Tuesday, February 22, 2011

amit a mézrol illik tudni...


Vajon tudta e valaki(en nem tudtam), hogy a mez, mint folyekony arany a gorog mitologiaban az Istenek eledelekent van emlitve? Az a mez, amit mas szoval a darazsak terdenek neveznek, es mi nem olyan nagyon ertekeljuk, csak fintorgunk vele, de majd talan mostantol. Hasznaljuk a gyogyaszatban, kozmetikaban, sutes-fozes kozben.Es megis olyan semmitmondoan dobjuk csak a kosarba vasarlaskor. Ezentul ugy fogom ket kezzel behozni, mintha valami ranezesre is torekenyet hoznek es nem viccelodok, meg fogom adni a tisztelelet a meznek.
Nem csak ma is letezo vallasos rituaelek kihagyhatatlan kelleke, de meg Zeusz is ezen nevelkedett,Hippokratesz szerint a szajon levo cold sore , a fajos torok, a fekely bevono gyogyito salja.Hasznalva napok alatt elillannak a problemak. Gorog filozofusok , mint Plato, Arisztotelesz, Homer szerint , olyan etel kulonlegesseg, amely kevereke az orok fiatalsag,szepseg es erossegnek.
Modern nyugati tarsadalmakban megszolitaskent , becenevkent is hasznaljuk.Honey, Hon' mind kedves betuk mezes gyongye.
Antioxidans tulajdonsagaval lassitja, visszaforditja az oregedest. Es nem arulok mezet, nincs ilyen farmom , nem ezert aradoztam , csak ugy kezdodott, hogy azt olvastam a tavasz szine a narancssarga, en nagyon nem vagyok erte oda, hogy ruhakent el tudjam kepzelni.Ugy ereznem magam, mint egy nagy sarga tok ilyen szinu ruhaban.Ezert tovabb neztem milyen arnyalatok azok, amik tetszenek, es itt leragadtam, mert a szine is melengeto, viselheto, hogy a tobbi fontebb emlitetteket ne irjam le ujra. Remelem kedvet csinaltam masoknak is egy kis mezhez:)