Thursday, June 16, 2011

meggyes recept , + egy csalódás kompenzálása...






20 dgk vaj
20 dkg cukor
4 egesz tojas
20 dkg liszt
1 vanilias cukor
1kvskanal sutopor
1 uveg meggybefott



Mindenekelott bekapcsolom a sutot mersekeltre, majd kipapirozom a tepsit.
Eloszor a cukor felet "habosra" kavarjuk a vajjal..mikozben kavarjuk felidezodik a gyerekkor, amikor ferjemnek is nekem is kavarni kellett:D
Teljesen egymastol fuggetlenul voltunk kiakadva, mert anyu hiaba mondta, soha nem lett habos.Es hiaba akadtunk ki, legkozelebb is habosra akartak:)
B.szerencses en nem kerem habosra, eleg, ha csak szoval tartanak:)
Miutan nem lett habos de jol elkevertuk a cukrot a vajjal, egyenkent hozzaadjuk a sargajat, es kozben a cukor masik felet kemeny habba verjuk a feherjevel.
En mindig beleteszek egy vanilias cukrot, mert kulonleges lesz, es senki nem tudja mi az.Na jo neha elarulom:)Kiveve a ferjemnek , mert az osszes lapom nem adhatom ki:D
A lisztbe ugyesen belekeverjuk a keves sutoport, es eloszor a vajassargajas masszaval lazan elkeverjuk a kemeny habba vert feherjet, majd lassan hozzaadjuk a lisztet is.Konnyed , laza keveressel.
Ezt beleteritjuk, kenjuk a tepsibe, tetejere szorjuk a lecsurgatott meggyet(en nem cukrozom, mert nem szeretem, ha nagyon edes), szepen egyenletesen elosztjuk, es betesszuk a sutobe.Kozben megihatjuk a meggy levet, en szoktam es jo kis bordo bajuszunk lesz:D
Szerintem leirni tobb ido volt, mint ameddig csinaltam, pedig nem irok lassan.Mersekelten kb 40 percig sutjuk, szepen pirosodott szine lesz, amikor kesz.Kivesszuk, es 10 percig hulni hagyjuk, esetleg tovabb is.
Keves porcukorral megszorjuk, mert ugy mutatosabb es szeleteljuk.


mimoza

Akik olvasnak rendszeresen, mar talan meg is untak a mimoza oruletem:D Nagyon vartam a novenyt,kicsi 10-15 cm-es hajtast kepzeltem, amit valami szep cserepbe ultetek es nevelem, gondozom.
14-en keso delutan megerkezett, nem voltam itthon, a ferjem vette at.Egy akkora doboz volt, ami arra utalt, hogy olyan, amilyennek kepzeltem.Kibontotta es kereste benne a novenyt, de csak a doboz aljan becsomagolva egy pici tegely volt, amiben mag van.Eldugta a dobozt, amikor hazajottem, pedig elso kerdesem volt-Na megjott??na milyen?tetszik?
Nem valaszolt, csak nezett ram zavartan.Javasolta, hogy nem olyan nagy ugy, millio viragom van, hagyjuk.-Megorultel?! kerdeztem-hiszen tudod, hogy mennyire vartam!
-Nem biztos, hogy orulni fogsz, de ne keseredj el nagyon!-hallom a hosszu bevezetot.Kozben elokerul a doboz, es abbol az apro tegely.Csak fogtam, neztem, forgattam es nem hittem el, hogy ezt kaptam, ekkora becsapast.Nem hittem az ilyen vasarlasban soha.Felprobalni, tapintani, latni , megfogni szeretek.Ugy ereztem magam, mint amikor jatekot vettem a gyereknek es a dobozzal jatszott:)
Szerencsere masnap a talalkozo karpotolt, reszben.
* termeszetesen nem altalanosithatok, mert nem ilyenek a netes vasarlasok.Vettem/kaptam mar ajandektargyat, ekszert, ruhanemut is igy es olyan volt, mint a foton, neha jobb is.A csalodott hangulat miatt fogalmaztam igy.Bar viragot, novenyt valoszinu nem veszek neten.


