Tuesday, November 8, 2011

kívánság...



Az igazsag az, hogy nem is akartam irasban emliteni, de nagyon felbosszantott megint.Minden evben irasban adom magamnak, hogy iden nem fogok mergelodni, de aztan megis, sot egyre jobban.
Lehoztak a szokasos ismetlodo kerdest, amit ilyen tajt szoktak:ki mennyit fog kolteni karacsonyra, az ajandekokra ?
Es persze lehozzak a statisztikat , irasban adjak, hogy ki milyen eves jovedelemmel mennyit fog az ajandekokra kolteni.Mar igy is kulonbseget, kasztot alkotunk, amivel azonnal szembesulhetunk az ujsagok, net cimlapjan.Mert mi van akkor, ha en atlag alatt keresek, de evek ota gyujtok egy draga ajandekra?erre ugye nem gondolt a statisztika keszito.

Ami bant, hogy kigondoljak, megfogalmazzak es sajnos le is hozzak..azonnal kiolve azt a lehetoseget, hogy van akinek nem errol szol az unnep.Van aki a szeretteivel egyutt akar lenni, egeszsegben , szeretetben, oromben.
Aztan ami a masik ennek a mondatnak, statisztikanak a resze, hogy evek ota probaljak tiltani a Boldog Karacsonyt koszontest, akkor megis miert eppen csak a katolikusok hagyomanyat teszik pellengerre?miert nem tudom en, hogy masok mit es hogyan unnepelnek, koltenek e ajandekra, es mennyit?
Szoval ilyenek duhitenek, es kipirosodott arccal vitatom masokkal, es magyarazom..de hiaba.Evrol evre megjelenik a kerdes, eppen ugy, mint igy november elso napjaiban a tv-ben a reklam, a mallokban a karacsonyi zene.Miert nem eleg ez december elso napjaitol?

Mergelodom, es kozben visszavagyom...talan ezert imadtam kicsikent a karacsonyt, mert mint legkisebb, olyankor jo volt, hogy a nagy, felnott testvereim hazajottek mind.Sot mar parjuk is volt, es Ok is.Es a noverem ferjevel mindig mi ketten diszitettuk a fat, mert rend volt, meg volt mindenkinek a feladata es a napkozbeni osszevisszasagbol valahogy estere megis rend lett.Harmoniaban ultunk le a vacsorahoz, gyujtottunk csillagszorot, es mentunk az ejfeli misere, ropogott a labunk alatt a ho, es mindig ramcsodalkoztak, hogy je agika is itt van, es ket felnott kozott ultem a hideg templomban, hogy ne fazzak.Nem faztam, mindig elaludtam, ami jo volt a hazafele uton, mokazni velem, hogy ulve is tudok aludni.(mai napig is:)

En azt kivanom, hogy szep, meghitt unnepunk legyen,mindenkimnek egyforman, gyogyuljon meg, akinek kell, ....es nagy kivansagom, hogy aki olvas engem, es megengedne, hogy karacsonyra lapot kuldjek, kerem irja meg nekem:)rendesen postan, nem e-mail, mert lassan a csomagok is befutnak, johetnek a lapok, es remelem jo sokat kell kezzel irjak..ugye?:)


* egyetlen kikotesem van:akinek irhatok, leirja hol(munka, otthon)kivel tolti az unnepet, illetve mi a kivansaga, hogy hol kivel toltse:)


szerenyke@yahoo.ca

23 comments:

  1. draga agnes, ez a gezstus, ez az iras annyira TE vagy! nekem a karacsony a szeretet unepe, es mondhtanak barmit a statisztikusok, en is csak annyit koltok, amennyim van, illetve olyasmit veszek amire tudom , hogy a szeretteim regota vagynak! lehetek az elso jelentkezo egy kezzel irt kepeslapra? :)
    koszonom!
    xoxox

    ReplyDelete
  2. annyira szeretem olvasni, amit írsz, néha saját gondolataimat látom viszont
    csak én már nem dühöngök (nem ezen) annyira, mert be kellett látnom, a média a többség igényét elégíti ki, akik a valóságshow-t igénylik, a műbalhékat, az üres látványokat, és önmaguk általi "megdicsőülést" , és kinevetik a kézzel készített szívajándékot, mert "szebbet" vesznek, vásárolnak, akiknek van pénze, és akiknek meg nincs dühösen acsarkodnak arra aki vesz, és mutogatják, hogy "ők bezzeg hitelt vesznek fel, hogy vehessenek ajándékot" az egész ünnep a számolgatásról szól már régen:(((

    és százféle hit és vallás van, de nem számít, a többség szemében,sőt leszólják, aki nem olyan vallású, mint a többség

    és látom , milyen sokan vannak, akik daccal reagálnak, és azt mondják, akkor inkább ne legyen semmilyen

