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedves alterego:) nem szeretnek kozhelyeket irni, hogy az ember elete vegegig tanul stb., mert en sem nagyon szeretem az ilyeneket, nyilvan nyomos okod van, ha ilyet irtal.Azert egy kicsit bizom benne, hogy meg nem keso!!Ne legyen mar keso, jo?:)

      Delete
  3. neved napja alkalmából sok szeretettel köszöntelek
    bonbon, virág gondolatban, mert rajzolni nem tudok ide:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katalin Kedves:)Nagyon szepen koszonom a kivansagod, hogy eszedbe jutottam!Nagyon jol esett:)a bonbont, viragot meg szepen hozza kepzeltem, szep es finom volt!

      puszi, szia:)

      Delete
  4. Kedves Ágnes,

    boldog névnapot kivánok.
    Köszönöm a receptet,elneveztem ződség a la Canada-nak:),ha nem baj.Nagyon finom,küldtem emailt is.

    Puszi,
    Enikő

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eniko Kedves:)Nagyon szepen koszonom, hogy gondoltal ram, a kedves szavakat!
      Nagyon tetszik az elnevezes:)), es kulon orulok, hogy sikere volt, izlik.Mi is szoktuk csak onmagaban is enni.
      Majd e-mailre is valaszolok!!

      Nagy olelest, puszit kuldok!:)

      Delete
  5. Ágnes,
    névnapod van, legalábbis az "itthoni" naptár szerint :)
    ezért hát fogadd, kérlek, sok szeretettel küldött virtuális ölelésem, puszimat és azt a kívánságom, hogy minden vágyad teljesüljön! :) xoxo klara

    ReplyDelete
  6. Ágnes, először én is nagyon boldog Névnapot kívánok.
    A bejegyzéshez, örülök, hogy a barátnőd egy új esélyt kapott, velem már kétszer megesett, másként élek én is azóta, nem kötődök időpontokhoz, többnyire azt csinálok, ami jól esik és addig ameddig jól esik, ez nem önzőség, csupán az időszűke volt az a stresszhelyzet, ami nagyon negatívan hatott, sokszor én magam is meglepődök, azokat a dolgokat, amelyek régebben kiborítottak most már nyugodtan fogadom.

    ReplyDelete
  7. Klara Draga:) igen, jol irtad, itt nincs nevnap, de en azert koszontve vagyok mindig:))Nagyon jol esett, hogy eszedben tartottal, a kedves szavaid!Kosoznom szepen!!

    Nagy olelest, puszit kuldok!:)

    ReplyDelete
  8. Rozsa Kedves:) eloszor en is megkosoznom, hogy gondoltal ram, igazan jol esik a legaprobb figyelmesseg is!!

    Nem tudtam, hogy ilyen helyzetben voltal, sot ketszer is, de az amit leirtal, ahogy elsz, ezt latom itt is.Nem tudom, hogy tartos marad e ez az atalakulas, de nagyon figyelek es sokat tanulok belole.Ez a kotetlenseg , ez tetszik, mert bar en nem voltam meg ilyen helyzetben de soha nem szerettem, ha sietni, idore kell mindent.Persze egy bizonyos koron kivul, mert nemi szabalyra szukseg van.Orulok, hogy megismerhettelek, az eselyeidnek:))
    Koszonom, hogy megosztottad!

    puszillak, szep vasarnapot!

    ReplyDelete