Thursday, October 11, 2012

extra beat...




...amikor elet fogan az anyamehben, a 20-ik napon mar van szivhangja.Meg nem merheto, csak kesobb, a 12-ik hettol, de mar van.Megnyugtato erzes az anyukanak, ha csak ugy  meghallhatja a szivhangot, mert sokat elarul , az erossege, a ritmusa.Laikusok kepesek osszekeverni az anyaeval, pedig a kicsi sziv majdnem dupla annyiszor dobban.
Sziv.Azt mondjak, akinek osszetorik, csalodas eri, nagyobbra no, ez okozza a fajdalmat.Ereztem mar, fizikalisan ereztem a fajast.Es akkor meg nem is irtam le, hogy nekem a rendes ritmushoz , extra beatem van, igy szulettem.Eloszor szivzorejnek neveztek:) Teljesen jol vagyok, csak a sok erzelemhez, amivel szulettem, szuksegem lett egy extra dobbanasra, igy kovetkeztettem .
Van egy film, az Osz New Yorkban, nagyon szeretem, es az Oktoberben mindig benne van, mar szazszor lattam.
Ha a betegsegeket osztalyoznank , a legszebb a szivbetegseg, hiszen semmi nem latszik, nincs elvaltozas, csak valahol a szemen at latod, benne van a nezesben, a tekinteteben.
Hogy miert irok mindezekrol? Ma van a szuletesnapom, nehany extra dobbanas kiseri, kulonosen , amikor koszontest kapok, szoban, irasban.Ma meg az extra melle is van, dupla extra:)
Sokszor van olyan helyzet, nekem volt, amikor megkapod a kerdest mit szeretsz magadon, magadban.En ezt az extrat.

 Ti, Te, akik beneztek ma , maskor is hozzam, mi az amit szerettek magatokban, magatokon?
Lehet anatomia, vagy csak szimplan erzelmi szalu megjeloles, erdekel, erdekeltek:)


23 comments:

  1. Drága Ágnes!
    Elvesztettelek az utóbbi időben és a mai nap ajándéka,hogy újra rádtaláltam!:)
    Isten éltessen, az extra szíveddel!!!!
    Amikor a kardiológus 10 éve ultrahangozta a szívemet , ezt mondta: olyan a szíve,mint maga.-
    -Milyen?-kérdeztem én.
    -Mimóza.-volt a válasz.
    Ez sokszor áldás, néha nagy nehézség.De hálás vagyok érte mégis.
    Nagy szeretettel gondolok Rád!!!!!Mammka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monika:)

      Nagyon szepen koszonom!!Kepzeld van is olyan bejegyzesem a mimozarol, mert engem si sokszor neveznek ugy, csak nekem a lelkem:)
      Nincs azzal semmi baj, jo vagy igy, ahogy vagy!:)

      puszi, szia:)

      Delete
    2. A kardiológus is így értette, hogy a szívem és és a lelkem is,:)Úgy egyben....

      Delete
  2. Drága Ági,örülök, hogy ma ide találtam, már régen jártam én is erre , feléd....kevés az idő!
    Kívánom Neked, hogy ne törje senki össze a szíved többé ,sokan férjenek a szívedbe és még millió- millió extra dobbanással dolgozzon , lüktessen a szíved!!!!!
    Nekem néha beleköltözik az orromba egy illat, amit valahol éreztem és egész nap ezt érzem...az orvosok azt mondják ilyen nincs, nem tartogat az orrunk illatot, de mégis így van.
    Mint egy gondolat, amit nem tudsz kiverni a fejedből.
    Ölellek ezen a szép napon!!!
    Judit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Judit:)en meg mindig orulok Neked:)tudom en, ahol kisiskolasok vannak, nekem sem volt idom , magamra plane nem:)

      Ez az illatos dolog erdekes, koszi, hogy leirtad.Nekem csak eszembe tud jutni, valami kapcsan.

