Thursday, January 31, 2013

rögtönzött, tervezett, természetes..


..egy ideje foglalkoztat a kerdes, vajon van e folso hatara a szeperzesnek, vagy azon belul is letezik kapzsisag, a mindig tobbre vagyas , a mennyi az eleg valasza :a meg?
Probalom fekezni magam, visszafogni, ne vesszek el a sok szep kozott, ne erezzem majd idovel fojtonak.Egy szep targy, zene, film, konyv, festmeny, ruha..kulonosen a heten a ruhan a hangsuly, mert megkerdezte:"aztan meg mindig szeretsz ugy oltozni?" igen, feleltem gondolkodas nelkul.
Megis, ha valaki jellemez, a legjobban azt szerettem, szeretem, amikor termeszetesnek neveznek.

Es igy ezzel a gondolatszallal elerkeztem ahhoz, ami miatt nem nezem tobbe a versenyeket, legyen az barmilyen.Az eneklessel kezdodott, hogy ne fajjon, megvartam, amig mar  csak tizen voltak, pedig ezek a szorasok a legerzekenyebbek, mert itt igazan nincs kulonbseg, csak annyiban van elteres kinek milyen napja van, milyen dalt soznak ra.
Reszben azert szoktam le, mert a nem letezo kulonbseg ellenere nyer valaki..aki megfelel az osszes kriteriumnak, es nem biztos, hogy a hang az ove a legjobb, de eladhatobb, nepszerubb, alakithatobb.
Fo indok megis az volt, amilyen rovid idointervallumban atalakultak a versenyzok.Nehany het es a kamasz, felnottes kulsovel, tanitott mozgassal, beszeddel, abszolut nem hasonlit onmagara, elvesziti legfobb erteket, bajat, kamaszsagat, udeseget, termeszetesseget.Hasonlitom sajat kamaszsagommal..szinte libaboros leszek, ha arra gondolok mennyi mindentol elestem volna igy.Mi allandoan nevettunk, vihancoltunk, komolytalanok voltunk..es bar nem szinpadra valo viselkedes , belatom, de ilyen foku, merteku transzformacio taszit..mar nem a lelkes kamaszt latom, az almaval..egy programozott , kiegett babut, akit egyetlen kattintassal elnemitok, koszonom nem kerek belole.Egy tizeneves kislany legyen  kicsit kocos, legyen ude, friss, hozzon ezzel ujat az agyon sminkelt sztarok koze, ezzel tunjon ki, es a zavaraval beszed kozben, ami jol all, hozza tartozik , kelleke:)
Majd akkor ujra nezem a versenyeket, mert azok lesznek a valosagosak.


Egy hete spontan, hirtelen otlettel tertem be egy tarlatra, soha nem hallott muveszek festmenyei varazsoltak el.Az erzes egesz hetvegen kisert, kitartott.Neha  ugy erzem annyi szep van, tortenes, keptelen vagyok rogziteni idorendben...
6 eve tervezetten, elokeszulve, szallt le velem a repulo Ferihegyen..azota a nev is eltunt, es meg mennyi minden, pedig minden lepesre, szora, mosolyra , sirasra, olelesre emlekszem..
Ennyi szepet emlekkent kezelni, apolni, latogatni, vigyazni, nem egyszeru...az alvas mindig segit, joejt nekunk:)