Sunday, May 1, 2011

az én kertem...




....a
miota hazunk van sokkal kevesebbet kirandulunk, illetve lerovidultek a kertig, ahol annyi mindent lehet csinalni jo idoben, esoben meg irni rola:) Van egy evek ota visszatero harkalyunk, jonnek a sokfele madarak, cardinal, blue jays, fincsek, szurke galambok,mokusok, (ejszaka a mosomedve es a goreny).





Etetem oket, es sokszor, ahogy kint ulve olvasok, egeszen a kozelemig mereszkednek,ilyenkor Hamupipokenek erzem magam.
Nagy boldogsag, hogy a tavaly ultetett ribizli megmaradt, kihajtott, kivancsian varom lesz e termes. Nehany japan juharfat is kaptam, ok is eledeznek, az aranyeso mar vakitoan sugarzik. A nagy juharfa hatul lassan ebredezik, meg utolsokat nyujtozza, hogy majusban egyik naprol a masikra elvarazsoljon a leveleivel. Van egy rozsam, amit egy anyak napjara kaptam, B.osszegyujtotte a zsebpenzet, es nem vagott viragot vett, hanem bokrot. Angol kiralynonek hivjak, gyonyoru rozsaszinu.

Mar minden zugat ismerem a kertnek, a bokrokat is, azt is hol fogja meglepetes erni a bokamat, amikor melyedesbe lepek.Mar kepzeletben is latom, ahogy a mokus vegigszalad a kerites tetejen, mert a kutyak megzavarjak.Koncerthez illo enekeket kapok naponta a madaraktol.Nezem a grill sutot es latom a sok nyari sutes-eveszetet, hallom hozza a jokedvu embereket.Hallom, ahogy a szomszed neni megkerdezi hogy csinalom ezeket az illatokat, amiktol a 10-ik szomszed nyala is kicsordul. Nezem a kosarlabda halojat es alatta latom B.baratait, akik azota mar a lanyok korul legyeskednek inkabb, nem a labdat pattogtatjak.Micsoda meccsek lejatszodtak itt. Es latom az elso szomszedot, benyulo karjat, amikor atadja az "Isten hozott pie-t", amit elotte csak filmeken lattam.
Amikor folmerul, hogy elkoltozunk, mert neha szokott, azonnal a kert mar a szivembe, mert belaktam , ugy, mint egy cipot szoktunk, vagy a kedvenc kinyult puloverunk.

Szeretem a kertem es amikor tavasszal felebred, ugy erzem, o is szeret engem:)






* a mosomedve es a goreny fotojan kivul, mind en keszitettem

11 comments:

  1. Ágnes csodaszép a kerted!Jó érzés lehet munka után egy kicsit kiülni és megpihenni. Nem beszélve a kerti sütögetés örömeiről, a játszadozó gyerekek látványáról, a népes állatsereg etetgetéséről......mind-mind csodálatos élmény!
    Köszönöm a kedves szavaidat, nagyon meghatódtam! Nagyon szép hetet kívánok nektek!

    ReplyDelete
  2. Ágika,
    mi lehet, hogy azért is megyünk mindig, állandóan valahová, kifelé, mert pici lakásban élünk és mert vágyunk többet látni...
    Jövök hozzád ásni, ültetgetni és aztán iszunk egy finom kávét a padon, benne vagy?
    (Hozom a családom is, itt még mennek a röpicsaták;)
    Szép napot nektek:))))

    ReplyDelete
  3. Igen, a kert olyan, mint a Kisherceg rózsája, hogy a belefektetett törődés, gondoskodás által lesz értékesebb, mint az összes többi. A növények, a föld visszasugározzák a szeretet, amit adunk neki. Sehol nem lehet úgy feltöltődni, mint abban a kertben, amit mi hozunk létre és mi ápolunk. Szeretnék küldeni Neked valamit, ha elküldöd a e-mail címed!