      Szep napokat kivanok, puszillak szeretettel!:)

      Delete
    2. A kivansagot is koszonom!!:))

      Delete
  3. Kedves Ágnes!

    Először is Isten éltessen sokáig!

    A bejegyzésed végén feltett kérdésre válaszolva, nos talán azt szeretem a leginkább magamban, hogy képes vagyok nagyon sok dologgal foglalkozni egyszerre. Néha ugyan egyik dolog a másiknak a rovására megy, de mégis mindegyiket a sajátomnak tekintem. Például hímzek, horgolok, kötök, tojást írok, origamizok és még sorolhatnám, s mellette persze dolgozom minden nap. Ez néha jó, néha rossz, mint általában minden az életünkben. De, ha valaki nekem szegezi a kérdést, akkor talán ez az a dolog, amire nagyon büszke vagyok.

    Bár most, hogy ezt így leírva látom, kissé nagyképűnek tűnik, de ez ilyen.

    Sok szeretettel ölellek: Viktória

    ReplyDelete
    Replies
    1. Viktoria:)
      Nagyon koszonom a jokivansagod!!jol esett.
      En ugy nezem ezt, ha megkerdezik, rakerdeznek, akkor nem lehet nagykepuseg, talan csak, ha magunktol szajkozzuk.Nincs azzal baj, ha van, amit szeretunk magunkban, es akar is tobb is lehet:)Koszonom, hogy leirtad!:)

      puszillak, szia:)

      Delete
  4. Boldog szülinapot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
    Nekem meg anno azt mondták, sport szívem van, az egyik oldala nagyobb mint a másik :D

    Mostanság sokat foglalkozunk az önismerettel, a pszichológia óráinkon a tanárral. Sok teszt, sok elemzés, aki bevállalja. (Ma fát rajzoltam a táblára, ki lettem elemezve :D )
    Volt viszont egyszer egy érdekes teszt, amikor egy pajzs fel volt osztva kérdésekkel, majd a másikon az üres pajzs oda a válaszokat kellett írni. Az egyik kifejtendő dolog ez volt: A rád legnagyob hatást gyakorolt családi érték. Amit írtam rá:Egy negatív háttérből kijönni úgy, hogy megtanulni azt, hogy ezt visszanézve pozitívnak lássam.
    (páran tudjátok mit értek negatív háttérnek)

    Talán én ezt szeretem magamban a legjobban. Hogy tudom, hogy bármi baj, fájdalom ér, hamar felállok belőle, megrázom magam, és újra süt a nap :)

    Amit JuditEszter írt, hogy az illat beköltözik, jajj persze hogy van...
    Százszor átéltem már. Egy régi emlék, egy gondolat átsuhan rajtam, s érzem az akkori, ottani illatot, ami ott akkor valamiért belémivódott.

    Eszembe jutott egy dal még a szívről, bár kicsit szomorkás, de azért kedvelem. A szöveg is ott van alatta.


    http://www.youtube.com/watch?v=TA9_77j4tgc


    Puszillak Ági, mégegyszer nagyon nagyon sok boldog szülinapot kívánok! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Edit:))Nagyon szepen koszonom!!:)
      Irto szepen irtad le ezt az ujra sut a Nap:)de az elozo mondat sem utolso, utolag pozitivan latni, ehhez nem kis ero kell, es benned megvan.Az illattal en is ugy vagyok, ahogy irtad, eszembe tud jutni.

