Thursday, December 28, 2017

tél van...


Reggel atmentem a szomszed kisvarosba, az obol folott visz at a hid.Lenezve csodalatosan gozolgott a to, ma -29 fok volt.A to vize melegebb, mint a fagyott levego, igy alakul ki a latvanyos termeszeti jelenseg.Napok ota hasonlo a homerseklet, a karacsonyi ho fagyottan boritja be a videket.Tegnap estere ujabb havazast , hovihart igertek, de valamiert elkerulte  a tersegunket.
Kora delutan kimentunk a partra, sajnos  a gozolgo latvanynak mar nyoma sem volt..-14 fok-ra melegedtunk,  plusz napsutes.Megkegyelmeztem a ferjemnek, johetett O is, Csili is, de a kocsibol nem szallhattak ki.
Kanadai idojaras: ha veszel egy forro cappuccinot , amit valami oknal fokva nem fejezel be, nem szamit..nehany ora mulva jeges cappuccinokent befejezheted;)


B. az elmult nehany evben mindig filmekkel ajandekoz bennunket, az idojaras kedvez, igazi maratont muvelunk filmnezes teren.
Most kapott klasszikusaim: Bovaryne,Anna Karenina,Kisasszonyok, Buszkeseg es balitelet.
Mind a negy film nagyon regi, osidos feldolgozasban..Anna Karenina pl Greta Garboval..
Onnan tudom, hogy a ferjem szinte teljesen gyogyult, mert a filmhez fuzott kommentje a regi enjet idezte:)
Az utolsokent nezett film vegen(Kisasszonyok) megjegyezte mennyire idegesitette a sok sipakolos lany, a szinte primitiv szinten valo ferjhezadas/menes kenyszer es csak a gazdag ferjre valo vadaszas...
Bar szerintem a Kisasszonyoknal ez mar nem olyan elesen ervenyesul, a penz.
Engem csak az zavart, hogy mennyi mindent kihagytak, gondolom az akkori erkolcsoknek megfeleloen.
Bovarynet meg nem olvastam, nem lattam soha a tobbivel ellentetben.Rakerestem a wikipedian, megtudtam, hogy pont az akkori  erkolcs miatt az iro sokaig nem is tudta kiadni a konyvet, birosagon vedte meg muvet.Vedobeszedeben ami megmaradt nekem nem pontosan  irom

Az igazsag orokeletu, az ember nem...valahogy igy.
Milyen igaz:)
Nehany mai foto..