Friday, March 15, 2013

wishful thinking/játékmackó-kúria...

 
 csak egy pillanat muve az egesz, minden valtozasnak/anyu

...izgatottan beszelt, egymasba sokszor nem is kapcsolodtak a  szavak, megis ertettem.


"Tudod az  egyik oldala sik, a masik szikla, olyan amilyet szeretsz.Az ut kacskaringos, emelkedos, dimbes dombos, kisse Ausztria, es van egy  mini erdo is, olyan neked valo.Tudnek a kozepebe csak neked egy fahazat epiteni, kicsit, ahol irhatnal, vagy csak nezhetned a novenyeket, hallgatnad a madarakat, ahogy szereted.Pont olyan, amit mindent szeretsz, csak a to van tavolabb."


Kora delutan volt randim a ferjemmel, o vezetett, vitt es kozben meselt, be nem allt a szaja.
Mar az is tetszett, hogy a  neve szolo(bor)videk Vineland, tele van kerteszettel, es igazi borvidek, bar engem a ferjem szavai reszegitettek.Az ut menten latott filmekbol ismert postaladak, a kis uzletek, a szuk kanyargos  utak, az abbol nyilo behajtok a hazakhoz.Megerkeztunk, ket mp-en belul unott tekintettel, megis furge jarassal jott  a macska, mintha ez lenne a legtermeszetesebb  a bejarati kiiras mellett, igen, hozza tartozott;jatekmacko kuria.Az ablakokban ott felejtett kis macik neztek ram, a haz falarol pergo festek arulta el,  nagyon nagyon reg ott lettek felejtve.Mar a hordo is ugy allt ott, mintha  a leheto legjobb helyen allna, mintha csak kitettem volna es kozben dolgom akadt.A macska lakosztaly, lepcso feljarattal, es folotte a madareteto, ahova csak kinyul, ha nagyon ehes, szavakat nem talaltam.Nehany szikla lepcso vitt fel a kiserdobe, melynek magas fai szeditoek voltak, hanyatt ejtett fejemmel neztem a vegtelenbe nyulo magassagukat, szeditett, szedultem.Csodaltam a fak torzsein szortan elhelyezett madaretetoket, mintha csak en jartam volna itt valamikor mas idoben, vagy a hasonmasam, a lelki.Mar mar megszallotta tett a hoviragok keresese, hiszen soha nem lattam meg miota itt elek, es akkor halk sikolyt hallattam, mert ket lepessel tavolabb meglattam a vastagon boritott avar kozul kikandikalokat.


A merleg igy all:nagyon sok munka, csak telek erteke van, a haz valoszinu osszedol, igaz csak a telek tetszett meg neki, az egesz csomag ugy egyben az erdovel, madarakkal.
Macska, mackok, hovirag, fak, madarak...bolintottam, mikozben kerestem a szavakat.Talan eloszor  igazan keresnem kellett a szavakat.
Kozel egy eve elunk itt ahol, a fahejas illatu udvarral, a lapatolos szomszeddal, a gyerekek leveleivel-ajandekokkal vegre talaltam egyfele lelkibeket, melyet ma egy pillanat alatt veszitettem el...

mar.14 csutortok ejjel