Saturday, October 19, 2013

érdekes világ...


Nem is igazan talalo a cim az elmult napok megelesehez, de egyelore nem talaltam jobbat.
Kezdem azzal, hogy B.Deninek:) lejart az eu. kartyaja aprilisban, csak akkor kerultem korhazba egeszen varatlanul, es valahogy rajtam maradt a fokusz az utana kovetkezo honapokban is.Elfelejtettuk.Par hete megfazott, nem volt nagyon komoly, de megis rahuzodott a fulere, a napokban szolt, hirtelen nem hall, vigyem el az orvoshoz.A kartya lejart, so sorry de igy nem tudnak fogadni.Kozelben van eppen a hely ahol ujitani kell, azonnal mentem oda, mert adnak ideiglenest, amig megerkezik az uj, igy vissza tudunk menni az orvoshoz.Mivel tobb honapja lejart, toroltek a rendszerbol,es hiaba szuletett alanyi jogon jar, amit azonnal igazoltunk a szuletesi anyakonyvivel, a lejart kartyaval, en vagyok az anyja , sajat kartyaimmal, ez mind keves volt.Kellett az iskolai bizonyitvany, igazolni, hogy itt volt azokban a honapokban is.Hazarohantunk a bizonyitvanyert.Mar masodoszor nem kellett sorbaallni, de ki kellett tolteni egy un.garantor, kezes formot, en mint anya igazolom, hogy o a fiam, ez a neve stb.Az iskolat nem hivtak fel, a papirt akar en is hamisithattam volna, mert ugy nyomtatjak ki.A sajat maguk altal kiadott dokumentumban sem hittek, szuletesi, lejart eu kartya szammal...eros logikaval szulettem, az igazsagerzetemmel es erzekenyseggel parosul, vagyis trios, es nem tudtam aludni ezek utan ket napig. Szoval az osszes dokumentum, az en kijelentesem birtokaban a holgy meg mindig felhivott valami titkos szamot, ahol bemondta az osszes elotte fekvo dokumentumot, engem, es akkor kapott egy OK-t, vagyis megadhatja az ideiglenest, az uj kartya 3 heten belul erkezik a  postan.
Azon toprengtem mi van akkor ha en akkor a korhazban maradok, ha valamelyik dokumentum hianyzik?? sok bevandorlot fogad az orszag, nekik azonnal fogorvosi ellatast is biztosit, a sajat allampolgaranak aki itt szuletett, nott fel, annak meg erosen bizonyitani kell...erre szuletett a mondatom: eros logikaval, vagy csak logikus gondolkassal a mai vilagban elni, olyan, mint homokot arulni a  sivatagban.

A kerteszetben az elso nap tegnap volt, az orientacio, ami balesetvedelmi , vegyianyagokbol oktatas, teszttel kotodott egybe.A teszten a legmagasabb pontszamot ertem el, amit csak azert irok le, mert egyetlen elsogeneracios vagyok a helyen, a tobbiek mind itt szulettek.
Ala kellett irni tovabba, hogy a neten sehol nem szerepeltetunk semmilyen informaciot a helyrol, hasonlitott egy hazassagi szerzodeshez.Igy sajnos a benti fotok elmaradnak:((
A hely hasonlithato egy therapiara, csupan 40+ noknek, akik irodai munkatol menekulve jelentkeztek.Van pl egy rendorsegtol most nyugdijazott holgy, aki 30 evig dolgozott irodaban.Most a viragok novenyek kozott szeretne kompenzalodni mindazokert, amit az irodaban toltve mulasztott.
Szinte azonnal lett ket baratnom, az egyik lany apja magyar, a masiknak a ferje, azonnal velem akartak parban lenni:)Mondtam mar, hogy mi mindenutt ott vagyunk, igy vagy ugy.
Az apai agon magyar lany, jovore utazik Budapestre, megismerni a rokonait, akikkel soha nem talalkozott meg, alig varja.
Tina, akinek a ferje magyar, de ugy magyar, hogy itt szuletett, a nagyszulei hoztak a  szuloket, de o mar itt jott a vilagra, o szerb-horvat szulok gyermeke(szinten itt szuletett), szerinte is erdekes kombinacio , ha politikai oldalrol kozelitjuk, de a szerelemben nincsenek hatarok , mondtam en, vagyis semmi furcsat nem talalok benne.
Amikor idekerultem, ha jelentkeztem valahol, semmi hasonlot nem kellett kijelenteni, hiszen ilyen ertelemben meg nem volt net, nem kellett tovabba munkahelyi molesztalasrol felvilagositott papirt alairni.
Ha lejart valamilyen kartyank, itthonrol is postara adhattam a regivel, es a lejarttal is ellattak az orvosnal.
Azon toprengek, vajon meddig haladunk meg arra, amit senki nem tud megfogalmazni, meghatarozni, hogy ugyan merre is tart a vilagunk? persze csak koltoi kerdes, mert amit nem tudunk, azt nehez korulirni...
Megyek a viragok koze, az egyik nagy pozitivuma a szepseg, az illat mellett, nem kell gondolkozni:)
Szep hetveget kivanok!


* foto a netrol, ontario osszel