Thursday, December 1, 2011

vendégeim...



Szeretem, szerettem a regimodit, meg beszedben is, ott kulonosen.Egy egy szo elvisz, elsodor messzire, reg erzett illatokat, reg hallott zajokat, reg latott mozdulatokat idez.
Szerettem gyerekkoromban, a jeles nevekhez kotott esemenyeket, ahogy emlitve voltak, pl vizkereszt, nagypentek, halottak napja, vagy Andras nap utan kezdodott az Alfoldon a disznovagasi idoszak.Ez a nap az advent kezdete is, hiszen az elso vasarnaphoz legkozelebb eso nap.
Tokeletes hangulatot akartam, jo meleg szobat, a kinti csipos elso hideg kontrasztjat, forralt borral, kellemes zenevel a hatterben, es megrazva a hogombom, ugy kepzeltem itt vagytok.
A lapokat szetteritettem, jol lathatoak legyenek, hallottam a hangzavart, ahogy egymas szavaba vagva mutogattatok ki melyiket szeretne kapni tolem.
Es szep sorban nevekhez kotve valasztottam, es irtam, es elvarazsolodtam , mint Dorothy az Ozban.
A vegen majdnem osszekoppintottam a papucsom sarkat, hogy visszaterjek a ma estebe, ha nem is Kansasba...

Megirtam a lapokat, mert megerkezett vendegkent a December, aki hozott nekem Titeket egy kis idore, es a vegen elhitette velem, hogy vezetek haza karacsonyra, ahogy Chris enekli...




4 comments:

  1. Kedves Ágnes!
    Én is nagyon szerettem a hógömbömet! Volt régen egy Mikulásos, sokszor eszembe jut! És nagyon jó vissza gondolni a régmúltra.sokat mesélek én is az unokáimnak, és az ovis gyerekeknek róla.
    És nemrég volt a szülinapom, mindig felelevenítjük a születésem történetét, mert akkoriban akkora volt a hó, hogy nem tudott a mentő kijönni a faluba, lovas szánon vitték anyukámat a nagyobb falu határáig, hogy megszülethessek. Mindig könnyet csal a szemembe, különösen ilyen tájt, mert ő már nincs velünk.
    Örülök, hogy Te is szívesen gondolsz vissza az elmúlt időkre, ami csak a valóságban múlt el, mert a szívedben most is ott él:)
    Kellemes, csendes adventi készülődést kívánok!:)

    ReplyDelete
  2. Kedves Ágnes, a várakozás időszaka talán mindenkibe felidézi a régit, a szépet, szegényet vagy gazdagot, régi szokásokat melyek többsége már nem él és ez így van jól, ezzel egyben felsorakoznak előttünk szeretteink, akik már távoztak, szinte hallom a tájszólást, melyet már én sem használok.
    Meghitt, csendes várakozást kívánok.

    ReplyDelete
  3. Kedves Eva:)

    Koszonm szepen, hogy megosztottad a hozzam hasonlo gondolkodasod:)
    A szuletes az egy erdekes , en legkisebb a csaladban szombati delutan szulettem, es nekema testvereim meseltek mindig el:D amivel meg szerettek huzni, hogy veletlen gyerek vagyok, nem terveztek, es olyankor mindig sirtam:)
    En nagyon szivesen gondolok a regi idokre es nem azert, mert valami oregedesi folyamat szentimentalizmusa ez, csak emlekszem a tisztasagara, szepsegere...

    Koszonom jokivansagod, es viszont kivanok szep, meghitt keszulodest!

    ReplyDelete
  4. Rozsa Kedves:)

    Igen , egyeteretek veled, az ev vegeben is benne van, hogy mindnig viszonyitunk, hasonlitunk elozo evekkel.Eredmenysebb e, szebb e, mint a korabbi.
    En nagyon szeretek akarcsak magamnak is fejben emlekezni, olyankor mindnig nagyon gazdagnak erzem magam:)

    Szep esteket kivanok viszont, meghitteket:)

    ReplyDelete