Sunday, December 12, 2010

eltévedt ajándék..


Boldog szuletesnapot Agika!-hallom a noi hangot, es nyujtja a becsomagolt ajandekot. Ereztem, hogy konyv, a tapintasabol a sulyabol.Gyorsan, izgatottan bontottam, es fulig ert a szam, mert a kedvencem kaptam. Szilvasi Lajos:A nema, kamaszkorom kedvencetol ez az uj , ami akkor jelent meg, ezzel bovult a gyujtemenyem. Ugy simitottam vegig felon a boriton, mintha maga az iro kezet simogattam volna, felosen, ovatosan..orommel, hogy vajon most mivel lopja magat a szivembe. Abban biztos voltam, ha ejjel zseblampaval is olvasom ki, de meg akkor ejjel kivegzem. Nehany oraval kesobb kezembe vettem a konyvet es izgatottan nyitottam ki, szerettem az iro nehany soros bevezetoit, vagy akinek dedikalta, azokat a sorokat. Kinyitottam es hirtelen ledermedtem a kezzel , kek tintaval irott koszontotol, most is itt lebeg a szemem elott;Sok szeretettel nevnapod alkalmabol J.-nak. es egy nehany hettel korabbi datum. Mondanom sem kell, nem az iro irta.A jokivansag annak a nevere szolt, akitol en kaptam es pillanatok alatt tudtam, hogy arra sem meltatta ezt az ajandekot, hogy belenezzen.Arra mar gondolni sem mertem, hogy a csomagolas is eredeti volt, ki sem bontotta.Ha csak megnezi, belelapoz, latta volna a beirast es nem kovet el ekkora hibat.Vagy csak kihuzta a polcrol es becsomagolta olvasas nelkul.Nem az volt a fontos, hanem a tiszteletlenseg az a szemely fele, akitol kapta es persze felem is, akinek tovabb adta. Aznap ejjel kiolvastam a regenyt.Nehany het mulva mosolyogtam, mert rajottem ez a konyv kis utvesztovel oda kerult, ahhoz az emberhez, aki igazan ertekelte.Ma is megvan, megha megviselten is kisse, de nagy utat birt ki.

A sors erdekessege lett, hogy evekkel kesobb egy olyan orvossal kerultem kapcsolatba, vagy ismeretsegbe, aki szemelyesen ismerte az irot.A Legszomjat az o korhazaban toltott osztalyan szerzett szakmai anyaggyujtes segitsegevel irta. Erdekesek ezek a talalkozasok, ezek az ugynevezett kerulovel kapott kezfogasok, annak vettem.Szilvasi Lajos kezet fogott velem az orvs altal, kepzeletben.En meg ugy vigyazom, mint a szep kamasz korom emlekeit.Mert az volt.


***az irasommal arra szerettem volna utalni, hogy szokasbol, kenyszerbol tilos ajandekozni, csak erzelembol szabad, mert akkor orommel fogadjak es hasonlo incidens nem fordulhat elo.Mert a szeretet soha nem vall(hat) kudarcot.