Thursday, September 13, 2012

a történet vége...

...az ugyved zavartnak tunt, de beszelt megszakitas nelkul.A vevo ugyvedjetol kapott levelet, meseli, es eleg nagy problema van.A szerzodest az altalam bemondott telekmeret alapjan irtak, adtak, de a foldhivatal egy kisebb, pontosan 26%-al kisebb telket jelol, amit csak most, a zaras elott tudtak meg.Igy ugy gondoljak engednem kell az arbol.Mindez a kezfogasunk utan, amit lattak es tetszett utan, a jogeros alairasuk utan.Meg perelhetnek is, jegyzi meg az ugyved.
Komolyan szedultem, es a hangja egyre tavolabbi lett.Hirtelen kattant bennem az, ahogy kihangsulyoztam, hogy honnan kerjek, ahogy nem hivatalos ellenor jott, aki lemerte volna, mert neki kotelezo a jelentesehez, hirtelen ugy ereztem megint hulyet csinaltak belolem, mert engedekeny voltam, emberi.Osszeomlott a vilag, amiben a kezfogas, a szo, amit latok kapok er valamit, az emberekbe vetett orokos hitem, amikor barkit megvedek mindig.


Az ugyvednek elmondtam az en oldalam, az e-maileket, ahogy ott van az, hogy ne tolem kerjek az adatokat.Elkoszontunk, hogy masnap beszel veluk.En siettem haza, hogy lemerjem a telket, es meg ket ugyved velemenyet kertem ki.A telek akkora, amekkorat en mondtam, de.....a Foldhivatalban kisebbre van jelolve, es azzal a szoval, hogy imperial lot size, ami azt jelenti, amit szo szerint birtokolsz, de itt nem divat a kerites, es a varos fonnt tart maganak egy reszt, ami az utcafele esik,  ott jossz be, vagyis a tied, csak megsem.Az egyik ugyved azt javasolta pereljem az ugyvedem:)remek.A masik szerint en is felelos vagyok, mert reg le kellett volna mernem.Azt javasolta egyezzek meg veluk.


A hazaspar hajthatatlan volt, engedmenyt kertek az arbol.Eloszor feltem, hogy majdnem 26 % telekarnak megfelelo engedmenyt akarnak.Napokig vitaztunk, en jogosan hangsulyoztam a szakszeru ellenor megmasitasat.Majdnem ket hetig kinlodtunk egymassal, amig vegul egy jelkepes osszegben megegyeztunk.Mintha nem is az osszeg lett volna a fontos, hanem az, hogy megsem annyi, amennyire kezet fogtunk.Meg ma sem ertem, meg ma is csak razom a  fejem, ha visszagondolok.Eppen ugy , mint azt sem ertettem soha, akik telekhataron vitaznak, fel meteren, 20 cm-en, vagy athajlo faagon.


Hetfon, 10-en kellett leadnom a kulcsot az ugyvednel.12 -re volt kijelolve a zaras, de en meg mindig nem hittem, hogy valora valik.Utolso pillanatig vartam, hogy valami baj van ismet.
Tegnap, vagyis 12-en delben hivott a titkarno, szarazon hadarta, hogy korai zaras tortent, a reggeli orakban, ott van a csekkem mehetek erte...egyszeruen ugy megnyuztak lelkileg, idegileg, hogy nem tudtam orulni.Pedig kozel 20 ezret sporoltam az ugynokkel is:)az most az ove lenne.


Konkretan nem hibaztatok senkit, de mindig sajatmagunk altal leellenorzott adatokat irjunk csak ala, mert lehetett volna nagyobb baj.Vagyis az ugyvedet is kell ellenorizni:)


Van egy uvegem, tavalyi juharfalevel van benne, szaraz, barna , szep.Mielott atvettem a csekket tegnap, leszedtem az utolso nyilo rozsaim szirmait ebbe a ket kis uvegbe.Ennyit szeretnek megfoghatoan orizni a kertbol, abbol a hazbol, ahol sokaig olyan boldog voltam, kulonosen amikor megkaptam a kulcsot,  masik bolygon sem volt parom.Ahol a szomszedneni azt mondta, ahogy azonnal az ulteteseknek estem, o gondolta, csakis magyar lehetek...ez a mondat a meg nem foghato resz, es a legszebb, ami maradt Tole, pedig nem volt szukeben a dicseretekkel felem.


Nincs adossagunk, egyaltalan, minden ki lett fizetve, meg ezen a hazon is, ami keves volt.
Lassan majd visszajon belem az elet is, a jokedv, az orom, az alkotokedv, mert kezemben van meg az almom ara, egy facolopos fahaz ara, a francia tartomany fenyveserdejeben, ahol tavaly elvarazsolodtam.
                                                                     The end:)