Wednesday, May 12, 2010

macskanyavalya?


A macska felsotestevel melyen elore nyujtozott, lassan, kenyelmesen a hatso labaval is, eloszor az egyikkel, majd a masikkal.Komotosan elindult, hozzad dorgolte magat, jelezte, hogy kimenne.

A derekam kiemeltem, hatam kiegyenesitve lassan hatra ejtettem a fejem, kezem folemelve nyujtozkodtam.Felalltam odamentem a paromhoz, csukott szamat vegig dorgoltem az Oven, majd kiengedtem a macskat.

Ulunk nehany oraval kesobb , tevezunk , amikor vegig gondolom es felismerem a parhuzamot.
Lehet mi nok csakugyan macskacsaladbol valok vagyunk?Pedig en nem is..vagy csak nem vettem eszre? Kulonos..

6 comments:

  1. A macska számomra a legkedvesebb "háziasított" állat. Én érzek párhuzamot régóta: öntörvényűség, hízelgés - de nem rossz szándékú, játékosság, kecsesség - ha ez rám annyira nem is jellemző (?), és még folytathatnám a sort.

    Ide illik Ottlik Géza: "Az egyetlen valódi okunk a derűlátásra: a macska. Ezt a kis prémes ragadozót semmi más módon nem lehetett volna ezer és ezer éven át hozzánk szelidíteni, mint rendíthetetlen, ellenszolgáltatást nem váró, feltétel nélküli szeretettel. A szépsége abszolút imádatával -- a szabadsága, függetlensége teljes tiszteletben tartásával. Ha ez sikerült, az emberiség nem lehet egészen elveszve."

    ReplyDelete
  2. Milyen érdekes... élőben nem szeretem a macskuszokat, nem tudom meghatározni, mi az oka... Lehet pont az bosszant, hogy nincs hatalmam fölöttük????
    Viszont a textilvilágomban folyton ott van.....és mindig ingerel a macska, mint jelenség ....és lehet, hogy textilben azért tetszetősebb a kivitelezésük, mert jól oda tudom varrni őket egy másik anyaghoz, mint táskadekoráció....... ???

    ReplyDelete
  3. Jo reggelt lanyok:)

    Krudy almoskonyvebol hozom a valaszt mindenre:)

    "...szerintem a macska a szuverinitas es a kiszolgaltatottsag egyuttes, ezert erdekes jelkepe, szamos alantas indulat aldozata.Valoszinunek tartom, hogy a macskak koruli balhitek kialakulasa, a macskak uldozese azert gyakori, mert az emberek irigylik a macskak onallosagat(esetleg hangos szerelmet)sajat gyamoltalansagukert, kiszolgaltatottsagukert a vedtelen allatot, az igazi vad kicsinyitett masat buntetik.Nehez kivetelt tennem a macska -rajongokkal, akik a gondoskodas urugyen eloszeretettel ivartalanitjak kedvenceiket.Nem tudom bizonyosan, hogy a macska alombeli megjelenese osszefugg e az altalam feltetelezett sajatos viszonyulassal."

    Na most akkor nekem az jott le Krudy irasabol, hogy azert haziasitottuk, hogy utana arrol szoljon az eletunk, hogy irigyeljuk a macskat:D
    A hangos szerelmeskedesen nincs mit irigyelnunk, ugy tudom borzaszto fajdalommal jar, azert olyan, amilyen:)

    Szep napot bera:)LARION:)

    ReplyDelete
  4. Köszi, neked is szépet!
    Ez a megfejtés nem akármilyen :D Próbálom tartani magam az optimista Ottlik szavaihoz :) De abszolút jogos Krúdy is.
    Így is úgy is, a macska az úr a háznál. :D

    ReplyDelete
  5. :)
    Neha ugy erzem csak hasznalva vagyok, vakarni kell a nyakat, amikor o akarja, etetem, es a vegen ugy erzem kituntetettnek erezhetem magam:D

    A dorombolasrol mellesleg eleg sokat olvastam, allitolag semmi koze a hizelkedeshez, csak szimplan ilyen hangot ad ki, erzelem nelkul, amikor ugy gondolja.
    Es itt meg nem meritettem ki a macskat, egy erdekes info birodalmaban vagyok, amit uj tortenetben irok le, ahogy tortent...remelem felcsigaztalak:D

    ReplyDelete