Friday, April 15, 2011

sZines sZombat...





Piros - Elbűvölő

A piros a legmelegebb szin.Vitalitas, energia, ero sugarzo.. Ettol a színtol barki erosebbnek, eletrevalobbnak erezheti magat. A pirosat kedvelok kezdemenyezok, kreatívak, fizikailag is aktívak. Bizonyos targyak pirosra festve kifejezetten figyelemfelkeltoek: veszelyt jelzok, izgalmat kivaltok, de akar sokkoloak is lehetnek. A piros ruha magara vonja a tekintetet, erzekiseget sugall. A piros szint kedvelo emberek altalaban optimistak es nem turik a monotonsagot.





Kék -Gyengéd

Tisztasag,csendesseg, huvosseg, harmonia, bizalom,nyugalom, feloldodasi vagy, a vegtelen
seg erzeset kelti.Betegseg vagy faradtsag eseten megno ra az igeny.Pihenesre iranyulo vagyat mutat.Nyugtato hatasa miatt gyakori otthonokban, kulonosen gyerekszobakban.Pizsamaknal is elso helyen allo szinvalasztas.A kek szint kedvelo emberek husegesek, sokszor gyanakvoak, bizalmatlanok, es tulzasba viszik.
En magam ugy tanultam anyukamtol, hogy a hideg szine miatt konyhaban es furdoszobaban kivalo fal szinnek.



Hideg es meleg, es megis szinte elvalaszthatatlanok a divatban peldaul.
Nem tudom miert, talan a kirivosaga miatt mindig idegenkedtem a pirostol, nincs is egyetlen ruhadarabom sem, ami piros.Ha arra gondol
ok, hogy piros lampas haz, pirosra festett kormok, arcpirosito, piros szajruzs, mind mind az erkolcstelenseg kellekei(voltak).Gyerekkoromban akinek tuzpiros korme volt, egeszen biztosan cimket kapott, ami nem volt hizelgo az erkolcsi eletet tekintve.Ma mar a szinekkel font tartott megkulonboztetes is eltunt, az erkolccsel egyutt.
Something old, something new
Something borrowed, something blue
.. a 19-ik szazad elott a kek szinu menyasszonyi ruha volt divatos, innen ered a fonti kozmondas, hogy a menyasszonynak valami regi, valami uj, valamit kolcson, es valami kek szinu darabot kell viselni, ha mind a negy darab egyutt volt, akkor boldog hazassag lesz, csak a kekre vetitve: "Marry in blue, lover be true." "Eskudj kekben, szeretod hu lesz"

A szenvedely a szerelem szine is piros, az ordog is piros, a rak az voros, sot neha a Nap korong is.
Mig kek az eg, a tenger, oceanok, (a boldogsag madara)mintha magaba olelne a hideg a meleget, es nem oltjak egymast, inkabb oldjak, mert akarhogy nezem jol neznek ki egyutt...



8 comments:

  1. Szia!
    Először is köszi a követést,a válaszra a válaszod és most már én is itt vagyok! :))
    Milyen érdekes volt számomra most ezt a bejegyzésed olvasni. Egy beszélgatés jutott eszembe amit e legjobb barátnőmmel folytattam két napja.
    Mesélte, hogy az udvarokon, ahol laknak lakik még egy család.Nemrég született babájuk, pár hónapos most.
    A fiatal anyuka, hogy is mondjam...nem áll a helyzet magaslatán, semmilyen szinten. Amolyan eccerű így két c-vel, ha érted.
    A barátnőm hason gondolkodású mint én, mi, azért is a barátnőm :)
    A barátnőm néha átjár hozzájuk, segít amit tud, tancsokkal is ellátja, ha megkérdezik.
    És pont a piros színt említette két napja nekem. Hogy este valamiért átment a kisbabás anyukához. És látja, hogy a kisbaba színtiszta pirosba volt öltöztetve.Azt mondja Edit, még a ki zokni is piros volt rajta. Finoman elmondta nekik, hogy nem jó a piros szín egy kisbabának, ekkora töménységben,főleg éjszakára.Hisz pontosan ezeket amiket leírtál váltja ki: izgalom energikusság, aktivitás.....
    Az anyuka azt válaszolta erre, hogy de hát olyan aranyos így ebben az öltözékben.
    Aztán másnap kiderült, hogy a baba egész éjjel nem aludt jól. Többször fölsírt, megébredt.
    Ennyi a történet. Remélem többet nem öltöztetik az alváshoz ebbe.
    Most még eszembe jutott az is a piros színről, hogy lüktetés. Mikor szíveket rajzolunk, azt sem kékre, meg sárgára rajzoljuk, hanem pirosra.ÉS mit csinál a szív? Lüktet. Folyton dobog amíg élünk. Nincs megállása egy percre sem. (jó esetben)

