Monday, April 4, 2011

lemonade...

...vagyis igy jottem ma haza

Konyhank egyik ablaka a hatso kertre nez, onnan nezem ,ahogy a vorosbegyu madarak komolyan dolgoznak, epitkeznek.A nagy fa alatt kerestek a szalakat, amivel font hazat epitenek.Megkapo volt.Mar a harmadik pohar limonaned ittam, annyira megszomjaztam ra.Kislany koromban anyukam szokta mondani, hogy ugy megehezett , vagy megszomjazott valamire.Igazan , ugy, ahogy most , nem ertettem akkor, hogy nem csupan ehes, hanem valamire ehes, valamit megkivanni. Aztan ugy bontakozott ki belolem is, termeszetesen, hogy mar nagyon sok mindennel vagyok igy, meg egy csondet is kulon meg tudok kivanni. Most szomjas voltam, de nem ugy szomjas , hogy csak siman inni akarok.Limonaned kivantam, es elkepzeltem elore a kellemes , kelloen edeskes, savanykas , jeghideg izet.Kiszaradt a szam kozben, mert tudtam, hogy meg sokara fogok inni.Pavlov nem jart volna sikerrel nalam:D Vettem friss citromot, volt itthon jegkocka, (mert tobbnyire en csinalok csak).Elovettem a citromot es ahogy anyukamtol lattam nehanyszor guritottam kozben nyomtam a tenyeremmel, igy konnyebben jon ki a le.En szeretem benne a citromrost darabokat, a magokat is, azt ki lehet szemtelenul kopkodni, ami visszahozza a kamaszkort, amikor a cseresznyemagot kopkodtuk vissza a tenyerunkbe, hogy lovoldozhessunk vele:D Milyen jo is volt, ahogy piros foltokat hagyott a ruhakon, az anyukak nagy boldogsagara.
Na de vissza a limonadehoz.Eloszor sokat belefacsarok a kancsoba, majd cukrot, jegkocka es johet a viz, vegen kavaras sokaig, legalabb 2 percig.Az ivopoharba szinten egy ket jegdarab es ontom a kancsobol az annyira vart italt, ontes kozben a rostok is beleesnek a poharba, jol nez ki. A pohar kisse beparasodik, egy ket csopp csurog az oldalan.Elso korty,az mindig keves, olyan izleles, mint amit borkostolokon latni, mintha harapdalnank a kortyot, es itt neha a citromrostokat valoban harapjuk.Tokeletes az arany, semmibol nem hianyzik, ihatom, es egeszen addig el sem veszem a szamtol, amig ujra nem toltom.A masodik poharral mar nincs izleles, de hasonloan iszom.A harmadiknal mar elemelem idonkent a szamtol, erzem ennyi eleg lesz, megha moho is vagyok, illetve szomjas.

Remelem kedvet csinaltam egy pohar limonadehoz:)