Tuesday, March 26, 2013

hétköznapi hero..


..egyik este az elalvas elotti olvasmanyomban hosokrol volt szo, a hos napjainkban, van e hosom, akit meg tudok jelolni.
Azon gondolkodtam csak szepen honap kerdesenek megkerdezlek titeket,nektek van e es ha igen, ki a hos a szemetekben?
Aztan elindultam a belso kis kacskaringos, tekergos mindenfele szempontra kiterjedo, ravilagito kerdeseimre:mitol hos valaki, mik azok a minosegi jelzok melyek azza emelik szemunkben.
Szamomra mindenkeppen egyfele alazat, onfelaldozas, megadni-atadni magad valami magasabb eszmeert, valakikert, amikor annyira es ugy szeretsz valakidet, hogy jobban , mint onmagad.Igen egyfele onfelaldozas, de korantsem martir, hanem valami nagyon szep formatumban.
Mindenfele atvilagitas, megvilagitas, boncolgatas utan :Mamuka az elso szamu hosom, a nagymamam, aki nem is biologiai nagymamam, mert O meghalt, amikor Anyu 2 eves volt.
Legszebb emlekem, amikor levagtam a hajat , es milyen boldog volt, megis szereny, mindenkinek elmeselte, megsem tunt dicsekvesnek.Boldognak lattam, boldogga tett.
Az elete, az itt van bennem, elottem, mint peldakep..sokszor eloveszem , ha csak magamban is, magamnak is, es erot meritek abbol a szepsegbol, amit tole lattam, abbol az erossegbol, a kis torekeny alkatat meghazudtoloan eros volt.


Van e es ha igen, ki a hosotok?vagy (peldakep)?nem utolsokent pedig, szuksegunk van e hosokre?esetleg gyerekeinknek szukseguk van e hosokre?

8 comments:

  1. Én két részre osztom ezt a témát magamban, mert vannak a szeretteim közötti példaképek, akiknek az útját követtem, akiktől tanultam...

    ...és vannak a hétköznapi hősök (akik egyáltalán nem hétköznapiak): tűzoltók, eü. dolgozók, hospice szolgálatban résztvevők.

    Hogy szükség van e hősökre, példaképekre? kell egy "vezető szál" mindenkinek az életben, akire felnézhet, akitől tanulhat, akire ezt mondja magában: én is ilyen szeretnék lenni majd...és ugyanúgy a hétköznapi hősökre is...előbb-utóbb szükségünk van/lesz rájuk

    ReplyDelete
  2. Orsi:)koszonom szepen a valaszod!!

    Konkretan azert nem osztottam meg, mert bizonyios munkateruletek mar magukban hordozzak, de ahogy irtad a rokonaid, szeretteid kozott, az igazi kihivas.

    Ma olyan konnyen kiborulunk, legkisebb problematol is , sokan azonnal therapiara jarnak stb. igy, ezen keresztul, viszonyitottam.Nagymamat soha nem hallottam panaszkodni, mindig egy mosoly ult az arcan, megnyugtato volt mindenkire, pedig az O eleteben nem voltak olyan napi ingerek, mint ami napjainkban.Megis mi panaszkodunk orokke:)(ezt konkretan a szemelyes ismeroseimre vontakoztatom, a blogban senkire!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Így van! a régi idős emberek olyan bölcsek voltak, tudták, hogy mindenre van megoldás, hogy a rossz után (talán) jó fog következni...és ha nagy csapás érte őket, viselték a terheket, mert élni kell.

      és igen...terápiára ugyan még soha nem jártam, de a mai kor embereként félek már mindentől...hogy mi lesz a gyermekeimmel, mi lesz velünk, hová vezet ez az extrém időjárás, mi lesz a világgal... és szerintem nem is alaptalanul tartunk már sok mindentől.

      Delete
    2. Az extremben az is benne van most, hogy itt tavaszi idojaras van, holott ez mindig forditva volt, amiota itt elek.Itt szokott majusig havazni, zord ido lenni.Ezek valoban erthetetlen dolgok.

      Kuldom a jo idot oda is:)

      Legyen szep a napod!:)

      puszi!

      Delete
    3. a mosoly jeleidtől és a jókívánságaidtól már jó napom van:):)

      Delete
  3. A hétköznapi hősöket arról lehet megismerni, hogy csak szűk körben tudnak róluk. Sokszor névtelenek. Nem tolakodnak előtérbe, nem törekszenek hírnévre. Sokkal többen lehetnek, mint gondolnánk.
    Ahogy Orsi is írta,embereket gyógyítanak, tüzet oltanak, beteget ápolnak,vagy egy-egy jó szóval visszadják valakinek az életkedvét. Ez a legtöbb amit ember emberért tehet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, hasonloan gondolom en is, de a ket kategoria is helyenvalo.
      Koszonom, hogy leirtad a velemnyed, jo kiegeszitese volt a mienknek:)es hasonlona latjuk, aminek orulok:)

      Delete