Sunday, September 11, 2011

gólya hozta,/vitte ...




Luca szeke modra keszul ez a samli, az is meglehet Luca nevet kap majd , ez volt az ujabb monologom csattanoja, a Luca.
Ha mar Luca, es samli, es ovis kisfiu, akkor semmi furcsasag nem volt abban, hogy szoba jott az elso alvo , hajas babam, amit kaptam a noveremtol.Amikor vizszintesbe kerult becsukta a szemet, csodalatos hosszu szempillai voltak, es fonott copfja, ha kicsit elore dontottem , sirt, es azt mondta :maami..meg a hangjara is emlekszem, pedig megkesett vele a noverem kicsit, mert akkor kaptam az elso szerelmes levelet I.Misitol.

Azt gondolom sokszor, nem vagyok biztos abban, ma kislany szeretnek lenni, tudataban az en kislanykoromban megeltekkel, azok emlekeivel.Minden olyan egyszeru volt.A golya hozta a kisbabat, a Jezuska-Telapo az ajandekot, a nyuszi a tojast...sorolhatnam.

Ezzel szemben ma, a Telaponak dietazni kell, mert a nagy hasa nem jo pelda a fiatalsagnak, a nyuszik vedett allatok, akik nem csokit tojnak, a kisbabat pedig egyertelmu , hogy nem a golya hozza, mivel ilyen babakat arulnak, barbie babakat...semmi varazs, semmi mese, semmi kepzelet, a titok nem titok tobbe, a kislanyom, ha lenne, vagy ha en lennek, siman vegigjatszhatom a szuletest..nekem meg igy felnottkent is sokkolo ez a kep, majdnem horror.A zavar ott fokozodik, hogy Ken a doktor, olyan szettet is arulnak. Aztan abba a bonyodalomba mar nem is szeretek belegondolni, hogy mai kislanyoknak a kulonbozo fele csaladmodelleknel, ahol azonos nemuek vannak, azt sem lehet tudni ki az anyuka, vagy az apuka.Csak nezhetnek szegenykeim, hogy milyen felallas ez.En is igy neznek, zavartan, majd kiabrandultan.

A nagy leepitesekbe ugy latszik a golya is belekerult, elvesztette munkajat, hivatasat.Leul es nez maga ele, mint amikor a roka lapos tanyerban talalta a vacsorat .
A gyerekkorhoz hozzatartoztak, reszesei a mesek, a varazsok, a csodak.Ez a varandos baba meg bumm..mar csak az a kinos, ha megkerdezi a kislany, hogy anya hogy kerult oda a kisbaba?Na talan ekkor eloveszik a golyat, hogy a hosszu csore bedobta, mert az en varazspuszis verziom egyertelmu, hogy szoba sem johetne.

Olvastam arrol is, hogy ovodakban kezdik megszuntetni a kek-fiu, piros-kislany jelolest szinekkel, kezdik feszegetni, hogy nem fontos a gyerek nemet tudatni, eleg, ha a szulo tudja, es ilyenkor, ilyenek olvasasa utan olyan fejgorcsom van, hogy csak annak orulok, hogy nekem nincs kislanyom, kisfiam, mert en nem is tudom merre haladunk, de az egyertelmu, hogy a golya ahogy hozta a babakat, ugy vitte el az almainkat...

6 comments:

  1. Igen, igazad van Ágnes. Más világot élünk. Nem biztos, hogy jobb, nem biztos, hogy rosszabb, de egyértelműen más világot. Én gyerekként sem igen szerettem a tévét. Mondhatom azt is, hogy azért, mert mikor kezdték itt Magyarországon a sugárzást, még nem is volt színes és nem is volt minden nap adás. És főleg nem volt mese- vagy gyerekcsatorna...
    Lényeg a lényeg, hogy most ötvenévesen sem szeretem a tévét. Persze jó szívvel emlékszem a Lolka-Bolkára, a Varázs ceruzára, Rumcajs-ra vagy a Rémusz bácsi meséire, Mazsola és Manócska meg Tádé bugyuta történeteire...
    Mert ezek mégis csak jók voltak, volt mondanivalójuk, amellett, hogy szórakoztattak. De nézzük csak a mai meséket. /Vagy inkább ne nézzük!!/ Egykaptafára gyártott baromságok, és nagyon minimális a kivétel. A rohanó világunkban elvész az, hogy Anya odaül a gyerek mellé este mesét olvasni a Mosolygó almáról, szóló szőlőről vagy a csengő barackról. Ha meg mégis csak másfajta értéket kap otthon, az iskolában vagy óvodában lóg ki a sorból, mert nem látta az új szörnyedvényt a műsorban. Nehéz ügy. És tényleg nem irigylem a mai szülőket, mert a környezetben ott van óhatatlanul, amitől esetleg meg akarnák védeni a csemetéjüket. Tényleg nem egyszerű. De azért csak nincs minden veszve....

