Sunday, May 15, 2011

cogito ergo sum...


Ezzel a gondolkodom tehat vagyokkal nem a latin tudasom szeretnem fitogtatni, mert csak egy evig tanultam(sajnos), csak ugy erzem nagyon ide illo lesz. Az irasaim erzelmi reakciok halmaza, vagy megeltek, vagy ha valami hallas, nezesre valt ki belolem valamilyen indulatot, ami nem feltetlenul mindig szep, pedig eloszor azt keresem barmiben. A radioban tegnap utott fejen egy rapperdal mondata, nem az en vilagom ez a zene de lehet erdemes lesz figyelni ezentul , mert jo mondat, milyen jo is.

"nem mindenki él, de mindenki meghal" mondja jo utemben, ritmusban a lany es en eddig csak a ritmusra figyeltem, es ezerszer hallottam mar, ha akartam , ha nem.

csokor1.:B. hatodikos altalanosban volt, amikor kaptam a telefont, menjek erte, mert nehany masik gyerekkel egyutt fel van fuggesztve az iskolabol +1 napra.Nem mehetnek, ha akarnak, ha nem, mert 'Isten bocsassa meg" nekem is de nekik is, havazott, nem volt szokatlan, hiszen tel volt, es az udvaron szunetben hogolyoztak.Senki nem serult, teljesen jatekos, baratsagos hogolyozas volt, de a szabalyzat tiltja az ilyen , hirtelen nem is tudom mihez hasonlitani igy vasarnap hajnalban viselkedest. Mondtam is az igazgatonak, ugye ez valami vicc, de nem vette a humorom. Neztem a gyerekem , es nem tudtam milyen nevelesi modszer illik ide, mert minden porcikam folhaborodott, azt ugye megsem mondhatom kisfiam a hogolyazas megbocsajthatatlan bunos viselkedes, mert nem az.Kertem hivja at akik nem mehetnek es elmentunk szankozni, hogolyozni.Es folytattam a korabban mar megkezdett nevelest, tudod az ember felnottkent sem csinalhatja/mondhatja , amit szeretne, hiaba gyerekkent ugy kepzeli, es ideje megkezdeni alakoskodni gyerekek, de ezt csak gondoltam, nem mondtam.

2. A bankban az egyik lany meseli az Edesapja nyaron 2 hetre Alaszkaba megy horgaszni, es viszi az egyik unokat, a kisfiut.Nekem meseli, mert minden almom eljutni es eddig mindig sokkal fontosabb volt valami, de majd egyszer.Folytatja, hogy kepzeljem el el kell menni jegyzohoz a csaladnak, mert nem eleg a dokumentum, a jegyzonek latni is kell mindnekit, es igy fog adni pecsetes meghatalmazast, hogy a szulok elengedik a kisunokat a nagyapapval, nem lopja, rabolja el, es valoban az O unokaja.A bankos lany meseli, hogy amikor O kislany volt eleg volt az oltasi bizonyitvanyt vinni, sehol nem kellett megjelenni, ezt az apukajatol tudja.Ja es meg utlevel sem kellett, es hat meg csak a harmincas eveiben jar.Csak azt tudom elkepzelni, hogy a kovetkezo a DNA minta, amit hataratkeleskor rogtonzott mobile klinikakban vizsgalnak majd.

3. A neten olvasva egyik nap, egy kozepiskolaban , ahol a vegzosoknek ilyenkor báli szezon van, az egyik fiu igazan romantikus es kreativ akart lenni, ezert otthon egy kemeny kartonra felragasztotta nagy betukkel a neki tetszo lany nevet, akit igy kerdez meg, hogy elmenne e vele a balba.Majd ezt az iskola bejaratahoz helyezte fol esti orakban, amikor nincs tanitas.Jo hir, hogy a lanyt igent mondott.Rossz hir, hogy a fiut kitiltottak a balbol, mert tanitasi ora utan , majdnem betoresnek minosult , amit csinalt.

Inkabb nem fejtem ki a reakciom, csak mas moge bujva irom: nem mindenki el, de mindenki meghal, es nem mindenki gondolkozik , aki van...