Sunday, May 1, 2011

az én kertem...




....a
miota hazunk van sokkal kevesebbet kirandulunk, illetve lerovidultek a kertig, ahol annyi mindent lehet csinalni jo idoben, esoben meg irni rola:) Van egy evek ota visszatero harkalyunk, jonnek a sokfele madarak, cardinal, blue jays, fincsek, szurke galambok,mokusok, (ejszaka a mosomedve es a goreny).





Etetem oket, es sokszor, ahogy kint ulve olvasok, egeszen a kozelemig mereszkednek,ilyenkor Hamupipokenek erzem magam.
Nagy boldogsag, hogy a tavaly ultetett ribizli megmaradt, kihajtott, kivancsian varom lesz e termes. Nehany japan juharfat is kaptam, ok is eledeznek, az aranyeso mar vakitoan sugarzik. A nagy juharfa hatul lassan ebredezik, meg utolsokat nyujtozza, hogy majusban egyik naprol a masikra elvarazsoljon a leveleivel. Van egy rozsam, amit egy anyak napjara kaptam, B.osszegyujtotte a zsebpenzet, es nem vagott viragot vett, hanem bokrot. Angol kiralynonek hivjak, gyonyoru rozsaszinu.

Mar minden zugat ismerem a kertnek, a bokrokat is, azt is hol fogja meglepetes erni a bokamat, amikor melyedesbe lepek.Mar kepzeletben is latom, ahogy a mokus vegigszalad a kerites tetejen, mert a kutyak megzavarjak.Koncerthez illo enekeket kapok naponta a madaraktol.Nezem a grill sutot es latom a sok nyari sutes-eveszetet, hallom hozza a jokedvu embereket.Hallom, ahogy a szomszed neni megkerdezi hogy csinalom ezeket az illatokat, amiktol a 10-ik szomszed nyala is kicsordul. Nezem a kosarlabda halojat es alatta latom B.baratait, akik azota mar a lanyok korul legyeskednek inkabb, nem a labdat pattogtatjak.Micsoda meccsek lejatszodtak itt. Es latom az elso szomszedot, benyulo karjat, amikor atadja az "Isten hozott pie-t", amit elotte csak filmeken lattam.
Amikor folmerul, hogy elkoltozunk, mert neha szokott, azonnal a kert mar a szivembe, mert belaktam , ugy, mint egy cipot szoktunk, vagy a kedvenc kinyult puloverunk.

Szeretem a kertem es amikor tavasszal felebred, ugy erzem, o is szeret engem:)






* a mosomedve es a goreny fotojan kivul, mind en keszitettem