Tuesday, January 22, 2013

jégvirág...

 
..ma alapbol -18 fokra ebredtunk, szelben merten -24-nek erezzuk.Kaptam is viragot a Teltol is, a kulso ablak bejegviragosodott egeszen.
Nagyon sokszor kerdeztek mar meg tolem, hogy birom, miert viselem, turom netalan ezt a hideget.En meg ugyan ertettem a kerdest, de megis ertetlenul alltam, keresve a valaszt, ami osszesitve egyetlen szo volt;hiszen szeretem, a tel , az legyen hideg, jeges, fagyos, havas.
Es csak azert mert minuszok ropkodnek , azert nem teszunk le valamit, nem dobjuk ki.Winnipegben elt ismerosunk, ott elofordul a -55 ilyenkor, amikor a szem folyadeka 3 perc utan kezd megfagyni, amikor a szempillan a paracseppek jegcseppe dermednek.Sorsolnak azon, hogy ki megy at venni egy cigit, ha elfogy:)
Vannak ilyen eletek is.Itt elfogynak az utak is sokfele, jegben folytatodik, es nem vedheto ki a  tragedia egyetlen telen sem.
Nem tudom van e koze a geneknek ehhez, a szuleim egy hazassagban eltek 50+ eveket, testvereim szinten, toprengtem mar, hogy genfuggo, vagy amit lattal, ahogy neveltek fuggo, vagy a ketto szorosan kapcsolodik, tekeredik mint a DNA spiral?amit sikerult reg megfejteni , kimutatja melyik gen miert felelos, talan az en jeghideg szeretetemet is mutatna valamelyik.
KIsse ahhoz is hasonlit az ilyen kerdes, amikor valaki testresz szerint keres part:cici, fenek, hosszu comb elonyben jeligevel, hol van az egesz ember, mert mi van, ha hosszu a  combja, de esetleg szurcsol eves kozben, vagy karogva beszel , vagy tudomisen...hogy lehet ilyen darabokra szedni valami olyat, ahol az egesz a fontos a reszletein tul?:)
Csak hangosan elgondolkoztam ezen..es persze senkit nem bantok, ha nem egy kapcsolatban, hazassagban el, vagy nem igy latja, ahogy en, en latom igy..egy evszakminuszok miatt nem csomagolunk..




8 comments:

  1. Egyet értek veled, az évszak legyen olyan, ami ő. Látod, személyként írok róla. S a lélek lelket keressen! A mélysége fogjon meg valakiben, s ne a felszín. Nem is értem, mikor írják valakiről, hogy dísznek kell egy feleség. A testéért, szépségéért, milyen az olyan, de mindkét ember, mert erre a szerepre is kell valaki(dísz). Vagy megalkuszunk, szemet hunyunk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mindig azt allitom a reszlet fontos, de egy embert szerintem nem lehet igy lebontani.
      Es meg sok egyeb dolgot sem, mert ami olyan, hogy nagyon rossz, van ami kompenzalja.
      Diszfeleseg az ket emberes Aniko, jol irtad, es van aki megalkuszik..egy ideig, mert lattam mar hogy vegzodik, nem is egyszer.

      Delete
  2. Érdekes a fejtegetésed, különösen az átmenet a jégvirágtól-hidegtől a házasságig. Igen, az ember bárhol tud élni, ha érdemes: mert ott a hazája, ott a kedvese, gyermeke, munkája, vagy minden együtt.A, mások számára, látszólag élhetetlen helyen is, ha megvan az erős, lelki motiváció.
    Ami a válást illeti, nálam pont a fordítottja működött. A szüleim hamar elváltak, én pedig 46 évig éltem házasságban, sőt, úgy érzem, hogy a mai napig abban élek, csak kicsit várnom kell és hazajön......:-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majdnem mindnig meghokkento hasonlatot, osszefuggest tudok talalni:)ami persze nem jelenti atz, hogy jo, es barkire rahuzhato:)
      Probalom megerteni, hogy az a jelenseg, hogy csaldunkban senki nem valt, a szulokre vezetheto e vissza, ahogy eltek, vagy a genekkel adtak at, vagy mindketto.Es ez a viselkedesi tulajdonsag meglatszik, jellentkezik e mas teruleten az eletunkben.En mindent vegigcsinalok, pl egy minusz 37 fok nem fogb megallitani:)es igy jutottam el a hidegtol, a hazassagig, az oroklodesig, a felelos genekig:)
      Es ahogy irtam egylatalan nem biztos, hogy igazam van, csak az -ez is egy felteves:)
      Nagyon szepet irtal a sajatoderol, wow 46 ev:)gratulalok!!

      Delete
  3. Huh en legszivesebben ataludnam a telet..brr nem nekem valo alig varom hogy elmuljon..De igazad van kar a dolgokat szetszedni egyben kell nezni, minden reszlet szamit.
    Puszillak es kellemes telet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabi:)itt eleinte olyan hosszu volt atel(8honap)hogy akkor tanultam meg az energiam arra forditani, mi a szep benne.Ma mar egeszen januarig alig volt minuszos nap, az Oktober az meg mesebe illo.Ezert tudom, hogy hamarosan vege a hidegnek, es a nyari melegben kevesebb bogar lesz, a mostani munuszok miatt.De nem vagyunk egyformak, milyen unlamas is lenne a vilag:)
      Ugy-hogy aludj csak szepen, en meg addig mindenfelet almodozok majd itt a hidegben:))

      puszillak!:)

      Delete
  4. Tavaly, februárban voltak nálunk ilyen hidegek, -28 fok, eltartott 2-3 hétig, néhány napig valahogy elvoltam, azután már attól féltem soha nem lesz vége, a meleg szobában sem volt már meleg, alig tudtuk felfűteni. A lányom él egy ilyen országban, 10 év után sem tudta megszokni az ilyen hideget. Tőle tudom a könny megfagyását is, a gyerekeket egyébként nem engedik ki mikor a hőmérő -30 fokot mutat.
    Ami a párválasztást illeti, nagyon is fontos, hogy olyan tulajdonságokkal rendelkezzenek, hogy meg tudjanak érni 35-45, vagy több évet együtt, és annak semmi köze a kinézethez.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rozsa:)itt ma reggel -36 volt:)meg nehany napig marad ez, de kedden mar plusz 2 fok lesz.Igyekszem megtalalni a szepseget, mert sok van benne,Na de nem lehetunk egyformak, nem igaz?:)
      Igen, a parvalasztasnal eppen ezertg irtam, aki testreszek szerint keres, nem tudom mit keres, de biztosan nem part, tarsat:)
      Orulok, hogy mar latlak, bizom benne ez mar annak a jele, hogy egeszen jol vagy.

      Delete