Wednesday, March 6, 2013

mindennapok..


Az elojelzesben marad a hideg, marad a szurkeseg, csond, egyfele elettelenseg a termeszetben .
Azt vettem eszre mar soha nem irok hajnalban.

Valtozik minden, az ido egyre kevesebbet er, szetfolyik sokszor.Sok elmaradasom van, sokfele.
Egy honapja tanulni kezdtem ujra franciat, jarok orara is , de itthon is minden lefekves elott fel orat online.Keszulok a francia tartomany fenyveserdojebe, ha egyelore csak lelekben is.
Konyvtarba is jarok heti ketszer, ismet feliratkoztam ujonnan erkezokkel tarsalogni.
Es persze megvannak a hetkoznapi rutinok, amiket mar gondolkodas nelkul vegzunk, ezek megtoresere, hogy ne valjon teljesen monotonna epitem be az elozoeket.Nem birom a gepies egyformasagot hosszu ideig.
A hideget nem banom, meg tul korai lenne a turelmetlensegem, es mint filmrajongo szeretem is a hetvegeket.Csak csupan egy egy mondatert megnezek egy filmet, ugy lenyugoz a stilus,hogy kit erdekel, ha -16 van odakinn.
Mint Vasarnap is, ket filmet neztem, mindketto Afrikarol, kozel 100 ev kulonbseggel a tortenetek ideje.B. szerint egyik sem volt valosaghoz kozeli, az elso tulzottan volt mezes-mazas, a masik tulzottan volt agressziv.Jo volt vitatkozni vele, lassan mar rendszeresse valnak vitaink, amik persze teljesen egeszsegesek es joiranyu vitak.
Kevesebbet irok ide, elvon a sok egyeb, neha bant, amiert nem irtam le meg Vasarnap pl.ahogy atadja a tollat a filmben Redford a nonek(Meryl Streep) ajandekul, a meseert, hogy irja le, nem irtam le milyen hatassal volt ram, ami elkisert meg masnap is.
Vagy tegnap, ahogy a parkor mar irta a buntetesem de elengedett, nem kaptam cedulat, nevetve megkerdeztem mennyi lett volna, mert akkor azt elkolthetem:)
Vagy Lola szivzoreje  derult ki a napokban, a kolcsonos erthetetlen vonzalmunk, hiszen volt mar kutyam , de ilyen, mint O meg nem.Oromeben majdnem megfulladt, elajult .Ugy kaptam fol, mint ujszulotteket labuknal fogva, utogettem a hatat.Kepes belehalni abba az orombe, hogy hazaerkeztem, ujra lat...
Es kezdodhet a sietes... szep hetet!

14 comments:

  1. Tetszik, hogy a végül megúszott parkolási bírságot elköltheted, gondolom számodra valami kedves dologra :) Ilyesmit én is szoktam, ha valami hülyeségre mégsem kell kiadni a pénz, az olyan mintha kaptál volna és azt gyorsan el kell költeni! Eszter

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eszter:)igen, pontosan ugy erzi ilyenkor az ember, ajandekot kapott.Meg nem tudom mit veszek belole, tobbnyire az egesz csaladdal megoszthatot szoktam:)

      Delete
  2. Ez az idei tél, valahogy számomra nagyon hosszúnak tűnik, egyhangúság uralkodik az életemben, én is nehezen viselem, pedig túl hideg sem volt, sőt hó is alig esett, talán a végtelen szürkeség okozza, tegnap mikor kimentem és felnéztem, szép kék eget láttam, a hangulatom is megváltozott, rámfért már a fodrász látogatása, meg is tettem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rozsa:) itt is olyan szurkeseg van, most kb egy hete napsutes sincs, havazik, nem erosen, de hol abbahgyja, hol ujra kezdi.Szerencsere imadom a filmeket, olvasni, meg az uj nyelv is segit.Itt kesobb jon a tavasz, kar kiborulnom:)
      Fodraszhoz en is elmehetnek:))

      Delete
  3. Távol Afrikától? Kedvencem, tudod nekem melyik a jelenetem? Amikor hajat mosnak valami folyó mellett, annyi bensőségesség van benne, pedig egyszerű hajmosdás. Bár a Selyem c. filmre készültem, ha jutubon megtalálom, ismét megnézem. Hányadszor, hányadszor? S azt is a film hozta nálam, ha meghalok a hamvaimat egy bizonyos hegyen szórják szét, nagyon szeretem a hegyeket és a szabadságot. Azért szerintem gazdag napjaid vannak!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniko:) talalt!! egyik a Tavol Afrikatol volt, masik a veres gyemant DiCaprioval.
      Persze az elso a szivemcsucske, es lattam mar, de olyan mondatok, pillanatok vannak benne, hogy sokszor lehet nezni.A hajmosas nagyon meghitt , en is ugy eltem meg.
      A Selyem filmet is lattam:)
      En szabadsag nelkul nem tudnek elni, nekem ezert tokeletes parom a ferjem, mert megadjuk egymasnak.Olyan orokos ellenorzos kapcsolatban meghalnek.

      Az idojaras miatt nem is buslakodom, jok a napok, es nagyon szeretek tanulni is mindig.Tudom, hogy meg odebb a tavaszunk, kb 1 honappal.

