Monday, July 11, 2011

gondolatok...



..az erdekes az, hogy ilyen festoi kornyezetben ulve, ilyen szaraz gondolatom van, mig maskor teljesen prozai porszivozas vagy rantas keszites kozben szuletnek a legszebb soraim.

ma arra jottem ra a penz es az eletkor szamokban kifejezve nagyon hasonlo tulajdonsaggal bir.
bizonyos szamok alatt es folott egyikkel sem lehet mit kezdeni.

meleg volt ma, 40 korul paraban, mar megszoktam.Masok orulten hutik az otthonukat, kocsijukat, irodajukat, es elkepzeltem..a sarkok olvadnak a sok energia fogyasztas kozben kibocsatott hotol, es minel jobban olvad, annal magasabb a homerseklet, es mi annal tobb energiat fogyasztunk, annal jobban hutunk...ha olyan fokot er el a homerseklet, a klimaberendezesek is el fognak olvadni, mint a jeghegyek.
A villannyal ertunk el eleg rovid idointervallumban oriasi fejlodest, ugyanazzal a villannyal tesszuk tonkre magunkat...


p.s.elfelejtettem leirni, hogy ma vettem egy haloinget(nem nagymamas), kek szinu, nagyon szep kek, kertben, hajnalban setalni valo kek

8 comments:

  1. Elég vacak ez a nagy meleg ez tény. Én most 3 napot egyhuzamban szabadban dolgoztam egy kiállításon, kint a betonon, egy asztalka, meg egy kis napernyő volt felettem. Mit ne mondjak, pont péntek, szombat, vasárnap, amikorra a hőségriadót kiabálta itt minden. Lett is egy kis napszúrásom, a vasárnap éjjelt alig bírtam átaludni, izzadtam, de egyben a hideg is rázott, és a fejem rettenetesen fájt. Mondjuk én vállaltam el a munkát, de már túl vagyok rajta, jobban lettem, mára kialudtam magam rendesen, a fejfájásom is elmúlt. Egyik vásárlóval beszélgettem pont erről, hogy végül is nem hosszú ideig van ez a nagy hőség, ami tény, hogy megviseli az embert, de azért ki lehet bírni.Lehet többször zuhanyozni, mosakodni, csuklót hideg víz alá tartani pár percig, sokat inni, szóval át lehet vészelni.....

    ReplyDelete
  2. Én már abban a korban vagyok, mikor ezeket a nagy hőségeket, légkondi segítségével tudom elviselni, a hivatalos jelentésben a TV-ben közölték, hogy az áram fogyasztás 5 százalékkal nőtt meg, annyi légkondi láttán, amivel ma a házak és lakások el vannak látva, nehezen hiszem el, hogy csak 5 százalék...
    Csodálatos a képed Ágnes:)

    ReplyDelete
  3. Szia Edit:)

    Igen, en is arra gondoltam, amikor ennyire kimagaslo a homerseklet , az vegulis csak nehany nap, akkor elfogadom a klimat is.De itt nagyon sokan 20-25 kozott si ejjel nappal haszanljak, ettol ki tudok akadni.
    A legkondicionalas 100 eves, a nagy atlagnak az elmult 20 evben adtak el, azota meg si elhet nezni dolgokat , mennyire tonkretett.Raadasul aki ilyen szinten ejjel nappal, ha kell ha nem hasznalja, nem is egeszseges.
    En is pont olyan modszereket hasznalok, amiket irtal.
    A napszuras nagyon rossz, nekem is szokott lenni, majdnem minden nyaron egyszer.
    Orulok, hogy jobban vagy, puszi , szia!:)

    ReplyDelete
  4. Szia Rozsa:)

    Az 5 szazalek csakugyan nehezen hiheto el:)
    Ahogy fontebb is irtam, amikor tenyleg annyira magas elfogado en is a klimat es haszanlom is, csak az ertelmetlen fogyasztas, hasznalat lattan akadok ki.Persze foloslegesen, mert azta valaszt kapom, akkor minek van:)
    Engem az is duhit, hogy emberke nincsenek szabadban, alig latni, telen a hideg miatt, nyaron a meleg miatt.Tul lettek ezek a dolgok lihegve, vedoburokban akar elni lassan mindenki.

    Az, hogy egeszsegi ok, kor miatt valaki hasznalja, termeszetesen , azzal semmi bajom:)
    Koszonom a megjegyzesed, kedves vagy mindig:)

    Szep, huvosebb napokat kivanok!

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  5. Környezetemben többen betegek a légkonditól.Fogy a zsebkendő, miközben kinn tombol a meleg.
    Nálam lakásban csak egy kis szobai ventilátor van. Úgy irányítom, hogy ne rám fújjon.
    Hálóing felavatva?:-)

    ReplyDelete
  6. Szia Eva:)

    En kifejezetten utalom a klimat, egy idoben tudogyulladast kaptam, nagyon komoly lett.A legnagyobb baj abbol lett, hogy kivagott, hat nelkuli ruhaban kimesz a forro levegore, a kocsid hutod, utana ujbol leforraz a levego, bemesz irodaba, vagy nap vegen a boltba vasarolni, kesz is voltam.Ha ilyen nagy hoseg van azt elfogadom, meg korhazakban, stb..de szerintem egy orulet, aki 20-25 fokban is jegesre huti a sajat lakasat, hazat.
    En gyumolcsot , salatat eszem, az is sokat segit a hutesben, amikor ilyen 40 fok van.

    (a haloing felavatva:))jo valasztas volt:D

    puszi, szia!

    ReplyDelete
  7. Kedves Agnes!
    Azt gondolom, hogy Én szerencsés helyzetben vagyok sok embertársammal szemben, mert a Bakonyban lakom egy kis faluban. Itt is nagy a meleg, de reggel-este locsoljuk a sok növényt, bokrot, virágot és egész éjjel nyitva tudom hagyni az összes ablakot, terasz ajtót. Így lehül szépen a lakás, aztán reggel minden becsuk, függönyök összehúz és teljesen elviselhető a hőmérséklet. Egyébként érdekes, hogy éppen arra gondoltam a napokban, hogy felírom a naptáramba az irodában, hogy melyek voltak azok a napok,amikor valóban hőség volt...mert bizony több ezer éve él az ember a földön, de csak most elviselhetetlen a hőség???? Én is szenvedek tőle. Amikor kismama voltam a fiacskámmal 2003-ban május elejétől iszonyatos hőség volt. Hatalmas pocakom volt, olyan voltam,mint egy bálna és mégsem lett semmi bajom. Sok víz, vizes ruha és főleg türelem. A Jó Isten ajándéka ez is...hát mikor legyen meleg, ha nem nyáron??? :))

    ReplyDelete
  8. Szia Froni:)

    Igen, egyetertek varosban egeszen mas, foleg ahol csupa betontombok vannak, ott jo is egy egy irodaba bemenni es vegre huvos fogad.
    En 20 ev utan elmondhatom, hogy igen sokat valtozott a klima meg itt Kanadaban is.Eleinte csak szinte ket evszak volt, nehany honap 20-25 fok koruli nyar, es 8 honap tel.Mar oktober elsejen havazott es meg majusban is.Ez teljesen megvaltozott, ma mar csak a szelsoseges homerseklet a jellemzo, -42 vagy +42, a ketto kozott alig van atmenet.A teli honapok nagyon lecsokkentek, igazan vad hideg mar csak februar-marciusban van.
    Az utolso mondatoddal is egyetertek, fenruarban nem lehet +35:D na akkor lennenk igazan bajban:)

    Koszonom a hozzaszolasod!

    ReplyDelete