    én csak szomorú vagyok,
    nagyon
    nagyon

    ReplyDelete
  3. Igen Ágnes, sajnos a média nagyon befolyásolja az embereket. Pedig a karácsony a szeretet, a család ünnepe....nem pedig a pénz és a versengés.....szüleinknek sokszor még fára sem futotta.....megoldották kifúrt söprűnyélbe bedugdosott fenyőágakkal....dísz is legfeljebb néhány dió és alma....mégis örömteli, békés, szeretetteljes karácsonyok voltak. Most a média még a karácsonyvárás örömét, varázsát is elrontja.......Én évek óta saját készítésű ajándékokkal lepem meg családomat......amit örömmel fogadnak. Nálunk szent este jön össze a család apraja-nagyja......s remélem még sok-sok ünnepen lehetünk együtt szeretetben, békességben.
    nagy öröm lenne számomra is egy kézzel írott képeslap!
    Puszillak!

    ReplyDelete
  4. Elektronikus világunkból eltűntek a hagyományos kézzel írt képeslapok, és nagyon hiányzik nekem.Én abban nőttem fel,örömmel válogattam a lapokat és bélyegeket karácsony előtt. Sőt, arra is gondoltam, hogy kihez milyen illik.
    Szeretnék tőled egy képeslapot kapni.Köszönöm előre is.
    Szenteste kettesben Anyuval leszek, sőt másnap is, utána jön M. és a fiai, és velük csinálunk programot.Blogomban majd úgyis írok arról, hogyan telik a karácsonyom.

    ReplyDelete
  5. Kedves Agnes,

    hianyozna,ha nem irnal:)Oktoberben voltam Budapesten,es nehany uzlet tele volt feldiszitett karacsonyfaval.Diszek,angyalkak,gyertyak.Minden,mi az unnep hangulatat fokozza.Es szomoruan vettem tudomasul,addig valahogy elvesz az ize.
    En is a regi karacsonyokat szerettem.Kalacsot,galambast sutottunk a szomszed kemencejeben.Futkostunk,mikor urul hely,mikor kerul rank a sor,mert egy kemence volt az utcankban.
    Orultunk nehany szaloncukornak,egy sal,sapka kesztyunek..
    Hol van ez ma mar?
    Szerencsere egyik ocsem hazajon a csaladdal,tehat ket gyerek is lesz:),edesanyam is ennek orul.
    De valahogy megsem a regi...Nehany eve meg a gyerekek is jartak megenekelni,szenteste....Ma mar nem igazan.
    De megis varom.Szeretem. Es a kepeslapot is,szeretnem:)
    Hu,de sokat irtam, puszi
    Eniko

    ReplyDelete
  6. Kedves Ágnes!
    A karácsony nekem is a szeretet ünnepe. Én nem szeretek karácsony előtt az üzletekben járkálni sem, mert nem szól másról csak az elüzletiesedett sokszor sokaknak "gazdag" karácsonyról. És bele sem gondolnak sokan, hogy rengeteg ember van, aki pénztelenségben élve nem ugyanígy látja.:-(

    Gyakran megbotránkozok, hogy karácsony után kérdezgetve a gyerekeket, elsorolják, hogy miket is kaptak!Drágábbnál drágább ajándékok tömkelege.

    Próbálkozok nem tartani az iramot ezzel a világgal. Próbálom a karácsonyt mézeskalács illattal és már november végétől folyamatos lakás szépitgetéssel karácsonyi illatóvá-hangulatóvá varázsolni. Próbálom, hogy a gyerekek várják a karácsonyt, és ne egy rohanást lássanak.

    Ha tehetem, akkor SK. ajándékok is kerülnek mindig a fa alá. Az ógynevezett karácsonyi vásárlást, meg már most elkezdtem. Lassacskán telnek az apróságokkal a szekrények, ahová eldugdosom a kíváncsi teintetek elő. Elég régen nem fordult már elő, hogy karácsony előtt pár nappal máég rohantam volna valami semmitmondó ajándékért a boltba.

    És ezt szeretném, ha továbbra is így maradna.:-)

    Szóval megértem az álláspontodat, én is háborognék.:-(

    Kívánok nagyon szép napot neked!