    A kékről:
    Olvastam valamelyik bejegyzésedben, hogy vajon az ember mikor, hol dönti el, mi lesz a kedvenc színe. Ezen elgondolkoztam. Nekem világ életemben a kék volt a kedvencem. De ezt én nem eldöntöttem, ez olyan, mintha bennem lett volna..belűlről jött volna ki.
    Hosszú éveken keresztül nagyon sok kék dolgot szereztem be. Nekem egy szobám van csak, de halványkék a fal, kék a szőnyeg, kék volt éveken keresztül a sötétítő függönyöm, és még nem is tudom mi minden kék a lakásomban.
    Bár ez mostanában mintha csökkenni látszana nálam, mert a sötétítőt lecseréltem, valahogy elkezdtem túl töménynek érezni.Ezzel kapcsolatban csak az az érdekes, hogy pont mostanában kezdtem inkább bizalmatlan lenni, és a kék korszakomban meg inkább pont fordítva volt.Nyitott voltam, megbíztam szinte mindenkiben, aminek csalódások sorozata lett az eredménye.
    Most már figyelek az emberekre, nem engedek be mindenkit a "világomba", és megnézem kinek a világába lépek be.
    Érdekesek a színekkel kapcsolatos összefüggések. Eddig nem nagyon foglalkoztam velük, de a kékhez való vonzódásom mint mondtam adott volt, a miértjét nem kutattam.
    Érdekes a piros színt én sem szerettem soha. Idegenkedtem tőle. (bár erre a barátnőm annyit mondott, Edit van valami dolgod a piros színnel, és ha másképp nem egy darab piros valamit hordj a táskádban). Mert nekem sincs egyetlen ruhadarabom sem szinte ami piros.

    Egyszer viszont kénytelen voltam hordani vagy három hónapig. Egy nagyáruházban dolgoztam és ott ez volt a formaruha. Hű de nem jól esett.

    Na majd én is jobban utána nézek a színeknek. :)
    További szép napot!
    Edit

    ReplyDelete
  2. Én mindig szerettem a pirosat,bár nem viszem túlzásba a használatát és a leirást sem érzem magaménak.Van egy tűzpiros ruhám,hatalmas rózsák gyúlnak rajta,bokáig ér,vagyis nyaktól bokáig izzás,mármint a ruha.Nem sokszor volt rajtam,de a szekrényben,ha rápillantok,szoktam gyönyörködi benne.

    ReplyDelete
  3. Én is szeretem a piros szint, de vannak helyzetek egy nő életében amikor nem tanácsos pirosat felvenni, mert akkor az éppen nem tesz jót. A kéket is szeretem. Nagyon örülök Ágnes, hogy leirod a szinek jelentéseit, hisz ez fontos .
    Szép napot :))

    ReplyDelete
  4. Szia Edit:)

    Koszonom a hozzaszolasod, valojaban en is azt kutatom hogy mi donti el ki melyik szint kedveli.Eddig , az olvasottak alapjan azt latom, hogy vannak kedvenc korszakaink, de van mindenkinek egy orok, ami a szuletett termeszetevel fugg ossze.
    Eddig 3 szinpart mutattam be, erdekesnek talalom.
    Koszonom, hogy csatoltal es, hogy megtudhattam a kedvenc szined:)Enyem a zold, de a keket is szeretem.
    JO olvasgatast, es ha ujat tudsz barmelyik szinnel kapcsolatban, ird le batran!

    Szep Vasarnapot Neked!

    ReplyDelete
  5. Szia Marianna:)

    A pirost mason szivesen nezem, es csodalom is, mert olyan megnezos szinnek gondolom.De lehet hulyeseg:)Kislanyokon, kamaszokon nem talalom feltunonek.
    Pl a rozsa, amit mellekeltem gyonyoru, de ilyen szinu ruhaban nem tudnek letezni, olyan kornyezetbe olvado szinu szeretek lenni valamiert.A masik meg, hogy legtobb ruham egyszinu, a nagyon mintasakat sem szeretem, talan egy ruham van rozsas, de azert kedves , mert zold alapu:D
    Lassan mindenki agyara megyek a zolddel, tudom:)

    Kedvenced a fekete, a piros kiegeszitovel gyonyoru:)

    Koszonom, hogy leirtad magadrol a piros ruhat:)

    Szep Vasarnapot!

    ReplyDelete
  6. Szia Aniko:)

    Ahogy haladok benne, rajzolodik ki amit, akiket takarnak, egyre erdekesebb szamomra is.Orulok, hogy elkezdtem.
    Keket en is szeretem, barmilyen arnyalatu lehet.

    Koszonom a hozzaszolasod Aniko!

    Szep Vasarnapot kivanok!:)

    ReplyDelete
  7. Tele a szekrényem piros cuccokkal, imádom! Mindig is a kedvenc színem volt. Mostanában viszont ellensúlyként rászoktam a kékre is és a hangulatomtól függ, hogy mit veszek fel. Ha energiára van szükségem, feldobódásra, akkor valami pirosnak muszáj lenni rajtam. Hiszek benne, hogy nagy hatása van a színeknek a lelkiállapotunkra, és abban is, hogy színekkel gyógyítani is lehet. Szép vasárnap estét, Ágnes.:)

    ReplyDelete
  8. Igen Magdi, a kulcsa az egesznek, hogy hogy erezzuk magunkat benne.Mindegy mi van rajtad, lehet barmi, az a fontos ahogy viseled!En is hiszek a hatasukban, es ezert lattatjuk magunkat szinekben is:)

    Szep Hetfot kivanok!
    puszi szia:)

    ReplyDelete