Thursday, September 8, 2011

kardigántól a karácsonyfáig...





Hogy mi koze van egy kardigannak a karacsonyfahoz?Mi a kozos bennuk?Talan az, hogy mindketto az enyem, es mindketto sokeves, es ma mindketto szerepelt egy azonos napon.

reggel:

...szeptemberi szel tancolt a fuggonyommel
en tancoltam a szeptemberrel:) irtam a sorokat fejben, mikozben elokerultek a kardiganok, nagy kardigan kedvelo vagyok.
Ezt bohemnak nevezem, a fodros gallerja, ujja vegett. Szeretem a gombjat, de legjobban a szinet, mert olyan meghatarozatlan arnyalatu zold, de ami a fontos, hogy zold:)
Aztan probalgatas kozben kalandoztam, utaztam tul az operencian, tul hegyeken, vizeken, varosokon at, egy kis varosba, takaros hazikoba..anyukam regimodi szavakat hasznalt, amit en soha , soha nem vetkoztem le, mert nem akarnam.
Neha ha hasznalom, azert neha, mert olyan kozeg kell hozza, akkor neznek ram, olyan tekintettel, hogy ugyan miert hasznal ilyen nem divatos kifejezeseket ez a no?valoszinu nem illik hozzam, merthogy a divatot lathatoan kedvelem.

-fess- dalias,- jobeszedu ,- derek

a trendi hunk, akinek jo kommunikacios keszsege van, es korrekt..kapasbol ma igy mondanank a fonti szavakat mondatba ultetve:)

delutan:
...csak azert irtam le , mert en ragaszkodo vagyok, borzasztoan, szavakhoz is, emlekekhez, targyakhoz, mindez az emberek utan termeszetesen.Es ma arra jottem haza, hogy a fiuk lomtalanitanak, es kidobtak a karacsonyfamat, fankat pontosabban.Szinte kirepultem a kocsibol es szaladtam, nehogy valaki elvigye, bar ember nem volt a kornyeken:)Majdnem B-al egyidos, 15 eves es nem ertem mi a baj vele?Aki reg olvas latta a foton, hogy igazan fess, amikor kidiszitem, sot meg dalias, derek is..hat beszelni azt nem tud szegenykem, mert mufa, talan az egyetlen mudolog az eletemben, mert semmi masban nem kedvelem a mut.Nagyon elkedvetlenitett, mert meg sem kerdeztek, es probaltak meggyozni, hogy eppen ideje ujat vennunk.
Ha valami jo miert kell uj , nem ertem.Mindent megunnak az emberek?

Aztan sztrajkba fulladt a targyalasunk, mert valakinek ki kell allni egy nema fenyoert, aminek csak en ertem a szavat, szinte kiabaloak. Kozoltem, hogy nem fogok fat disziteni az iden, es vacsora sem lesz meg nem tudom meddig...utana korbejartam a szegeny megmenekitett famat es talaltam nem tobb es nem kevesebb, de harom csillagszorot rajta, harom a magyar igazsag ugye.Szepen meggyujtottam oket egyiket a masik utan, imadom a csillagszoro szagat , es meg igy a szabadban is eros volt.A kutyak es mancsi is ott alltak, neztek ram, hogy mit csinalok.
Majd a locsolo zuhany fokozataval lelocsoltam a fat, es a kertben hagytam a tobbi noveny kozott, legalabb nem maganyos ilyen nap utan.

8 comments:

  1. Ez igazi jó cselekedet volt! :) A tárgyaknak is van lelkük, én is ilyen empatikusan szoktam látni őket, bár nem feltétlenül ragaszkodom hozzájuk. :)
    Szerintem a fiúk direkt azt az időt próbálták kihasználni a fa likvidálására, amíg Te nem vagy otthon, csak "túl hamar" értél haza...

    ReplyDelete
  2. Azt hiszem, kedves Ágnes, megértelek, én is nehezen válok meg a régi dolgaimtól, azokban vannak emlékek, jók vagy rosszak, de emlékek, minden tárgy ami évek óta körülvesz, egy vagy több történet, megnyugtatlak, engem sem értenek meg...

    ReplyDelete
  3. Nekem is műfám van. Több évvel ezelőtt vettem, mikor elegem lett kicsit abból, hogy sok ezer ft-ot pár hét után nemes egyszerűséggel kidobok/unk, majd hetekig kerülnek elő innen onnan még a fenyőtüskék.
    Persze díjazom azokat az embereket is, akik földlabdás fát bérelnek, "beszoktatják" a lakásba, majd karácsony elmúltával "kiszoktatják" őket, és visszaviszik majd a bérlés értékének nem tudom hány %-át visszakapják.
    Vagy megveszik földlabdásan, s kiültetik a kertbe. Na nekünk a közös kertünkben kb. már 6 db fenyő van szépen libasorban növögetnek, nem tudom ugyan mi lesz velük, ha nagyok lesznek :). Persze az még odébb van.
    Én sem szeretem a mű dolgokat,de ebben a fa témában kivételt tettem.