    Csilla

    ReplyDelete
  7. Kedves Ágnes,
    nagyon örülök ennek a bejegyzésednek, a Karácsonyt komerciálissá tették, így már a gyerekeknek is csak az ajándékozás ünnepe. Képeslapot már szinte alig kapok, még a nászasszonyom Finnországból tartsa a régi szokást, nagyon hiányoznak.
    A régi Karácsonyaim szépek voltak, sokszor tuja ágakat díszített fel anyám, dió az előző évi szaloncukor papírjába csomagolva, közepébe egy gyufaszál helyezve, erre cérna kötve és így került a fára, ajándék pedig füge, mandarin, narancs, ami abban az időben kincsnek számított.
    Egyetlen kérésem van Karácsonyra, hogy a család együtt legyen és ez nem kis kérés, az egyik lányom messze él, eddig még minden évben hazajött, remélem az idén is sikerül neki. Mi vagy kicsit előtte vagy kicsit utána ünnepelünk, neki meg kell osztani a Karácsonyt a finn családdal is. Azt kívánom, hogy az asztalnál ott üljünk mindannyian, a férjem annyi részre vágja az almát vacsora előtt, ahány családtag van(nálunk ez a szokás és azt jelenti, hogy mindenki megeszi a részét és mindig Karácsonykor hazatalál) és ezt érjük meg erőben, egészségben.
    Ami a feltételeket a képeslaphoz szabtál, már itt leírtam, én pedig kérlek írd meg a címedet, hogy viszonozni tudjam.
    Puszillak:)))

    ReplyDelete
  8. Jajj Lanyok, hogy en hogy megorultem:)))jo lesz nagyon:)

    ReplyDelete
  9. Draga Klara:) koszonom es i hope you know, hogy Te kaptal volna egyebkent is:))szandekosan irtam igy most:)

    puszillak!

    ReplyDelete
  10. Kedves Katalin:)

    Ne legyel szomoru! persze tudom, konnyu ezt irni, engem is duhit es szomorit is, de ugy hiszem magunk is alakithatjuk es ha igy egymasra talalva pl.itt a blogban mi maskent unnepelunk, az mar eredmeny.
    Koszonom, hogy leirtad!

    ReplyDelete
  11. Erika:)orommel fogom irni a Tied is!

    koszonom, hogy a Tieddel is szinesebb lett ez a beiras:)

    puszillak:)

    ReplyDelete
  12. Drága Ágnes! A címem tudod, de csak akkor kérem szépen a képeslapot, ha Én is küldhetek neked! :))
    Egyébként ha elolvasod a mai bejegyzésem a blogomon, akkor láthatod, hogy hasonló, a témába vágó...csak éppen levélről, naplóról van szó.
    Bizony a tavalyi karácsonyunk is már elég szegényesre sikeredett-mármint anyagilag- és az idén még szegényebb lesz. DE!!!! Nagy szeretetben, békességben telt, és ez mindent überelt! Semmi másra nem vágyom, minthogy érezzem a diós kifli vaníliás illatát, a Christkindl-k csengettyűjét halljam és elmehessek az éjféli misére (tavaly ráadásul be is lázasodtam, nem tudtam misére menni).Hogy kik a Christkindl-k, arról majd találsz a blogomon bejegyzést az ünnephez közeledve. :)
    Én római katolikus keresztény vagyok, az Én hitem szerint Jézus születésnapját ünnepeljük dec.24-én, Szenteste. Ilyenkor együtt vagyunk, amennyien csak tudunk a családból, halászlevet eszünk és beszélgetünk, sütizünk....kisfiam élvezi, mert sokáig fent lehet.:)
    Családi körben, szép ruhába felöltözve, ünnepi vacsorával...szeretetben. Nekem ez a Karácsony, a Szenteste-így szeretném eltölteni az idén is. Puszillak! ♥

    ReplyDelete
  13. Kedves Eva:)nagy orommel fogom irni a Tied is, sot kivalasztani is:))

    Koszonom, hogy leirtad es persze majd olvasom a blogodban a beszamolod!

    a cimed majd legyszives a megadott e-mailre kuldeni!

    puszi, szep napot!

    ReplyDelete
  14. Kedves Eniko:)

    Koszonom a beszamolod, nagyon jo volt olvasni, szinte lattam magam elott az unneped:))

    Orommel fogom irni a lapod!!

    puszillak, szep napod legyen!:)

    ReplyDelete
  15. Kedves Csilla:)

    Koszonom , hogy ilyen jol leirtad Te is, ezzel is tobb let a beiras.
    JO latni a hasonlosagot is, es a kulonbseget is,ki hogy el:)

    Kerem a cimed Toled is az e-mailre!

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  16. Rozsa Kedves:))

    Ez az alma szeletes ez nagyon tetszett!!nagyon orulok, hogy megoszotottad, mert amennyire egyszeru, eppen annyira szep.Es en imadom az ilyet.
    Nagyon orulok, hogy feltetelt tettem, mert igy olyan erdekes lett ez a beiras:)

    (kuldom a cimem en is, a Tied nalam:)

    puszillak e slegyen szep a napod!:)

    ReplyDelete
  17. Froni Kedves:)

    Meg nem jartam Nalad, este szoktam korbelatogatni, a tegnap agynemudon a madar latogatja a kertunk:)Cardinal a neve:))

    Nagyon koszonom a leirasod, es ismetelten irom, hogy nagyon orulok a feltetelnek, amit szabtam, mert igy lett erdekes a beiras:)

