Tuesday, February 14, 2012

Valentin védelmére...


Majdnem foladtam, remenytelen , legyintettem magamban.Es ettol megijedtem, mert egy pillanatra arra is legyintettem, amilyen en vagyok.Olyan aki megvedi, kiall azert, amiben hisz, meg akkor is ha ez most csak egy Valentin nap:)
A szkeptikusoknak szanom azt hiszem, a cinizmus akkora merteket oltott vilagszerte, hogy majdnem aldozata lettem en is.Pedig a valosagban orok romantikus vagyok, maradok is.Nincs azzal semmi baj, nem karositok senkit, talan neha neha onmagam.
Az okosok szerint a XX-ik szazad legnagyobb muveszeti aga, amit adott a vilagnak a reklam.El kell ismerni, valoban muveszien csinaljak.Az agyunknak van egy raktarozo kis zuga, ahol rajottek, ha valamit tobbszor hallunk, latunk, oda leul, majd egy ido utan akarjuk azt a valamit.Tulajdonkeppen ez a reklam lenyege.Ennek hitelessegerol akkor gyozodtem meg teljesen, amikor egy cappuccino fagyit reklamoztak, es az uzletben meg nem is volt kaphato.Megorultem a cappuccino fagyiert, ugy ettem volna.
Ez a problema eredete.Nem lett bemutatva, elmagyarazva, mirol is szol, honnan ered ez a nap.En amiota itt elek, igyekszem ilyen erdeklodeseim szomjat oltani.Mielott cinikus megjegyzest tennek tudas hianyaban, igykeszem utana jarni.Persze szent azert nem vagyok, nem is torekszem ilyen iranyba, de a Valentin napnak is utana jartam mar jo reg, mielott hatalmukba keritettek a szivek halmazai. Egy orok romantikust nem volt nehez.


Ime:"A szokás eredete, hogy Szent Bálint, Terni (akkori nevén Interamna) püspöke a 14. században a jegyesek és fiatal házasok védőszentjévé vált Angliában és Franciaországban. Ennek a szentről elterjedt egyik történet képezte az alapját. Eszerint mielőtt keresztény hite miatt II. Claudius császár idején kivégezték, Bálint a hite erejével a börtönőre vak leányának visszaadta a látását. Mielőtt – a hagyomány szerint – február 14-én kivégezték, búcsúüzenetet küldött a lánynak, amelyet így írt alá: „A Te Bálintod.” Ez a Bálint-napi üzenetküldés eredetének leggyakoribb magyarázata. A legenda szerint a püspök a szerelmeseket a keresztény szokások szerint megeskette egymással, köztük katonákat is, akiknek az akkori császári parancsok értelmében nem lett volna szabad házasságra lépni. A friss házaspárokat megajándékozta kertje virágaival. A hagyomány úgy tartja, hogy ezek a házasságok jó csillag alatt születtek."(forras:Wikipedia)


Napjainkra kinotte magat, nem csak szerelmesek unnepe, amihez gondolom a reklamozott vilagnak, a piacgazdasagnak sok koze van.Az eladott szivek szama az, ami szamit es az eladott rozsaszalak.Szuletnek is remek statisztikak minden evben errol.
A statisztikatol fuggetlenul , bizom abban, hogy ma a szivek dobbanasa kicsit gyorsabb lesz nehol, amit semilyen meroeszkoz nem fog tudni kimutatni...





Boldog Valentin Napot Kivanok Mindenkinek!:)




* foto: pancake maple sziruppal leontve, a sziveket sajat kezuleg faragtam :)
* sajat keszitesu ajandekom, boritekot varrtam, bele egy levellel