Tuesday, December 12, 2017

kürtőskalács nyújtófán...

 B. sokszor nevezett mar csodacsinalonak, mert hiszen a gyermkeink nem abban a korban elnek, melyben mi nottunk fol, nem ismernek szamtalan olyat, amit mi igen.Ebben a korban a szamitogep is kimegy a divatbol nehany honap alatt, mar nem tudom hanyadik okostelefonnal tartunk es meg sorolhatnam, de az irasom nem errol szol.
Meg az elozo hazban eltunk, meg friss volt az otthoni emlek, ahol eloszor evett kurtos kalacsot es a turo rudival egyutt a  szivebe zarta, na meg a dunakaviccsal.Emlitette hogy megszerette, milyen finom is volt..nekem ugye ennyi eleg is, az agyam beindult hogy sussek hazilag kurtos kalacsot.
Az itteni nyujtofak valamiert nagyon vastagok, rovidek es a vegukon letekerheto fogantyu van.A ferjem egy idoben mindig hozott, mig vegul szoltam, mar ne hozzon, legalabb 6 darab van:) Ugy kepzelem a nyujtofa nem fogyoeszkoz,  akarmennyire szeretunk sutni fozni, nem kopik el:D Igy bealdoztam a foloslegeseket, letekertem a fogantyukat, megsikaltam , olajoztam, lelki szemeim elott sorakoztak, erre fogom tekerni a tesztat, mar csak a sutesi modszerrel kell eloallni.A villanytuzhely sutojebe beallitottam egy teglat, melle egy sutolemezt, igy melegitettem elo..kozben elkeszultek a feltekert nyujtofak, cukroztam is es a teglara dontve kb 45-55 fokos szogben:D csak szemmel merten ennyi, legkozelebb kepes vagyok bevinni a szogmerot:D szoval idonkent forgatva is, igy keszult el az elso nyujtofas kalacs.Meg utoizesitest kapott, kokuszos, vagy fahejas cukros, esetleg mandulas reszelekkel es a nagyon finom csokiszoszommal leontve.
Akkor , ott ugyanugy lattam B. szemen a csodat, mint amikor mikro nelkul csinaltam pattogatott kukoricat, vagy a nagyinal levagtam a csirket, kopasztottam, daraboltam es porkolt keszult...en ilyenek utan mindig legalabb olyan hos vagyok a szemeben, mint Szupermen, pokmen es az osszes power puff girl:D pedig en nem a vilagot mentem meg, csak maximum az O kis vilagat, a szamomra legfontosabbat..
Tehat tegnap vegul a havazas igy tetozott 7 inch jott le , az elso komoly mennyiseg..es en havazas kozben nyujtofas kalacsot sutottem, csokiszosszal, meg egy kokuszos torta is becsuszott ket tekeres koze...ha melyen belegondolok, egeszen felnezek magamra, tenyleg hero vagyok:)