      Delete
  4. Az előrejelzésben hétvégére 15-17 fokot is mondanak, nálunk megjön a várva várt tavasz, Ági,nekem már nagyon hiányzik a napfény, a meleg!A kertben töltött idő, télen alig voltam az udvarunkon.
    Az idővel nekem is sok a gondom, a sok tennivaló miatt halogatom az emberekkel, barátokkal való találkozásokat,majd a jövő héten, majd a jövő hónapban....a reggeli rohanások, sötétben, hidegben,álmos, nyűgös gyerekekkel.....jó lenne lassítani!!A francia nagyon szép nyelv,én most kezdtem angolul tanulni...és még mennyi tervem lenne.....puszillak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Judit:) az mar valoban tavasz!elvezd minden pillanatat!! nem mondom nem orulnek, ha itt is olyan hasonlo ido lenne, de itt meg kb 1 honap, amikor hasonlo lesz.Tudom es ezert nem boritom ki magam, hanem kitalaltam az irottakat.
      Regebben tanultam a franciat, aztan elmaradt.Nagyon szep nyelv, es borzaszto nehez, kulonosen az iras majd.Persze boldog leszek, ha jol ertek, es engem is elfogadhatoan ertenek majd:)Ami erdekessege, hogy tobbszor neztek mar francia szarmazasunak, raadasul, egyszer otthon , Budapesten:D

      Sok sikert neked atanulashoz, ne hagyd abba , mindnig egy keveset kell, es ismetelni.En mar fozni is ugy sozktam:)

      Koszonom az irasod Judit, jo volt olvasni!!

      puszillak:)

      Delete
  5. De jó is ha ennyire szeretve vagy, micsoda aranyos kis jószág ez a Lola. nagy kincs. Nekem is az egyik kedvencem ez a film.Könyvben is jó.Sőt. Karen Blixen más könyve is nagyon jó.Tudom ott tovább tart a tél, de a nehezén már túl vagyunk azért!! Virág meg jövőre lesz másik sose búsulj vannak ilyen évek!A szíved úgyis tele van virággal...
    Puszillak
    Gabi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabi:)kepzeld elkezd ugralni es gyorsan venni levegot, amibol fuldoklas, kohogesfele alakul ki.De ilyen meg nem volt, hogy elajult.A nyakorvtol szokott a gegeporc elgyengulni, ez okozhat fuldoklast esetleg halalt is, mertg elzarodika legcso.En enm hasznalok porazt, szoval mas volt a gond.Ugyanolyan szovzoreje van, mint nekem:DNa ezert szeretjuk egymast ennyire, mar tudom:)

      Igazad van az idovel, a nehezen mar tul vagyunk, egy jo honap es en is rugyekrol irok majd:)
      Koszonom a kedves szavaidat, jol esik mindig:)

      puszillak!!

      Delete
  6. Ágnes, Kedves!

    Vannak ártalmatlan szívzörejek, amikor a szívbillentyű egy fejlődési variáció miatt hangosabban zár, szinte minden harmadik embernél van ilyen. Persze vannak komoly dolgok is, olyan szívhibák, amiket gondozni, követni kell, és ha rosszabbra fordul, akkor műteni. De sok bajt meg lehet gyógyítani, szerencsére óriásit fejlődött a világ, és nem csak ezen a téren...
    Gabi derűs szavai mindig a legjobbkor jönnek, nem hiába Ő a kedvenc unokahúgom! És igaza van, a tavasz már itt van a sarkon! :)

    ReplyDelete
  7. babi:))nagyon szepen koszonom, hogy igy elmagyaraztad.Kutyikanak sajnos ezt azt hiszem maga az ilyen fajtanak rendellenessege.Elajult, nagyon megijedtem, de tulsagos orul.:)Igen, oriasit fejlodott es fejlodik folyamtaosan a tudomany, jo hir ez.
    Valahogy sejtettem, valami kapcsolat lehet kozottetek, amikor nala tbbszor olvastalak:))Nagyon kedves!mint Te is:)

    puszillak, szep napot!

    ReplyDelete
  8. Kedves Agnes,

    gratulalok a nyelvtanulashoz! Ugyes vagy! En is mindig kitalalom,hogy most elkezdek egy nyelvet(boldogulok angollal es valamennyire a nemettel),nkikezdtem hollandnak is,de mindig abbahagyom.Nincs bennem kitartas.
    Apropo, en mindennap jarok konyvtarba,hogy-hogy egyszer sem talalkoztunk??:)
    Ez csak a poen kedeveert:):):)
    Szep,kellemes tavaszi napokat kivanok
    Eniko

    ReplyDelete
  9. Eniko a poen jo volt, nevettem en is:))es nem ertem hogy nem futottunk meg ossze:)

    A nyelvtaulas szerintem nehez, ha nem tudod gyakorolni, kulonosen akkor megy el az ember kedve.Itt ketnyelvuseg van, lesz modom:)Tudok mondatokat gagyogni, olvasni keveset, de a tarsalgas nagyon gyonge, az irasrol meg nem is beszelve:))

    Viszont kivanok neked szep napokat!!

    puszillak:)

    ReplyDelete