Egy ideje levendulat kerestem, szerettem volna magrol ultetni, de valahogy sehol nem talaltam tavasszal.Kesobb palantat sem.Keso este elszaladtam a boltba, es a bejaratnal mi van kiirva?Spanyol levendula es learazva:) Mimozam meg mindig nincs, a magok azok vagy jok lesznek, vagy nem.Nagyon sokszor hiaba ultettem el.Egy kisse eltavolodtam a mimozatol most, maradok annal ami van, ertekelem , szeretem azt, es nem sovargok, vagyis levendula es spanyol, kanadaban, egy magyarnak..igy mar nekem tetszoen bonyolultan szep...joejt nekunk:)

16 comments:

  1. Köszönöm a receptet, feltétlenül megcsinálom.
    Élvezd a spanyol levendulát!Szerintem nagy élmény lesz szagolgatni, nézegetni.

    ReplyDelete
  2. Sütemények közül, a meggyes az egyedüli amit szívesen megeszek!
    Köszi a receptet, feltétlenül kipróbálom!
    :)
    Pfú ezek a virágmagok, teljesen gáz az egész.
    Mikor a kertet csináltuk nekem csak fehér virágok kellettek...
    Lett is nagy csodálkozás, mikor innen-onnan színes virágok tarkállottak!
    Na de mikor fehér levendulát vettem 20 tővel, /előtte még csak hallani se hallottam róla/ a felét vissza kellett vinnem, mert erősen lila színben pompáztak...
    Nekem szerencsém volt, mert mindet visszavették és kicserélhettem a hőn áhított fehér színekre!
    :)

    ReplyDelete
  3. Drága Ági, épp most délelőtt gondoltam netről keresni egy kevert meggyes receptet. Idén sok meggyünk érett, lehet, többször is sütök ilyent. És milyen jó! Leülök a gép elé, megnézni a kedves blogjaimat, és íme, Te küldesz nekünk egy pont ilyen szuper jó és gyors receptet!! Nagyon örülök! és köszönöm!! Az eredményről be fogok számolni.
    Más: mimóza története "érdekes". Azt már abszolút nem értem benne, hogy miért kellett azt a kis tégelyt ekkora óriási dobozba csomagolni?? Lehet, azt gondolta a feladó, hogy útközben majd kinő, és nem fér el kisebb helyen?? Sajnálom, hogy csalódtál, hát a netes vásárlásoknál néha, szerencsére igen ritkán, előfordul ilyesmi történet....
    Más: olvasom a spanyol levendulát. Ó, ha itt lennél, most kapnál tőlem francia levendulát, olyan szívesen adnék belőle Neked! Képzeld, tavasz elején vettem a piacon egy cseréppel, és annyira jól érzi magát, már kinőtte szinte a nagy cserepet, é most olvastam, hogy ilyenkor lehet tőosztással szaporítani.
    Sajnos magyar levendulám nincsen, csak ez a francia...kiváncsi vagyok, a spanyol miben tér el ezektől?
    Puszillak,
    Dóri

    ReplyDelete
  4. Eva kivancsian varom majd a visszajelezest!nagyon szivesen irtam le.
    Ez a levendula tenyleg jol esett es jokor:)

    ReplyDelete
  5. Monika valahogy en is igy vagyok, nem vagyok edes szereto.
    Remelem neked is izleni fog, tenyleg pillanatok alatt kesz.

    A viragmaggal sajnos nagyon sokszor porul jartam mar en is, de legtobbszor ugy, hogy ki se kelt:D

    Gyonyoru kerted van!!a to a vegen, az valami mesevilag lehet a gyerekeknek:)

    ReplyDelete
  6. Dori Kedves:)Igazan orulok, hogy ilyen jol jott ki.Itt sajnos nincs jo friss megy, azert is haszanlok befottet, mert a zis otthonrol hozott:)az itteni meggyek nagyon picik es szinte viz izuek.
    Nem nagyon vagyok sutis, de ez tenyleg finom es nem emelyitoen edes.

