Thursday, October 25, 2012

a szerénységrõl...



Szerenyseg tavolletevel , a nobol hianyzik a szepseg es a kultura. Alazat, tiszta gondolkodas  es viselkedes, szelídseg, atadva  magat magas eszmeknek, erzekenyseg, edes indulat, sajatos kevereke. Mindezen tulajdonsagok osszessege a szerenyseg. Ez a leginkabb felbecsülhetetlen mindenkori  ekszer a nok szamara. /ismeretlentol, sajat forditasom

Tegnap lattam egy ferfit zoldre festett szakallal.Termeszetes szinu volt a haja, bajusza, csak a szakalla zoldellt.Tobb, mint furcsa volt.Delutan hazafele lattam egy csaladot, ahol a ferfi haja kek szinu volt, a no fele haja piros, masik fele zold.Babakocsit toltak, sarga tokot vettek.A gyermek hajat nem lattam.
Kutattam ismeroseim kozott, ismerek  e olyan szemelyt, akire illene ez a legfobb jelzo:szereny.
Ugy kepzelem, aki blogot ir, mint jomagam is, kiesett azonnal, hiszen egyfele magamutogatas, barmilyen formaban tesszuk.Mennyire massa tesz egyszeru, hetkoznapi dolgokat, torteneseket is egy ilyen felulet.Elo parbeszedben sokkal tobbet, mindent megosztunk masokkal, sok van, ami szemmel lathato, mondani sem kell, leirva megis egeszen mashogy hat.Talan tunhet dicsekvesnek is.
Szeretnem a mindenkori ekszert, es szerenyseg nelkul le is merem irni, hogy sokszor vagyok, sokszor viselem, de allandositani keptelen vagyok.Ahhoz ugy erzem ennel is jobban el kene szigetelnem magam, zartabban elni.Egyaltalan mi is a szerenyseg, mert amit folsorol az nagyon szep, de egy no anya is, feleseg, gyermeke valakinek, testver, es ha innen nezem, jo e az , ha ezekben a szerepeiben is puritan marad.Legyen buszke is, legyen kecses, legyen eros, es legyen harcias, legyen kovetkezetes...lehet e ezeket, epeszuen, szerenysegbe szoritani?Megtalalhato e az a vekony vonal, ami hatart huz a szerenyseg es az osszes tobbi kozott?es vegul letezik e szerenyseg az osszes tobbi nelkul?:)Ha masok megitelesetol fugg, ok hatarozzak meg, dontik el rolunk, beszelhetunk e szerenysegrol?:)
Egy kekhaju ferfi megjeleneseben korantsem szereny, bar viselkedeseben lehet az.
Tegnap este eloszor nem irtam ugy, hogy  inkabb mas elfoglaltsagot valasztottam...
Helyette egyszeru , hetkoznapi tejberizst foztem, behutottem, szerenyen megvacsoraztam...