Friday, December 22, 2017

Hallelujah...



A ferjem amikor elso heten volt Torontoban, eppen a veseje is leallt a sziv es tudo mellett, dializisre tettek..ezzel jottem haza, egesz uton nem mertem erre gondolni, helyette kitalaltam, hogy sajtos pogacsat kell sutni.
Bementem a boltba , vettem hozzavalokat, de az onkiszolgalo penztaron jottem ki, azokban a napokban minden kisebb beszelgetest kerultem.Neha figyelmeztetni kellett magam arra is, hogy rendesen lelegezzek.Aztan hazajottem, csak eppen kezet mostam, bekapcsoltam a sutot es hozzafogtam..B. csak nezett, nem mert szolni...a kis allatok is megszeppenve ultek, neztek...azon gondolkodtam vajon megorultem? a ferjem kritikus osztalyon, gepek tartjak eletben es en pogacsat sutok..ez valoban a veg lehet, gondoltam..aztan eszembe jutott , amig kepesek vagyunk feltenni a kerdest, hogy megorultunk e, es tudunk ra valaszolni, nem vagyunk orultek...masnap reggel elkeszultem, mentem a korhazba, a megallapitassal, hogy nem vagyok orult.Utana soha tobbe semmi ilyenbe nem kapaszkodtam, el is hataroztam az iden semmi  nem is erdekel, sutemenyek, diszitesek..ugyan, milyen kulso kompenzalas az, valami hiany ellen..aztan valaki megkert, akkor keszult a kalacs es a torta, es lassan oldodva, lassan mertem orulni is, igy diszes lett a fa, a szukebb kornyezetunk.
Ma hajnalban amikor kiultem a kendombe kicsit a fa melle idozni, a homlokomra csaptam, hogy semmit nem sutottem meg az esti banan kenyeren kivul, ajandekot sem keszitettem ..mindenki tavoli, legtavolabbi meg is kapta mar, de aki erintesre van, nekik meg semmi..el voltam azzal az ismetlessel, hogy a ferjem az ajandek, az hogy egyutt lehetunk az unnep..igazan terhes is volt az egesz ami a keszulodessel jar.  A hetveget nagyon vartam, hogy pihenhessek, csak ugy lehessek, ne kelljen menni sehova..csak ugy lenni.
A felismerestol megnyugodva fekudtem vissza, aludtam el..mar nem kerdes mit kell meg tennem, mar csak meg kell valositanom.Delutan elmentem korulnezni az aruhazban, ahol megszokott vasarlo vagyok, ahol tudjak a nevem, a kutyaet is...valasztottam mindenkinek, a macskanak es a ket kutyanak is valami aprosagot, csak az adas kapas oromeert...csak az orules oromeert...es holnap  megiscsak  delutan sutni is fogok..mert az alkotas engem kikapcsol, megnyugtat, elvisz olyan helyekre ahol csupa jo es szep van..ahol az emberek szeretik egymast..egesz tavoli orszagreszben is egyutt izgulnak velunk, imadkoznak szerettunkert..egyutt dobban a sziv..
Mire mindezt vegiggondoltam megszolalt a radioban a Hallelujah egy szamomra ismeretlen lany eloadasban , libaboros lettem..





https://www.youtube.com/watch?v=qSgsW9GLerA&list=RDqSgsW9GLerA