Sunday, December 18, 2011

hajnali ének...



Gyonyoru kep fogadott, amikor megerkeztem a partra ..voros csikkal hasitott az ejszakaba a hajnal, a felkelo Nap.Mikozben aldottam, hogy ilyen csaladom van, hogy jol viselik a hajnali hobortjaimat is, ez a vers jutott eszembe.Ott a parton, akkor odaillett, ha mai napba nem is.
Gyongen havazott, a kepen a hopihek lathatok, tancoltak jatszottak  es meg haza is jottek velem.
Legyen nagyon szep, aldott  Vasarnapunk!:)

Hajnali ének


Elkártyáztam a gyenge szívem,
suhogasd le a szoknyád, hajnal!
Pálinkát lehelek rád szeliden,
megháglak nehezen, halkan.

Jöjj, Oroszország, vodka-virág,
nevetés nékem a véred,
pince-fehérek a volgai fák,
tejszínű, szűz ez az ének.

Lebukik fejem és úgy zokogok,
haloványul bennem a bánat,
veretik körülöttem az ősi dobot,
szaladok, hajnal, utánad!

Ez a csont-pufogás, ez a hanti rege
hitemet hirdeti híven,
kataton bálvány, légy fekete,
hiszen elkártyáztam a szívem!

8 comments:

  1. Ilyet még sosem láttam: ott a tenger és a hópihék...Ó,a tenger!örök szerelmem!

    ReplyDelete
  2. Jaj, Ágnes, olyan jó, hogy Te lefotóztad azt a vörös csíkot! Tegnap este, mikor jöttem haza a munkából, megláttam a horizonton a vörös csíkot, ami a felhők alatt ragyogott. Még tettem is egy kis kitérőt, hogy talán lehetne egy jó felvételt készíteni onnan, de nem volt az igazi, így nem fotóztam le. Na, hát ilyenkor szoktam csodálkozni... :)
    Jeszenyinért külön hála!

    ReplyDelete
  3. Mammka en is csodalkoztam, hogy latszanak:)nagysagaban talan tenger, de a Nagy tavak egyike csak.Ettol fuggetlenul nagyon szeretem:)

    ReplyDelete
  4. Kati:) en ilyenkor, ha en igy latok valamit, es mashol olvasok rola, valahogy felelmetesnek erzem, de a jo ertelemben veve:))Kar, hogy ilyen gyenge gepem van, nem rossz, de egy komolyabbal meg jobban visszaadhattam volna.

    Nekem orom, hogy Te is rajongoja vagy Jeszenyinek:))Ez is kozos:)

    ReplyDelete
  5. Ágnes kedves, csodálatosak ezek a képek, Bácskából, a síkságról nézve olyan romantikusak:)))

    ReplyDelete
  6. Innen, itthonrol nezve is romantikusak Rozsa Kedves:)) nem tudtam, hogy a hopihek latszani fognak, meglepodtem itthon:)
    Szep volt a hajnal, a viznel mindnig mas, olyan mintha a tobol bujna elo a Nap.Orulok, hogy kimentem:)

    ReplyDelete
  7. Nagyon szép reggelt fotóztál. Szeretnék én is egy ilyen tavat. :)

    ReplyDelete
  8. Kosoznom Magdi:) az egyiket ugy elkuldenem neked:)

    ReplyDelete