Wednesday, April 14, 2010

mókuskerék?





... nyugodtan leirhatom, az iden is kiastuk a csatabardot, nemhiaba elunk az indianok foldjen, en es a mokusok.Elkezdodott, pedig az iden uj strategiat dolgoztam ki, de alabecsultem oket, a szaglast, ami ugye az egyik legfontosabb az allatoknal, azt kihagytam(megint).
Evek ota harcban allunk, csak telen van nehany honapos tuzszunet, amig a viragjaim alszanak.Bar januarban is volt mar igen ijeszto hangulat.Akkor mogyorot adtam nekik.
Ugy kezdodott, hogy tulipant duggattam, nem szamolva azzal, hogy a mokusok es en hasonlo izlessel birunk. Mondjuk elso gyanusitottak nem ok voltak, igazan senki nem volt, amikor meglattam a kikapart kis godroket es a hagymaknak hult helye, illetve meg langyos volt a tolvaj mancsatol es talpatol.Na ekkor kezdtem figyelni.A nappali nagy ablaka, ami az utcara nez, eppen azzal szemben van egy hatalmas fa, ahol megbujnak..megbujnak?lesnek engem. Neha olyan pimaszul, es sokaig szemezunk, hogy en vagyok az, aki feladja.Ahogy eltunok a kocsival az utca sarkan, nekik all a bal, jokedvuen kiassak amit en ultettem es viszik, gyujtenek, mert soha nem eszik meg a nagy reszet.Errol a szomszedok kertje arulkodik, ahogy ossze vissza kibujnak, ahol elhagytak oket.
Az iden mielott hozzafogtam, kimentem es setaltam, futyultem, vagyis felmertem a terepet.Nem volt egy sem a lathataron, gyorsan kiloptam a tulipan es kardvirag hagymakat, es most fifikasan tobb zsak foldet is vettem, hogy ne hagyjak gyanus, asott foltokat.Szepen elultettem mindent, kozben mindig neztem a vallam folott, hatha, es a vegen az egeszet egyontetuen beszortam fekete folddel, elrendeztem, jokedvuen pakoltam el, hogy most nem jonnek ra biztos.
Masnap jovok haza, es mit latok??egyszeruen nem hittem a szememnek, hogy a fekete fold ellenere pontosan a hagyma helye volt ures, szinte mindenutt, mintha rontgen szemuk lennek.
Mar ott tartok, hogy anyagot keresek a mokusok intelligenciajarol, mert eszbontoak.B.szerint szagolnak es ugy talaljak meg, ebben lehet valami.Na de akkor mit tegyek?Megteveszteskent szortam el mogyorot, diot nehanyat, es rendesen ossze is szedtek, de kellett a hagyma is.
Talan hallottak a valsagrol, meg a zold valtas, meg a banat tudja mirol meg...neha elkepzelem, hogy amikor en itt mergelodok, neznek valahonnan es kinevetnek, mint a mesekben:)es meg az is lehet nem jarok messze a valosagtol...csak ezzel meg mindig nincs megoldas..es ez az en kertem, imadom a tulipant, a pirosat es a sargat..
Most ott tartok, hogy mokust rajzolok , melle a hagymakat es, hogy tilos kihuzni..hatha..hatha?:)