    (kuldom a cimem, a Tied megvan:)

    ReplyDelete
  18. Drága Ágnes!
    Hogy mekkora ötlet már megint:)))
    Én is nagyon szeretnék képeslapot kapni Tőled:)Nagyon örülnék neki...manapság már tényleg nem nagyon küldözget lapot senki:( egy mail, egy telefon...
    És akkor a karácsony: mi hárman vagyunk testvérek, és mindenki családostól, gyerekestől Anyukáméknál szokott karácsony első napján összegyűlni-akkor aztán reggeltől estig ott vagyunk:) Nagyon szeretem:))Evés -ivás-jókat beszélgetünk. Társasjátékozunk...:)))
    A szentestét mindenki a saját családjával tölti. Mi már délelőtt felállítjuk a karácsonyfát, szép lassan elkezdjük díszíteni a gyerekekkel. Én már úgy szoktam intézni a dolgomat hogy ezen a napon nem kelljen különösebben semmit sem csinálnom-mármint ami a sütés főzést illeti-csak esetleg az ételt betenni a sütőbe-had süljön...jut eszembe, nem is olyan régen -pár éve lehetett: 24-e volt és én már mindent megcsináltam hogy ezen a napom semmi nagy munkám már ne legyen. Egyszer csak beállított Apukám hozzánk egy nagy libával amit Ő már elkezdett kopasztani-de olyan szőrős volt meg tokos hogy egy sündisznócska is megirígyelhette volna:) Na szóval hozta hogy vagy csinálok vele valamit vagy kivágja mert Ő már nem kínlódik vele-az lett volna a vacsorájuk! Na hát mit tehettem -nekiálltam a libának a szemöldökcsipeszemmel:)Jó kis elfoglaltságom volt...szoktuk is gyakran emlegetni:)))
    Na , jól van...nem untatlak benneteket!
    Ágnes! Majd a címedet én is kérném-nem tudom hogy mikor érkeznek meg a kukoricák-arra vártam volna hogy arról majd leolvasom-de még lehet hogy sokat kell várni rá-ki tudja:) Arról a képről amin fent vannak a csomagok nem tudtam teljes egészében kivenni a címedet..
    Akarok egy kis meglepit küldeni Neked:) Habár ha nézed a blogomat akkor túlzottan nem lesz lepi...de remélem hogy örülsz majd neki:)
    Puszillak!!!

    ReplyDelete
  19. Jaj, akartam írni hogy elkezdtem ám olvasni a blogodat a legelejéről:) Beletelik egy kis időbe biztos mire idáig lyukadok ki-de nem baj...szeretem olvasgatni amikor van egy kis időm:)

    ReplyDelete
  20. Edina Kedves:))

    Nagy orommel olvastam az unnepedrol!a libarol anyukam jutott eszembe, O is szemoldokcsipesszel tisztitotta es fel napig is, es mindig mondta ez az utolso, inkabb kacsank volt, liba nem sokszor.
    Kozben morogva mondta mindig, hogy ennyit nem er egy eves:DD ahogy belegondolok en soha nem pucoltam kacsat, de lehet kidobnam mergemben:D es sokszor kerdezem is, amik a boltokban vannak vajon hogy tisztitjak meg??bizos van valami gep.

    Nem untattal, erdekesebb lett a bejegyzesem a Tieddel is!
    Kulon megtisztelo, hogy vegig olvasol:)kosoznom!

    Orommel fogok Neked is irni, es a cimed megvan, kuldom a sajatom!elore is koszonom!

    szep estet, puszillak!

    ReplyDelete
  21. Kedves Ágnes!
    Nagy örömmel olvasom a blogodat, ez a mai is fantasztikus, mint amilyen Te vagy. Nekünk szeretetben telik a karácsony. Hálát adunk a jó Istennek, hogy egészségesek vagyunk, hogy együtt tölthetjük az ünnepet. Lelkünket öltöztetjük fel ünneplőben. Nagyon örülök, hogy ezen a blogon ennyi fantasztikus ember jött össze, akinek fontos a szeretet és a család. Úgy gondolom mindannyiunk karácsonyi ünnepe szép lesz. Szeretnék Tőled karácsonyi lapot kapni, amennyiben én is viszonozhatom.
    Szeretettel:
    Mrita

    ReplyDelete
  22. Kedves Rita:)

    Orommel olvastalak, es igen, kuldom a cimem.Koszonom elore is!

    Nagyon tetszett a megjegyzesed, mert valoban olyan jo kis kozosseg alakult ki, hasonlo ertekekkel birunk, jo, hogy igy egymasra talaltunk!

    Kivanom, hogy minden ugy tortenjen az unnepeden, ahogy szeretned!

    szep napot, puszillak:)

    ReplyDelete