Tuesday, January 24, 2012

vacsora a lapos hasért...



Egyik esti olvasgatasomkor talaltam a fotot, ami azonnal etvagygerjeszto volt.Mellette a cikk, kifejti, ha ezt esszuk nehany hetig , klassz lapos hassal feszenghetunk majd tavasszal, nyar elejen.Bikiniben vagy anelkul, csak magunkat lesegetve a furdoszobaban:D
Az unnepi etelek utan, es a hetkoznapi megszokottak helyett az ember nem csak a ruhatarat szereti frissiteni, az etrendet is.Azonnal lecsaptam a receptre.
Hazi keszitesu gorog joghurt...mar a neve is csabito, a fotokrol, amit kesobb talaltam, nem is beszelve.
Ket napig tartott az elkeszites, keresre irom a receptet is, de csak keresre, ez nem egy gasztroblog igazan.Isteni finom lett!
Igy ma , azaz 24-en Jan.2012, kezdem az egy honapos dietat a hazi gorog joghurtommal.Nincs nagy hasam,soha nem volt,  de ami van, az nem lapos.Csak visszagondolva, soha nem volt lapos:D Egy kicsit mindig gombolyodott valahogy, es hiaba nezem masoket, nem tudom hogy csinaljak.Az is igaz csak foton lattam eddig lapos hasakat.Lehet a foto miatt lapos?:D talan.
A joghurtra terve az ize , az allaga, az illata mind vonzo, nagyon finom, es ez nem a reklam helye itt.Oszinte velemeny.

A gorogok mezet csurgatva is eszik, en egyelore kihagyom, hatha a mez elhajlitja a vonalakat es megsem lenne lapos igy.Bar a  mezzel csak kostolot vettem  meg a kiserlet kezdese elott es mit mondjak..mennyei.Tehat egy honap mez nelkul, es utana amikor mar lapos, johet a mezes, es gombolyodhet a has ujbol, mint a  tortenetem:D

Jo etvagyat!( a mandarin es a piritos csak disz!)



a hazi keszitesu gorog joghurt receptje:
-1 liter (32 uncia) teljes zsírtartalmu juh-vagy tehentej (pasztorözött)
-2 evokanal  sima joghurt izesitlen aktív  kulturaval
 -2 evokanal teljes zsírtartalmu tej (azonos típusu)

A hozzavalokat tartsuk szobahomersekleten egy ideig./par ora

Melegítsük fel a tejet forraspontig,  öntsük egy nem fem edenybe.
Hagyjuk kihűlni  langyos homersekletig. (100-105F). A tetejen bor kepzodik.
Egy kis lyukat nyitva a boron keverjuk bele a 2 evokanal joghurtot es a 2 evokanal tejet     ovatosan.
Fedjük le egy tiszta konyharuhaval, majd  helyezzünk  ra plusz egy  torulkozot,es tegyuk szaraz , meleg helyre legalabb 8 oran at (vagy egy ejszakan at), amíg besűrűsödik.Mondjuk a sutobe.
 Megjegyzes: 8 es 12 ora kozotti idotartam a legjobb.
 Vegyuk ki a sutobol es ovatosan ontsuk le a savat.Utana tegyuk a hutobe legalabb 4 oran at.
Ez utan fogyaszthato, gyumolccsel izesitve, magokkal, mezzel.

Taroljuk a hutoben az igy keszult joghurtot es fogyasszuk el  5-6 napon belul.
A kovetkezo adaghoz ne felejtsunk el menteni ujabb 2 evokanallal!
    

15 comments:

  1. Jó étvágyat a görög joghurthoz, ismerem, nagyon finom, így házilag még nem kóstoltam, és sok sikert a lapos hashoz:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olyan jot nevettem a lapos hason:)) nagyon egyszeru a keszites, csak idoben a varakozas huzz el.Nagyon finom!
      En nem ismertem eddig,itt nincsenek valami finom joghurtok, de ez az otthoni kefirhez hasonlo valamelyest, azt nagyon szerettem.
      Majd beszamolok a laposodo hasamrol:D

      Delete
  2. Várom a hírt, februártól én is lapítom a hasam!:-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eva!:)okvetlenul beszamolok, ha mas nem lesz, kivasalom:D

      Delete
  3. Én már régóta laposítom magam, kisebb nagyon sikerrel.:) Szeretném ezt a receptet.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tami!:) majd ide az aljara megiscsak bebiggyesztem, hatha masnak is jo.Nagyon egyszeru.Este megcsinalom.
      remelem lapulni fog a te hasad is:)

      Delete
  4. Sajnos nekem csak úgy, a kenyérrel és mandarinnal együtt elképzelhető. Nem is lesz már nékem soha lapos :-(((
    De a receptet én is megköszönném.

    ReplyDelete
  5. Egyszer csináltam egy diétát: narancs, főtt tojás és tejföl volt az alapja, hatott. Már a fotódhoz szólva, lehet ezekkel ios egy kicsit félrelépni, pardon félrediétázni.

    ReplyDelete
  6. alterego:)csak vigaszkent irom, nekem meg soha nem volt lapos:))amikor 58 cm volt a derekem, nekem akkor is gorbult kisse.
    A recepetet illesztem:)

    ReplyDelete
  7. Holdgyongy:)amiket folsoroltal mind szeretem! most csak a feher joghurttal toltom az esteimet egy honapig:)nem kis kaland lesz!

    ReplyDelete
  8. Jó gondolat a lapos has:) kitartást és erőt kívánok hozzá, várom a vég eredményt.
    Rám is rám férne laposító diéta.

    ReplyDelete
  9. Koszonom Jutka!:))be fogok szamoolni, majd kicsit kozben is, hogy mennyire lapul:D

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  10. Több mint egy fél éve készítek házi készítésű görög joghurtot, ami nagyon finom. Persze nem a lapos has miatt. Nyáron nagyon jó hűsítő tud lenni. Nagyon jó immunerősítő. Télen mézzel és gyümölcsökkel szoktam poharas desszertet készíteni. Kiváncsi vagyok, majd légy kedves számolj be róla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rita:) en most talaltam a leirasra egy hete kb.es hasonlo jokat olvastam, nekem is nagyon izlik.
      Okvetlenul be fogok szmaolni!!

      puszi,szia:)

      Delete