    ReplyDelete
  4. Olyan jó érzés mikor az állatok a közelünkbe merészkednek, felfedezik, hogy ki van nekik készítve élelem, s egyre bátrabbak....ez nagyon jó érzés. Nekem itt a pesti lakásomban egy gerlepár szokott az ablakomba, etettem őket, sokáig, éveken keresztül jártak, bár mióta macskám van, aki állandóan az ablakban ül, azóta kicsit elszoktak.
    Jaj de vágyom egy nagy kertre én is. :))

    ReplyDelete
  5. A kerted tavaszi üdvözlete,a virágokkal, a gyenge kicsi világos levelekkel, milyen örömet okoz! Üditő kiülni kicsit akár csak rövid időre is. Sok szép órát neked abban a csoda kertedben!

    ReplyDelete
  6. Gyönyörű a kerted! Ne hagyd el, ha lehet:)
    Mi ugyanígy szeretjük a miénket: most, így május elején fantasztikusan szép minden benne! Ha nincs időm kimenni, akkor is olyan nagyon jólesik megállni és kipillantani az ablakon át! A tegnapi esők után mára megnyugodott az idő, halványan süt a nap, áttetsző pára száll fel, csiripelnek a madarak. Hatalmas ajándékot kaptunk onnan "fentről" ezekkel a szavakkal nehezen leírható, inkább örömmel megélhető szelíd szépségekkel.

    ReplyDelete
  7. Sziasztok Lanyok! Joreggelt:)

    Koszonom a kedves szavakat, en igazan amiert mutatni akartam, az erdekes allatvilag, amiben kulonbozik az otthonitol, es a kert disze a juharfa:)7 eve lesz, hogy itt lakunk, megis ugy hozzam nott, mintha mindig..

    Nagymamis! igen, eppen a sorrendben a jo, ahogy irtad:)


    Mercike! ha nem lenne ocean, mar reg irtam volna, hogy kiranduljatok a kertunkbe, nincs nagy neve, de annal nagyobb szeretete:)es a kaveszurcsoles kozben mi is dobnank egye egy kosarat azert meg:D
    lakasbol mi is allandoan uton voltunk..


    libuc! igen , pontosan fogalmaztad, csak szeliditjuk itt egymast :)tobbszor irtam le igy a cimem, mar nem titok, ide irom, es elore is koszonom , amit kuldesz! szerenyke@yahoo.ca


    Edit! a piros madar a cardinal es o a fiu, madaraknal a fiuk a szebbek, es egyszer ahogy kint kaveztam, olvastam, az asztalomra szallt:)de volt egy cocktail papagalyom, majd megkeresem a fotojat, o a vallamon ult, amikor foztem, es a fulbevalommal jatszott:))Imadtam.Es a kertet is, de en is eltem elege sokaig lakasban, tudom milyen vagyni a kertet..

    Gabi! Igen nagyon udito, az ember reszese lesz valaminek, amit nem lehet megfogalmazni, de itt egy indian asszony magyarazta, tv-ben lattam dokumentumfilmben, csak hosszu lenne ideirni:)

    Dorka!En nagyon ragaszkodom, mert nagyon sokat en ultettem , neveltem benne, de az allatvilag is magahoz lancolt:)Remelem maradunk..
    A recepetet este atkuldom, lattam nalad cimet,de ha adsz ide masikat, az is jo!


    Nagyon szep hetet kivanok Mindenkinek es koszonom!!!

    ReplyDelete
  8. Ági, ha láttál mailcímet nálam, az tökéletesen jó. (az abszolút sajátom: dori@szirtesdori.hu , de bármelyik címre írsz, úgyis nálam landol:)

    Előre is köszönöm:)

    ReplyDelete
  9. *nem papagaly, papagaj...hatalmas hiba nalam:)

    ReplyDelete
  10. Kedves Ágnes! Olyan jó Nálad nézelődni, imádom én is a fákat, bokrokat virágokat, állatokat.Mint az álomkert, olyan a kerted..., szépen fogalmazol....

    ReplyDelete
  11. Orulok, hogy tetszett Vera, es jol erzed itt magad.Nekem a kedves szavaid estek jol:)Koszonom!!

    ReplyDelete