Sunday, May 16, 2010

a piros fejkendő




Amikor talalkozunk valakivel, az arcaval talalkozunk, nem a labaval, vagy a terdevel, vagy a kezevel.
Az arcot nezzuk, az arcot jarjuk be , korbe es vissza.
Ezert volt fontos a fej oltoztetese, kendok, kalapok viselete, mert kihangsulyozta, mondhatnam bekeretezte, egy befejezttseget adott.
Anyukam viselt fejkendot, tobbfele volt , kulon vasarnapokra es egyeb unnepekre es kulon hetkoznapra.Nem szerette, aztan le is szokott rola.Azt mondta tonkreteszi a hajat, vagyis a frizurat.
Engem titokban vonzanak a kalapok, bar soha nem viselnem, de erdekel egy egy darab, es a sapkak is.
Volt egy zold svajci sapkam viszont, addig nyuztam, amig szo szerint elkoptt, es hasonlo szint nem talaltam.
Kislany koromban mindig bearult valaki, ha nem volt rajtam a sapka az iskolaban szunetben..mar akkor is elo elojott belolem a rebellis enem:)
Es, hogy a cimhez is koze legyen az irasomnak, a jobb folso sarokban az a Monet kep, annak a cime a piros fejkendo.Ma is orzom a belepojegyet, az egyeb kincseim kozott, mert jo ranezni, hogy eppen akkor jartam otthon, amikor Budapesten volt a kiallitasa.Kigyozo sorok voltak vegig, olvastam sokan videkrol is folutaztak, es elofordult , hogy be sem jutottak.Hat ezert is, ezzel egyutt is ilyen ertekes, hogy nekem sikerult megis.
Ezt most valamiert olyan nagyon jo volt vegiggondolni, es ez a festmenye annyira az enyem, az uralkodo zolddel es pirossal, csodalatos.