Sunday, January 8, 2012

itthon otthon...


you can take out a girl from the country
but you can't take out the country from the girl

A lanyt ki lehet venni az orszagabol, de az orszagat nem lehet kivenni a lanybol/sajatos forditasom, a fogalmazas is.


Ez egy szimpatikus mondas itt, azonnal a fejemben maradt, amikor legeloszor hallottam.
Ha nem is naponta, de hetente egyszer biztosan eszunk hazai izt.Nagyon szeretek fozni.A fozes, az eves, olyan mely kotes, kotodes, amit igazan nem is tudok megfogalmazni.Nagyon nagy tiszteletnek veszem, ha eszik, plane ha dicserik amit foztem.Mar csak azert is, mert velem borzaszto nehez megetetni maset, meg a kaveval is bajban vagyok.Tudom nem valami szep tulajdonsag, de legalabb beismerem.
Nagyon buszke vagyok az ezerarcu,ezerizu konyhankra.Barha valtozott is az evesi szokasunk, mert az eletformank nagyon sokat valtozott, de el nincs felejtve.Vannak egytal, vagy tartalmasabb, nehezebb etelek, amit csak ilyenkor, a teli napokon eszunk mar.
Ilyenkor mindig azt mondom itthon vagyunk otthon.
A disznotoros talat ket vendegeskedes alkalmaval keszitettem el.Az egyik teljesen eredeti, a masikban mar van itthoni is az otthoniban.Sajatom a zoldsegmixbol keszult pogacsak, es nagy kedvenc lett a parolt anizs.Az edeskes ize a sossal nagyon jol harmonizal.
Ma mar csak kepen elnek, es az emlekeinkben, amikor majd kesobb ev kozben is hallom, hogy emlekszel, micsoda talat keszitettel , eddig ez volt a legfinomabb.

Es persze mindig a legutolso a legfinomabb....:)