Saturday, December 16, 2017

a csizma sarka...


En magam is hallottam a kopogast, figyeltem a csizmam sarkara, mert senki mase nem utott zajt a korhaz folyosojan.Egyenletes, kimert, neha sietos volt, maskor talan faradt lepesu.

Sokat beszelgetunk, igyekszem kitolteni a homalyos , mashol teljesen se kep se hang foltokat..mi tortent, hogy tortent..miert tortenteket.


Sokaig gondolkoztam azon kiirjam e magambol azt a sokat, ami egeszen a csizma kopogasaig er el, megtudom mekkora oromet jelentett a hang, ami akar lehetne zavaro is.
A blog jelenletevel ellentetben eleg zart ember vagyok, igyekszem inkabb kivonni magam a nagy, zajos esemenyekbol, mert mindig ugy erzem a sajat torteneseim, informacioim is eppen eleg, neha sok is, nem birok tobbet befogadni, kezelni.Alapvetoen jol el vagyok a termeszettel, a kis allataimmal, a keves, mareknyi emberrel az eletemben.Sokat tudok lelkizni, gondolkozni meghokkento, nem mindennnapi dolgokon.Ilyenkor meg inkabb befele fordulos leszek.Augusztusban ilyen volt a zoldseges ember halalhire.Nehez volt elfogadni, hogy en voltam beteg es mar o nem el.Majd a kozelben becsongettek egy 37 eves nohoz, ajtot nyitott, fejbe lottek..a rendorseg meg hozzank is becsongetett van e terfigyelo kamerank esetleg.Mint kiderult nem az en egyszeru eletemet  vagy ahhoz hasonlot elte, de en akkor is ugy gondoltam ezt nem erdemelte...sokaig agyaltam a rendor szavain, egyaltalan azon, hogy bekopogott es igy vagy ugy de rendorrel kellett beszelnem annak ellenere milyen az eltvitelem.Nem sokkal utana vagy talan kozben mar lett beteg a ferjem..eloszor nem vette komolyan, pedig en igen..pihent egy hetet jobban lett, ujbol dolgozott egy hetet amikor lerobbant, de meg mindig azt kepzelte eleg a pihenes.. aztan felgyorsultak az esemenyek, szinte szedultem annyi es olyan gyorsan tortent..en pl soha nem utaztam elotte vonaton miota itt elek..rengeteg uj helyzettel talaltam magam szemben, amit pillanatok alatt megoldottam, merlegeles nelkul.Ugy kovetkezett az ujabb feladat, hogy nem tudtam azon toprengni vajon helyes e, jo lesz e igy.Mindent jo szinben lattam, az ok okozati osszefuggesek vegulis csak jo eredmenyt ertek el..a dontessorozatom mind jo volt.Utolag mindent egyszeru magyarazni..utolag ertelmet nyer egy koldus, akinek annyi luxusauto kozott senki nem volt kepes adni egy fillert sem..ha nem a akorhazbol jovok is adtam volna..ram nezett es azt mondta a karmam megfordul, mostantol jo lesz..ma mar mosolyogva mondom , talan igaza volt, es talan van a karmanak is koze ahhoz ahol vagyunk.Vegig beszeltem a ferjemhez,minden nap elmondtam hol van melyik varosban, miert van itt, en ki vagyok..felsoroltam kik keresik, erdeklodnek, milyen sokan varjuk vissza.Akkor ugy gondoltam a pozitiv energia amit ezzel atadok szinten segit.Ma is igy gondolom, mert sok elmondottra emlekszik.
Neha varakozas kozben kalandozva elmosolygok azon, hogy igazi haborunak latom amit ateltem..a korhaz a csatater, a bakterium az ellenseg..en meg egy szal karddal a  kezemben, mezitlab, haloingben mindet kinyirom egyenkent.:)


Az utolso elotti heten az itteni korhazban eppen siettem, amikor elsuhantam egy ferfi mellett aki toloszekben tolt egy sapadt arcu de meg igy  is kedvesnek tuno not..eppen el voltam veszve a gondolataimban, de megjegyeztem magamnak milyen ismeros szegeny..vajon mi baja lehet..masnap a ferjem kert egy canada dry-t hozzak a kavezobol, ami a foldszinten van..a ferfi a tolokocsival ismet ott, a holgy valamivel jobban nezett ki..akkor dobbentem ra az aruhazbol ismerem, imadja Csilit..azonnal odaleptem hozzajuk, persze o is megismert..elmeseli  hogy a vakbele perforalt, azonnal talyogos lett...ettol en kisse kiborultam, mert a kicsi kis vilagomban o volt a nem tudom hanyadik szornyu eset..megkerdeztem hol fekszik..masnap vittem neki viragot, mar ot is latogattam a ferjem mellett...annyira orultek a ferjevel egyutt..en meg a jo hirnek, hogy hamarosan haza is mehet..


A ferjem kereste egy munkakapcsolata telefonon, akkor meg Torontoban volt//meselem neki a kritikus osztalyon van,gepeken...le is allitott, szinte felkialtott..ne mondjam tovabb, o ezt nem birja mar..mindig jokedvunek, boldognak latott bennunket...majd folytatja..az occse meghalt, a feleseget felnyitottak rakos, attetes az egesz teste..az anyja elesett harom bordaja eltort...nem birja mar tovabb, mondta segelykeroen..

Ezek az esemenyek eros harom honap leforgasa alatt ertek engem..egyenkent is eleg mind, de igy lanckent egymasba kapcsolodtak, meg az egyikbol fel sem ocsudtam jott a masik..letagloztak rendesen..ezert volt nagy szo, hogy tudok nevetni, nem szeretnem elveszteni a derussegem.Ezert volt jo hallani milyen boldogsagot okozott a csizmam kopogasa, mert akkor tudta, hogy en jovok..mindig vart, de a kopogas bizonyossag volt.

Szerdan csupa jo hir ert a csaladi  orvosnal, szepen haladunk..a gyogytornasz mar nem jon, nincs ra szukseg.
Volt nehany doboz ferrero rochem ajandekbol, vettem meg hozza nehany dobozzal, iden csak azzal diszult a fa, es az egok, meg egy aranyruhas angyalka.
Hofeher minden, ha igaz meg kapunk havat, feher karacsonyunk lesz...azt hiszem mar nem banom feher vagy nem feher, de mindenkeppen boldog:)