Wednesday, January 4, 2012

jégvarázs...

 

...a kis varosom ket szinten fekszik, terul el, mi a hegy labanal lakunk.Persze a hegyet mindig csufondarosan ejtem ki, mert nem olyan igazi hegy, neha dombnak is csufolom, pedig szeretem.Szeretem, mert ez a resz itt , ez a terulet igazan nagyon sik, semmi nem akadalyozza a sarkvideki levego aramlasat, es ennek ellenere en heggyel is buszkelkedhetem.


A hegyet tobb helyen utak vagjak at, szakitjak meg a  vonulast, mindig racsodalkozom milyen nehez munka lehetett a kovet fejteni, bar az is lehet robbantasokkal gyorsitottak.

Ennyi ev utan, szegyen gyalazat, de nyaron fedeztem fol egy vizesest , egeszen itt a kozelben.A novenyzet jol vedi, takarja ,  amint belepunk egy korbeolelo sziklas volgyben talaljunk magunk, egigero fakkal, melyeknek gyokerei erthetetlenul, megmagyarazhatatlanul  kapaszkodik a koves, sziklas talajhoz.
Ahogy alltam , neztem korbe, pillanatok alatt valami orosz film idezte tajon ereztem magam, kulonosen ma.Az egigero fak korbeolelese, a jeges csipkezett szikla, es a fagyott vizeses, amely szep lassan jegge dermedt,  csak egeszen kozepen csurgott keves viz...mesebeli latvany volt.Tegnap -21 fok volt.Igen, a vasarnapi +4 fokkal szemben. A termeszetbeni kreativitas utanozhatatlan.


Nem vagyunk egyforman kreativak, en azt tartom mindenki jo valamiben, valahogyan ki tudja fejezni magat. Itt, de kulonosen USA ban elterjedt a "scrapbook".Hasonlit a fotoalbumokhoz, a kulonbseg , hogy valami muveszit viszunk bele.A pillanatot rogzito fotohoz  valami verset, gondolatot  ragasztunk.Ezeket a betuket kivaghatjuk egyeb ujsagokbol, magazinokbol es egyeb virag vagy odaillo dekoraciot is hasznalhatunk.Eddig nem csinaltam, naplot irok kezzel is, de most kedvem lett hozza.Mar az elozo bejegyzes is egy ilyen, csak ez digitalis.
Mert jo a fotoalbumokat is nezegetni, de meg kulonlegesebb, ha valami szoveg is irodik hozza, melle, es kesobb ugy ujralapozni.
Boldogsagfalatok albumom lesz erre az evre, es ezzel, hogy leirtam hatha kedvet csinaltam masoknak is ...