Sunday, January 8, 2012

itthon otthon...


you can take out a girl from the country
but you can't take out the country from the girl

A lanyt ki lehet venni az orszagabol, de az orszagat nem lehet kivenni a lanybol/sajatos forditasom, a fogalmazas is.


Ez egy szimpatikus mondas itt, azonnal a fejemben maradt, amikor legeloszor hallottam.
Ha nem is naponta, de hetente egyszer biztosan eszunk hazai izt.Nagyon szeretek fozni.A fozes, az eves, olyan mely kotes, kotodes, amit igazan nem is tudok megfogalmazni.Nagyon nagy tiszteletnek veszem, ha eszik, plane ha dicserik amit foztem.Mar csak azert is, mert velem borzaszto nehez megetetni maset, meg a kaveval is bajban vagyok.Tudom nem valami szep tulajdonsag, de legalabb beismerem.
Nagyon buszke vagyok az ezerarcu,ezerizu konyhankra.Barha valtozott is az evesi szokasunk, mert az eletformank nagyon sokat valtozott, de el nincs felejtve.Vannak egytal, vagy tartalmasabb, nehezebb etelek, amit csak ilyenkor, a teli napokon eszunk mar.
Ilyenkor mindig azt mondom itthon vagyunk otthon.
A disznotoros talat ket vendegeskedes alkalmaval keszitettem el.Az egyik teljesen eredeti, a masikban mar van itthoni is az otthoniban.Sajatom a zoldsegmixbol keszult pogacsak, es nagy kedvenc lett a parolt anizs.Az edeskes ize a sossal nagyon jol harmonizal.
Ma mar csak kepen elnek, es az emlekeinkben, amikor majd kesobb ev kozben is hallom, hogy emlekszel, micsoda talat keszitettel , eddig ez volt a legfinomabb.

Es persze mindig a legutolso a legfinomabb....:)

14 comments:

  1. Véreshurkát lehet ott is kapni??? Vagy az ott fönt nem az?
    Úgy látom a kolbász is jóféle pirospaprikával készült.:-)

    ReplyDelete
  2. Eva:) kepzeld van egy uzlet, tolunk fel napos ut meg autopalyan is, de ilyenkor ugye nem szamit.Ott a bacsi, a tulajdonos ugy keszit el mindent, mintha apukam csinalta volna.
    Jol lattad vereshurka:))
    A kolbasz is nagyon finom igy is, es fustolve is.:)
    Nem akartam, hogy a foto legalabb be ne keruljon ide:)

    ReplyDelete
  3. Hát igen, elég guszta, és ha jól látom, ott fent még van a tálon párolt lilakáposzta.......hejjj de szeretem.....
    Na oda tudnék most ülni a fenti tányér elé :)))

    ReplyDelete
  4. Fianm NY-ban élt évekig, volt ott egy magyar étterem, odajárt nosztalgia ebédelni. Kellenek a hazai ízek, ezek a gyökerek.

    ReplyDelete
  5. Agnes,

    en nagyon ehes lettem......:)
    Es mar ide is ultem,
    izlik a zoldseges pogacsa.
    Ugyes vagy:)

    Eniko

    ReplyDelete
  6. Edit:) jol latod bizony, parolt voroskaposzta az:))
    Gyere csak, szivesen ismetlem a talat:)
    Orulok, hogy latlak!

    ReplyDelete
  7. Holdgyongy:) az ember amit gyerekkoraba magaba sziv, szerintem soha nem tudja levetkozni.Tudod jok a salatak, meg a spagetti, meg egyeb mas konyha...de egy ilyen talat vagy egy gulyaslevest egyik sem eri utol, sot, kozeleben sincs:))

    ReplyDelete
  8. Eniko:) tudod, hogy szivesen latlak, es ha jossz vagy jonnetek, boldogan keszitenem a talat:))
    a pogacsa receptjet elkuldom, ha kered, nagyon egyszeru, es nagyon finom!

    puszillak!

    ReplyDelete
  9. Nagyon guszták a hurkák! Én imádom a véreshurkát!:)

    ReplyDelete
  10. Koszonom:)

    A receptet ha megadod,annak orulok nagyon.Szeretem az ujitasokat,a zoldseges dolgokat.

    Puszi,
    Eniko

    ReplyDelete
  11. Ágnes, ez nagyon guszta, ritkán eszek disznótorosat, de most szívesen megtenném:))

    ReplyDelete
  12. Roza:)koszi a velemenyezest, en is szeretem:)

    ReplyDelete
  13. Eniko:)most nem vagyok otthon, de azonnal kuldom majd a hetvegen!!

    puszillak:)

    ReplyDelete
  14. Rozsa Kedves:)mi is csak az unnepekkor, de ilyenkor megadom a modjat:))nagyon nagyon finom volt, es szivesen vendegul latnalak!!

    puszi:)

    ReplyDelete