Thursday, November 10, 2011

még mindíg mérgelõdöm...



Szinte naponta fedezek fel uj otleteket , tanacsokat mit igen es mit ne csinaljunk egy allasinterjun.Hogy nyissunk be, milyen legyen az a nehany lepes, milyen legyen a testtartasunk, fejtartasunk, kezfogasunk stb...
Hogy en ettol mennyire kiakadok, nem is tudom leirni.Hol van mar az en gyerekkorom, amikor 12 evesen volt az elso munkam, az iskola mellett is minden nyaron dolgoztam, es eleg volt megkerdezni, illoen koszonni, bemutatkozni, mar ott akkor mondtak, hogy akkor holnap tudsz kezdeni?es tudtam es pl a peksegben egyszer az arukiadashoz tettek, ahol a szallitokat ellenoriztem es lefogtam 24 db kenyeret:)amit ok mellekesen adtak volna el.Ekkor 14 eves voltam, felelossegtudo, soha nem loptam volna egy kiflit sem.A felnott ferfiak kiabaltak, csapkodtak, amiert lebuktattam oket.Probaltam a helyem megtalalni, probaltam ugy elni, ahogy tanitottak, betartani a szabalyokat, Istenet, emberet.

A fiam kocsit szeretne , de ugy, hogy O keresi meg az arat, es hetvegi munkat keres, 17 lesz tavasszal.
Ami feduhitett, hogy atjott a baratja es csak a szoba mellett elmenve hallom, hogy gyakorolnak.Kezfogast, bemutatkozast es csak egy pizzasutorol van szo.Oneletrajzot irtak, ugy, mintha valami vezetoi allasba keszulne, valami magas pozicioba.Mert ugye ott megertem, de egy kamasznak miert kell ezt csinalni most komolyan?
Mi mindent varnak el meg egy egyszeru munkaert? a munka szinte semmi ehhez kepest, a megelozo procedurahoz.Es hany hulye lepest talalnak meg ki, hogy rafoghassak, na ezert, mert a fejed a vallad rossz szogben tartottad,a kezfogasod igen gyonge volt,latod? ezert nem veszunk fel..jo kis onbizalom epito ez kamaszoknak, ami egyebkent is olyan torekeny, keplekeny...
Az osszes legutobbi forradalom arrol szol, hogy intelligens , nehol 2 diplomas egyetemistak vannak az utcan, akiknek latatlanban is megelolegezem a hatarozott kezfogast.Nincs munka, sokan jol be lettek csapva az elore tanulo kolcsont kiadott, biztos munkat igert maszlaggal.Huszonevesen el vannak adosodva es valaki kitalalja, mert nem volt eleg magasan a feje, vagy tul sokaig szorongatta a kezfogast...ilyeneket olvasok es ne legyek merges?
Es imadom a szomszednenim, de hozza meg folyamatosan jon a funyiro, bejaro stb..nem azt kivanom neki rosszabb legyen, csak a fiatalok is kapjanak eselyt, es egy pizza szelet kiadasa ne legyen mar tobb diplomas elvarashoz kotve...