    ReplyDelete
  2. Na most ami linket ide kiteszek, kissé durva, szóval aki nem akarja, ne nézze meg.
    Pont ezzel a hülyeséggel találkoztam már a kuruc.info oldalon 2010 júniusában. Engem is meghökkentett,hogy ezt a baromságot nem hiszem el, hogy kitalálták......
    Kissé az oldal radikális, s ezt a történetet, a képekkel illusztrálva egy olvasó küldte be nekik...

    http://kuruc.info/r/6/62063/

    Sajnos ilyen világot élünk....
    Mikor kicsi volt a fiam, úgy 4-5 éves, többször haladtunk el olyan újságos bódé mellett, ahol kinyitva voltak a szexlapok, csábítva a vevőket. Akkor arra gondoltam, talán mint a lovakon van, olyan szemellenzőt kéne ilyenkor a gyereknek feltenni?

    Szőrnyű az emberi hülyeség...határtalan.

    ReplyDelete
  3. Kedves Ágnes! Eltűnésem - egyik - oka, hogy kisbabát várok. :) Hamarosan egy kislány anyukája leszek, de ilyen babája tuti nem lesz. Szeretném, ha sokáig "mesevilágban" élne, hogy várja a Télapót, a Jézuskát.

    ReplyDelete
  4. babi:) nagyon tetszett ahogy fogalmaztad, nem biztos, hogy rosszabb, de mas..igen , erre gondoltam en is, mert senkit enm szeretnek megbantani, akinek most van, vagy lesz babaja.En is csak a megeltek alapjan tudok donteni, de aki ebbe szuletik sokszor ezt fogadja el.
    A valtozasokkal nem lenne baj, en is szeretem, csak ez a mostani valahogy magaval rant mident.
    Nagyon szeretem a meseket mai napig:))
    Az biztos, hogy semmi nem egyszeru, mert az ember tarsas leny , a gyerek is kozossegbe kerul, es ott mar nem tudod ovni, csak bizni abban, hogy O jol valaszt.

    Koszonom, nagyon jol kiegeszitettel!

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  5. Edit:) Megneztem a linket, egybekent szoktam olvasni a kuruc infot maskor is.
    En is tavaly lattam a babat eloszor, itt a CNN mutatta, akkor is felhaborodtam rendesen.Azokat a fotokat is lattam, amikor kerestem, csak nem akartam ennyire durvat a blogomban hagyni.Komolyan nem tudom egy 10 ev alatt kislanynak vajon milyen kepet ad, ha a szulo megis megveszi neki.
    Az ujsagokrol amit irtal, mai napig sem ertem, ha innen nezek otthoni blikket vagy hasonlot, ott is ott vannaka meztelen magukat kinalgato nok.Itt is vannak ilyen lapok, de azok kulon valasztva, csak akkor latsz olyat, ha direkt olyat keres valaki, es a tv musorban is.
    Nem tudom mi lesz az eredmenye ennek a nagy mutogatasnak, hirdetesnek.

    Koszonom, a linket is Edit!szinten jo kiegeszites volt.

    puszi, szia:)

    ReplyDelete
  6. Tmi:)) orulok, hogy hirt adtal magadrol, en azt hittem abbahagytad a blogot, de igy visszanezek, mert bizom benne lesz a babarol kep:))

    Szivbol gratulalok, es csupa jot kivanok Neked is babanak is:))ja es apukanak is:)

    Senkit nem szerettem volna megbantani, mert aki most el, ezzel kell eljen, ami van, csak neha ugy kepzelem , hogy nem egsyzeru, plane a miertes korszakban a gyerekkel, amikor mindenre azt kerdezi majd, hogy miert:)Tudom, hogy jo donteseid, valaszaid lesznek:)

    Nagyon orulok, koszonom, hogy hirt adtal!

    puszillak, szia:)

    ReplyDelete