Thursday, December 8, 2011

családi körben...

Arany János - CSALÁDI KÖR

"Este van, este van: kiki nyugalomba!
Feketén bólingat az eperfa lombja,
Zúg az éji bogár, nekimegy a falnak,
Nagyot koppan akkor, azután elhallgat..."

Tevezes kozben korulneztem, es azt vettem eszre egy csak egy leany van talpon:)ez a vers reszlet jutott eszembe.Elaludtak, meg Teddy kutya mind a negy laba is egnek all, ugy elajult.Persze senki nem a helyen, de hagyom Oket egy kicsit, amig irok keveset.Az eperfa helyett juharfat irnek , ha atirnam, de igy tokeletes ahogy van.
Hideg volt ma nagyon, siettem en is, mar tudtam mit fogok fozni.Ilyen hidegben, tulhajszolt kamasznak is a legjobb az egytal etel, hearty soup-nak nevezik itt.Mi mas, mint kedvencem a gulyaslevest.Mar kora este is elaludt B. kiszivja a hideg, es a sok egyeb az iskolaban. Amikor a kertbol es a szabadbol bekoltozunk osz vegen, milyen jok az ilyen estek.Decemberben miden este valamilyen karacsonyi film van, es ha nemelyiket sokszor is lattam mar, de olyan szivesen nezem ujra. Holnapra havazast igernek, 20 cm-t, az mar jo, lehet vele kezdeni valamit, hoembert vinni a korhazba, vagy csak egy pici hogolyot...

"Este van, este van... a tűz sem világit,
Kezdi hunyorgatni hamvas szempilláit;
A gyermek is álmos, - egy már alszik éppen, Félrebillent fejjel, az anyja ölében.
Gyéren szól a vendég s rá nagyokat gondol; Közbe-közbe csupán a macska dorombol...."

En is hunyorgatok..joejt nekunk:)






* a folso harom fenyo itt volt az utcankban, es tavaly indok nelkul kivagtak:(