Sunday, December 4, 2011

este az ablakban...


"A karácsonyba vetett hitet még sokáig őriztem, szerettem volna hinni varázsában; emlékeim között szerepelt néhány hócsikorgású, gyanta- és gyertyaszagú, örömteli karácsony, de már nagyon a múltban, talán hamis emlékként, melyet az ember csak kitalál, hogy vigasztalja magát, ám valójában soha nem élte át; de én őrizgettem magamban ezeket a karácsonyokat, amikor mindenki jó volt a másikhoz, és kerestük egymás örömét. "
Szakonyi károly

...karacsonyi zene szol, karacsonyi verseket, gondolatokat olvasunk, es szeretnenk azonosulni az olvasottakkal.
Ulok az ablakomban , nezem az esotol csillogo utcat es probalom kitalalni, vajon mi lehet a karacsonyban, mi az ami igy elvarazsol bennunket, megszeliditi azt is aki egyebkent nem...
Mintha fontrol megraznak a kiscsongot, es varazspor hullna az emberekre..
Sokszor repultem egyedul az oceant, egyszer egy no megkerdezte tolem, hogy nem felek? es ereztem a megrokonyodest a hangjaban.Ez a gondolat eszembe juttatta, amikor 8 eves voltam es igy karacsony elott disznooles volt..a batyam, aki felnott volt mar, elajult a ver lattan, en ugrottam oda tartani a talat:)nem feltem es nem iszonyodtam.Talan igy lehet az osszes tobbi a repules es a tobbi velejaro.Kell olyan , aki nem fel, nem iszonyodik, hogy elkapja a masikat.
Ma a fiam megkerdezte, hogy karacsonykor lehetne e, hogy salmont keszitsek...meglepodtem, mert karacsonyi menu ismetlodik evek ota es mindig ugy kepzeltem, ha valamelyik hianyzik, akkor a karacsony mar nem olyan.Es ugy is gondolom ezek az etelek egyeb napokon nem ehetok, mert tonkreteszik az unnepet.
Aztan ugyis gondolom, hogy en is sokat alakitottam a gyerekkorom karacsonyahoz kepest, akkor engednem kell, mert valahol attol is karacsony, hogy kozosen csinaljuk.

Egyszer hasonlitottam a ultrasoundhoz is, amikor mutattak a magzatot es en sehogy nem lattam, pedig a doktor azt is latta, hogy kukija van..voltam igy az unneppel is mar, feltem, hogy nem azt erzem, amit kell, amit masok...
Csak igy ulok ma este az ablakban, csapongva ossze vissza, jarva az elmult unnepek kozott es elkepzelve a kovetkezoket...
joejt nekunk:)

*fotok a netrol