      Koszi a dalt is, en szeretem a szomorkasat.Minden erzelemnek teret , helyet kell adnunk, neha kifejezetten szeretek sirni:Dna jo nem gyakran.

      puszillak, szia:)

      Delete
    2. "Nap" javítva, bocsánat :)
      És most marha jól érzem magam, vége a pénteknek hazaértem, s irány vidék :)))
      mert: ott puha a föld és közel az ég :))))

      http://www.youtube.com/watch?v=HJlYHC2jHW8

      Pusza Ági :)))

      Delete
    3. Legyen nagyon szep a hetveged Edit:)bar a fotok alapjan mindig az:)

      puszillak es koszi!!:)

      Delete
  5. Ági!
    Boldog születésnapot kívánok Neked!
    Hogy mit szeretek magamban?
    Talán az otthont teremteni tudó képességem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eva:))koszonom szepen.Jol kioktoberezem magam, meg szulinap, hiaba ilyen vagyok ebben a honapban:)
      Nagyon koszonom a jokivansagod, es amit megosztottal magadrol.Az egy nagyon szep kepesseg!

      puszi, szia:)

      Delete
  6. Legjobbakat kivanom a szulinapodon !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marika:)Nagyon szepen koszonom!!

      puszillak, szia:)

      Delete
  7. Boldog születésnapot kívánok, és a filmet megpróbálom megkeresni és megnézni! Aranyos, ahogy a szívzörejt megfogalmaztad! Lehet, hogy igazad van!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adrienn:) a filmet okvetlenul nezd meg, nagyon szep, pityergos, de szep film.

      Nagyon szepen koszonom Neke dis a kivansagot es kedves szavaidat!

      puszi, szia:)

      Delete
  8. Én is csatlakozom az előttem szólókhoz és sok boldog szülinapot kívánok még erőben, egészségben, békességben, boldogságban!
    Nekem is sport szívem van, ha igaz amit írtál erről a növő szívekről, hát... :)
    Egyre több mindent szeretek magamban, még a hibáimat is elnéző, megbocsájtó szeretettel igyekszem kezelni. Nincs ebben semmi nagyképűség, vagy önzés. Elfogadás leginkább.
    Amit legjobban értékelek, az az, hogy képes voltam újraépíteni magam egy nagyon nehéz élethelyzetből, és hogy képes voltam a nehéz körülmények ellenére értékes, remek embereket nevelni a gyermekeimből.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kati:))Neked is megorultem, es nagyon szepen koszonom!!
      Ha igaz , amit irtam, akkor orias szivunk van mar:D
      Orulok annak, amit irtal, hogy egyre tobb mindent szeretsz magadban.Igen pontosan igy ertettem en is, kulonosen , ha rakerdeznek semmi nagykepu nincs benne.Az ujraepites oriasi dolog, en is ismerem, volt reszem benne.Latszik, pedig nem olyan tul regota "ismerlek" de latszik a valtozas meg igy a blogon at is.:)es jo!

      KOszonom , hogy megosztottad!!

      puszillak, szia:)

      Delete
  9. Agnes,

    az Osz New Yorkban orok kedvencem.Szazadikszor is vegig tudom pityeregni,ha kell.
    Mit szeretek magamban?Hm...,talan leginkabb azt,hogy a mindennapi nehezsegeimmel egyuttelve(egeszsegi),szinte mindig kiegyensulyozott vagyok.Optimista,percek alatt osszeszedem magam,es a barataimnak en vagyok a lelki tamasza,pszichologusa.Tehat ha nem tunik szerenytelensegnek,az eromet.(ami ugy-e,jo kis ellentmondas,izomproblemamat tekintve):).
    Egyelore ennyi(de van meg:)

    Puszi,Eniko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eniko:) tudod, hogy en is erzem, a hozzaszolasaidbol is ezt a pozitiv energiat?atjon igy is, es nagyon szimpatikus:)Es valoban igaz, hogy a gyenge pontunkat kompenzaljuk valami massal.
      Nagyon koszonom, hogy megosztottad( a tobbit sem bannam):).A filmet en is szazszor lattam:)

      puszillak, szia:)

      Delete
  10. drága Ágnes, néha jó visszaolvasni, lám megtudtam, milyen kedves bejegyzést írtál a saját születésnapodon,
    isten éltessen utólagosan is:)))***

    ReplyDelete