    Annyi minden már "mű" körülöttünk. És erre a sok "mű"-ségre rettenetesen sok pénzt kidobálnak az emberek. Minden ezt sugallja. Most ez a trendi, most az. Sajnos ez -megint csak a fiatalokat érintő témára visszakanyarodva- az utánunk következő generációkat érinti, egyre nagyobb mértékben.
    Ha nincs ilyen vagy olyan cipőd,ruhád,táskád, már nem is vagy trendi. És sajnos akik hajlamosak rá, átitatja a gondolataikat, s nem is érzik már jól magukat, ha csak egy átlagos mondjuk "pipa" nélküli cuccban vannak.
    Vagy itt van pl. a műköröm. Néha elnézem, mikor utazom, hogy fiatal lányokon műköröm van. De némelyiken nem is köröm az már, hanem karom. LEhetetlen hosszúságúra meghagyva, lehetetlen színekben, s mellé egyre többször látok műszempillát, ma reggel pl. egy fiatal lány úgy ki volt sminkelve a farmercucca mellé, mintha estélyi bálba készülne. Annyira felfordult, s kifordult a világ.
    Műhaj, műmell stb. Jó oké, van, hogy az utóbbit egészségügyi problémák miatt kell megcsináltatni. Azt aláírom...de hogy valaki azért legyen lelkibeteg, mert nem x köbcentis a melle.....

    Csak azt tudom mondani, érdekes világot élünk...

    ReplyDelete
  4. Kati:)en nagyon ragaszkodom targyakhoz is, ha valamim eltorik es sokeves dobozban fog csucsulni:D
    Ami bantott, hogy en vagyok a nagy lelkes diszito, a fiuk csak a vegeredmenyt szeretik, es meg sem kerdeztek, de a fontos, hogy jokor jottem haza:))


    szia, puszi:)

    ReplyDelete
  5. Kedves Rozsa:)nagyon jol fogalmaztad, mindegy mar egy ido utan milyen emlek, de emlek, es az enyem.Bar kicsinek is ilyen voltam, sirtam, ha valamim szettort:D
    A sokeves targyak nagyo sokat tudnak mesleni, szo nelkul:)

    koszi, pusiz, szia:)

    ReplyDelete
  6. Edit:) olyan jo volt olvasni, ahogy leirtad.Nekem is csak a fa muanyag, mert taszitanak a termeszetellenes dolgok, legyen az barmi.Sajnos az emnberek annyira eltavolodtak a termeszettol, a termesztestol, hogy nem is tudom vissza lehet e meg talalni.Ami engem leginkabb taszit a muviselkedes, mert az is nagyon gyakori.
    Ez a mukorom es tul sminkeles azt juttatta eszembe, hogy nehany eve otthon vendegsegben volt egy rokon kislany , aki reggeltol estig olyan szerelesben, kifestve volt, hogy minduntalan megkerdeztem hova megy:DDnem ment sehova, otthon volt igy.
    Na de ez a legkevesebb, a mumosoly a legtaszitobb:)
    KOszi a hozzaszolast, jo volt:)

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  7. Ágnes megértelek.....én sem örülnék ha a gyerekeim vagy a párom a kérdezésem nélkül tennének hasonlót. Nálunk a lakásban is vannak olyan régi értékek mint például a kovácsolt vas lábakon álló Singer varrógép......ami a nagymamámé volt....őrá emlékeztet......most asztalkaként funkcionál. Vagy például van egy falióránk ami a férjem "messzkéje" kézírását őrzi a hátlapján........és még működik. Vagy a párom régi képkerete - tudod amiben régen nagy szentképek voltak - most tükörként funkcionál........mind-mind olyan értékek, amit nem lehet pénzben mérni. Viszont napi szinten eszünkbe juttatja szeretteinket.
    A műfenyőt én sem szerettem..........most mégis van......két évvel ezelőttig makacsul ragaszkodtam a természeteshez......de a díszek még mindig a mézeskalács és az általam készített textil és nemez díszek.
    Szép hétvégét Nektek!
    Puszillak! Erika

    ReplyDelete
  8. Erika:)de jo volt olvasni, hogy ezzel sem vagyok egyedul!Tudod mindenhez en sem, de vannak dolgok, targyak, amik olyan jelentoseggel birnak, hogy levagnak a karom erzest kelt.A fa pl azert fontos, mert a fiam mar magasabb, a fa 180 cm magas, es mellette nott fol, mert majdnem egyidosek.Csak Ok ezt nem igy nezik:)egyebkent semmi baja, nem tul terebelyes, de magas, szep, amikor feldiszitem es nagyon kozeli az elo fa kulsejehez.Meg kell fogni eloben, hogy elhidd mufa.
    En ragaszkodo vagyok minden teren, a fiuk azt hiszem maska ilyen teren, nem latjak a targyak lelket:)na de nem baj, en kiegeszitem Oket:)
    Nagyon koszonom, hogy elmeselted, kiegeszitetted az irasom!

    Visoznt kivanok szep hetveget!

    puszillak, szia:)

    ReplyDelete