Sunday, April 8, 2012

templom utan, templomok...


...a szomszed iparvarosban van egy sugarut, amelyet talan templomok utcajanak is keresztelhetnenek. Egymast erik a templomok, kisebb , nagyobb, szerenyebb, feltunobb .Mind mas.
Tukrozi a valamikori lakok etnikai osszetetelet.Csak kepzelni tudom, az autok megjelenese elotti vilagot, a sok unneplobe oltozott ember sietos jarasat  vasarnap reggeleken. 


Igertem egy kepet mara, ezert kattintgattam, nem vagyok tiszteletlen, csak valamit szerettem volna mutatni.Sajnos azt nem sikerult megorokiteni, amit szerettem volna, de kirajzolodott egy masik kep.


 Furcsa, ambivalens erzes lakozik bennem .Sokszor erzem egyedul magam, kulonosen tomegben.Mintha csak egyes egyedul lennek a vilagban.Fajni szokott, ugy mar belem.
Ma reggel a templomunk kepe igazolta az erzesem, megha nem is vagytam erre.A mi templomunkbol nem jott ki senki, sot be sem tudott terni egy imara, mert zarva van.Olyan arva, mint az elotte allo idegen, aki olvasta a feliratot.
Mar 6 evesen sem ertettem , lazadtam, hogy miert kell gyonnom? Lattam nagyon sok felnott  embert, aki csak aldozott es mar akkor sem ertettem , hogy nekem gyermeknek mivel lehet nagyobb, tobb bunom?
Hippokratak, dunnyogtem kesobb, amikor mar tudtam a szo mit jelent.
Ultek a padban , egymast bokdostek, hogy ki milyen ruhaban ment, engem mindig bekoptek otthon, hogy a hideg kovon csak imitaltam a terdeplest.Fazott a terdem a harisnyaban es mar akkor 8 evesen sem ertettem , milyen bun ez, ez nem lehet az.Jezuska nem akarhatja , hogy felfazzak es beteg legyek.
Lazado voltam mar 6 evesen is, es magam feje , logikaja szerint kerestem, fejtettem meg, eltem, elem a vilagot.
Nincs mit gyonnom, mert nem kovetek el olyat.Milyen hivo ember az olyan, aki bunoz, mert ugyis tudja kap feloldozast? 


A hit a szivekben van, legmelyen, ami szerint elunk, es nem attol leszunk hivok, hanyszor vetunk keresztet vagy emlegetjuk  Jezust. Egy privat, intim erzes-viselkedes kapcsolat, egy eletforma.
Es nem attol kap ertelmet, mert Husvet van vagy Karacsony.

A hetkoznapok sokasagaban megelt , az ujabb napokba , egymasba vetett hit,az onmagunkba nem utolso sorban.Ettol lesz hit, ettol lesz fontos, igy mond valamit.

* elso kepen:lengyel tmplom, masodik:ukran, harmadik:magyar templom, lelakatolva Husvet Vasarnap reggelen is.



12 comments:

  1. nem értem, miert, de megkonnyeztem ezt a bejegyzesed!
    es igen, a hit a szivunk-lelkunk legmelyen lakozo megfoghatatlan valami.
    hinni sok mindenben lehet, es sokfelekeppen, de mindig a magunk modjan.

    en pl. nagyon hiszem, hogy eljutok Caminora, és azt is, hogy Te meg en talalkozunk. talan hamarosan. :)
    ölelés,
    k.
    PS. Legyen szep a husveti hetveged! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klara Draga:)en ertem, mert en is sirtam , es aterezted.

      Azt hiszem merges voltam, es irigy, amiert a lengyel templombol olyan sokan jottek ki.
      Es vitatkoztam Istennel, hogy talan elhagyott bennunket, ezert van lakatolva a templom, de en akkor sem hagyom el Ot.

      Viszont kivanok tovabbi szep Unnepet, a talalkozas erosodo remenyeben:)

      puszillak!

      Delete
  2. Szia, hát itt vagy.:):) Nem értem, miért nem láttam eddig a bejegyzéseidet, igaz mostanság én is ritkán jöttem blogolni, de ez valami megérzés volt. Boldog húsvétot Neked.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Timi:)) a fontos, hogy megvagyunk egymasnak:)

      Nagyon szep tovabbi unneplest kivanok!sok szeretettel!

      puszillak:)

      Delete
  3. Szerintem is lelkünk-szívünk mélyéről fakad a hit, amiként éljük a magunk módján életünket. Hinni sok mindenben és sokféleképp lehet. Nagyon megható az írásod. További Kellemes Húsvétot!
    Puszi
    Mrita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrita :) kosoznom, nagyon jo erezni, hogy az ment at, amit igazan ki akartam fejezni.
      Sirva irtam:)

      puszillak:) tovabbi szep unneplest kivanok!

      Delete
  4. Jó a felső fotód!Én sem vagyok templomos ember,de vannak részei az Istennel való kapcsolatnak, amik fognak. Ez kettőnk ügye.

    ReplyDelete
  5. Holdgyongy:) igen igen, a fontos, hogy tiszteljuk egymas hitet , legyen az barmileyn ruhaba oltoztetve.
    El voltam keseredve, erzodik is, de a hitem az Istenem nem hagy el, meg akkor sem ha idonkent vitaba szallok vele:)

    puszillak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedves Agnes,

      szep az iras,de ezzel nem mondok ujat.Es elgondolkodtat.En nem jarok templomba(bizonyos okok miatt),de megvan az elmeletem a hittel,egyhazzal kapcsolatosan.Hiszek az josagban,szeretetben,a valami magasabbrenduben.
      Tegnap nagyon orultem,mert neztem a templomba vonulo tomeget,es szerencsere sokan voltak.Ez sajnos nalunk is csak az unnepek van igy....Es megkonnyeztem ,nehany ember szekelyruhaban volt,sokan lohaton(ilyenkor itt lovas hatarkerules van).Es buszke es boldog voltam,hogy meg vannak,vagyunk....

      Ez most ilyenre sikeredett.
      Tovabbi kellemes unnepet Neked,Nektek,
      Eniko

      Delete
    2. Eniko:)te pontosan az ellenkezojet elted meg az enyemnek, kisse "irigyellek" erte:)en nagyon szomoruan jottem haza.

      Koszonom , kedves vagy, mint mindig:)

      puszillak, es tovabbi szep unnepet!

      Delete
  6. Én sajnos ritkán jutok el templomba, itt ahol élek nincsenek reformátusok és így templom sem, a legközelebbi 25km-re van tőlem, mikor szükségét érzem, beülünk az autóba és részt veszünk az Istentiszteleten, mindig találok a lelkész beszédében valami megnyugtatót számomra. Szokásom, mikor utazunk valahova, megnézem a helybeli templomot, az sokat árul el az ott élőkről, így el tudom képzelni mit éreztél egy lakat látványától.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jol ertettel Rozsa! nagyon csalodott voltam, es nem segitett a szomszed templom latvanya, ahola lepcson is alltak...ezert probaltam igy vigasztalni magam, hogy nem csak az a hit, ha temlompban vagyunk, jarunk.
      Koszonom!

      puszillak es tovabbi szep unnepet, gyogyulast!

      Delete