Tuesday, September 6, 2011

fókuszban...


Ha az eletet harom fontos reszre bontom(fedel, ennivalo, kapcsolat) es persze ezek egyenkent is sokat foglalnak magukba, fognak ossze, akkor most ugy erzem nagyon sok szalon fut az esemeny az eletemben.
Fontos, hogy fokuszban maradjak, ilyenkor ez a legfontosabb.
Nem mondanam, hogy terapiakent irok, hogy fokuszban maradjak, mert mindig is szerettem irni, ha eppen allovizben ucsorogtem is.
Nem szoktam elore beszelni, de nagy valtozasok elott allok a harombol kettoben, es most iras kozben jottem ra, hogy ennek a sikere a haramadiktol fugg szinte teljes mertekben.

Na de eleg a sejtelmes mondatokbol, inkabb az feszkelte magat belem, amirol ma is valtottunk szot munka kozben.
Egyre tobb es tobb fiatal felnottrol olvasni, hallani, latni, hogy klinikan kezelik, idegosszeomlas legtobbszor az ok.Egeszen huszas evek elejen levo fiatalokrol van szo.Kivulallokent szorakozasnak , egyetlen nagy bulinak tunik az eletuk.

Megis mi az, amitol igy osszeesnek, nem birjak, darabokra hullanak...nincs csalad, kisgyerek, egyetlen ember van akirol gondoskodni kene, onmaguk, es erre sem kepesek?vagy csak szimplan nem terhelhetoek?a kamaszkorban labilis idegrendszer ideje koran tul van terhelve es nem kepes, nem bir megerosodni?kitolodott a felnotte valas hatara?nem tudom hany szaz evet kene visszautaznom kapasbol idoben, amikor a lanyok 13 evesen anyak voltak, igaz az eletkorhatar is jo ha harmincot volt.
Na de egy mai lany 16 evesen kulsoleg kesz no, megis terhelhetetlen, nem lenne szabad, csak a fizikum megtrefalja Ot is es kornyezetet is, ebbol adodik a gubanc, de ez csak az en meglatasom.
Nem engedjuk felnoni gyerekeinket, szoktam en is tul vedelmezni..a mai vilag mennyiben karosabb, mennyiben vadabb, mint egy regebbi ahol szinte semmilyen vedo/segito kapcsolat nem volt.
Hullottak az emberek, egy eletnek nem sok becsulete volt.Vajon ma a media hangsulyozza ugy ki, es attol tunik soknak, es valoban sokknak a vadult vilag, vagy valoban olyan?
Mivel jarunk mi peldaval elol, mint felnottek, hogy ne neveljunk szorongos, ideggyenge, idegbeteg gyerekeket?
Vajon egy haborus , puskaporos levegoju vilag karosabb e, mint olyan, ahol apanak anyanak nem jut kapanyel, es megaludni sincs lassan hol?

Mindig komikusnak tartottam azt a fejlett nyugati tarsadalmat, amelyik egyik oldalon magas szintre emelte az egeszsegugyi rendszeret, masik oldalon orszagokat tamad meg, embereket ol halomra vagy eppen a sajatjait lehetetleniti el..milyen zatonyra futottunk,mekkora ongol allapitom meg sokszor, milyen nevetsegesek lettunk, igaz nem eppen egeszseges kacajrol van szo, ami hosszabitja az eletunk.. De ami fontos, hogy ezeket a kerdeseket, osszefuggeseket kepes vagyok ugy folvazolni magamnak, hogy fokuszban vagyok, a futo szalakat kepes vagyok kizarni, es csak erre a kis firkalasra osszpontositani..ha cinikusnak tunne, akkor valoszinu az is voltam ma este, de vallalom, mert az is en vagyok...

Mindenfele erzest megelo vagyok..az is lehet ez tartja rendben az idegeimet?mert tudom, hogy ezerfele van(erzes), es ha van rossz, szomoru, nehez nap, akkor lesz oromteli, vidam is, mert semmi nem orok, csak az en fokuszom:) ideje lefekudnom:)