Thursday, December 21, 2017

a karácsonyi kendõ...


Keszulok a karacsonyi hetvegere ezerrel.Koran kell kelnem, megmerni a ferjem vernyomasat, pulzusat, meg gyogyszereket szed, nemelyik bevetele a mert eredmenytol fugg, ha olyan, hogy be kell venni, reggelit keszitek.Elek a lehetoseggel, kimelem magam es felkesz arukbol sutok, pl croissant, vagy pogacsat.Csak meg kell formazni oket es be a sutobe, 10 perc alatt keszen van.Nincs lelkifurdalasom most, hogy nem en gyurtam egyiket sem, nagyon finomak mellesleg.
Miutan ezzel vegzek, en sokszor nem tudok azonnal visszaaludni , kesobb igen, de nem azonnal.Ilyenkor nezem a kivilagitott fat, az ebredezo varost, a havazast, esetleg irok, megtervezem a napom.Szeretem ha van tervem leirva.
Ma 4 darab erett banan vart, ami mar csakis suteshez volt jo.Megsutottem a legfinomabb bananos kenyer receptem.Kicsit hozzaadtam a magamet, mandulaforgacsokat, a tetejere is szortam, nem csak szep lett de valoban a legfinomabb.A gyumolcsos muffinokat, kenyereket kulon azert szeretem sutni, mert szetarad a hazban az illat, ma  banan illat, finom, igazan ennivalo:)
Amig sult a kenyer, eszembe jutott az egyik kedves karacsonyi filmem, a Holiday, Kate Winslet es Cameron Diaz  foszereplesevel.Cameronnak van a filmben egy salja, kendoje, karacsonyi kendo, elegans esesu, szinu...talaltam egyet a szekrenyben, bar meg sem kozeliti az ovet, de hajnalban ez is megteszi majd.Magamra veszem, ezzel fogok kiulni es falatozni a bananos kenyerbol a fa egoinek csillogasaban...szeretnem megismetelni minden karacsonyi reggelen ezt, ha nem is mindig bananos kenyerrel, de maga a kendo viselete, ulni a fa mellett, olyan karacsonyi, olyan szep...ha csak en latom igy, akkor csak nekem:) Majd amikor mar nem lesz hozza hangulatom, becsomagolom a megelt pillanatot es folakasztom az aktualis fara, diszkent:) ideje lepihenni, joejt nekunk:)

* a bananos kenyer receptet szivesen megadom, ha valaki keri