    Koszonom a leirtakat a levendulaval kapcsolatban, tegnap meg sargat is lattam a neten nezelodve.Kerestem, hogy miben kulonbozik ez a spanyol, de en csak azt latom, hogy a szineben .A viragja is es a szara, levele is sokkal vilagosabb.Majd megnezem a franciat is.

    A netes vasarlas nagyon jo, egy ekszernel, egy ajandektargy es hasonlok.Vettem/kaptam mar es olyan volt, mint a foton.Szerintem itt a csalodasom befolyasolt, hogy igy fogalmaztam:)viszont viragot, novenyt, azt hiszem nem igy fogok.

    puszillak, es szep napot Neked:)

    ReplyDelete
  7. Szia Ágnes!

    Ez vicces... ugyanaznap ugyanazt a sütit sütöttük ( ez a receptem évek óta:) )
    Sajnálom a mimózaügyet..
    Legjobbakat:)

    ReplyDelete
  8. Kedves Ágnes! Én is köszönöm a receptet! A gyerekeim nagyon szeretik a meggyet, úgyhogy vasárnap meggyes süti lesz a desszert!
    Sajnálom, hogy csalódás ért!Mindenképp vedd fel a kapcsolatot a szállítóval,ha esetleg nem veszik vissza a magokat, én azt javaslom próbáld meg elvetni őket....hátha....gondoskodással, szeretettel....
    talán még ki is bújnak!
    Puszillak, és kellemes szép hétvégét!

    ReplyDelete
  9. Próbáld meg elültetni! Lehet , hogy egy gyönyörű növényke kárpótól majd...
    Nekem a levendula a kedvencem...szeretem nagyon, ez a tied is gyönyörű! Minden jót kívánok, szép derűs napokat! Gabi

    ReplyDelete
  10. Szia Gy!:))

    Hogy megorultem a nevednek:)a heten csupa regi kedvesismerossel talalkozom, meg itt a blogban is.
    Azert ez nem kis dolog, ugyanazon a napon, ugyanaz a recept:)we're gonna have to meet some day:)azt hiszem ilyenre szoktak inni valamit, kavet uditot:)
    anyukam receptje, evek ota hasznalom.

    A viragon mar tul tettem magam, most igy sikerult, majd egyszer ujra probalom.

    Szep hetveget kivanok, puszillak!:)

    ReplyDelete
  11. Erika Kedves:) orulok, ha Te is megsutod, majd kerem a visszajelzest:)
    En nem szeretem a nagyon edes sutiket, ez a meggyel , meg a porcukor ellenere is eheto:)
    A magot a hetvegen elultetem, majd kiderul.
    Koszonom a kedves szavaid, es kivanok viszont szep hetveget!

    szia, puszillak!

    ReplyDelete
  12. Kedves Gabi:)

    Kepzeld en azert kaptam ilyen kedvet, mert a blogokban sok helyen olvastam a levendularol, meg sok sok gyonyoru kepet lattam.Ismertem, de eddig nem akartam ennyire:D es pont jol jott ki, amikor egeszen varatlanul ott volt elottem.Nagyon szep finom szine van, es majd tanulmanyozom hol a legjobb neki , hogy majd kiultessem.
    A mimoza magot hetvegen elultetem.

    En is kivanok nagyon szep hetveget Nektek!

    puszi, szia!!

    ReplyDelete
  13. Agnes, irtam neked (nem oyan régen), remelem, megkaptad! :)

    ReplyDelete
  14. mar nezem is, csak kozben kerteztem is:)

    ReplyDelete
  15. Ágnes:)
    ha jól értem, amit írsz, pont hasonló gondolatom volt.. talán egyszer meg is valósul, hiszek a csodákban, bár találkoztunk mi már, úgy gondolom, a sok kilométer ellenére is, közel vagyunk mégis.
    Örülök:)

    ReplyDelete
  16. ..en is hiszek a csodakban, mindig is hittem, es semilyen csalodas, meg egy mimoza:D sem tud megvaltoztatni:)
    Es igen, a kozelseg nem tavolsag fuggo.
    Nagyon orulok, hogy megtalaltad a blogom!:)

    ReplyDelete