Monday, September 17, 2012

antique...

Kulonos elvezettel tudok elveszni utleirast olvasva, kepzeletben jomagam is utazom.Kacerkodom a gondolattal kozben, megis milyen szerepet adjak magamnak, iro-utazo, vagy utazas kozben valakin megakadt tekintetu mellekszereplo?Nem erdekes igazan, a fontos, hogy szerepeljek a tortenetben.Hiszen csak olvasokent olyan, mint nezni, ahogy valaki fagyizik.
Aztan neha neha jatszom, eljatszom az iro-utazo szerepet, amikor csak utazom es figyelek, rabizom magam a tajra, a latvanyra, engedem ropitsen hegyeken, vizeken tul.Majd varatlanul leejt, es meg a helyszin is ismeros...
A kozelemben van egy utca, ami ugy, ahogy van az egesz,  antik uzletek sokasaga.
Egymast valtogatjak az otletes nevek:Nagyi kincses padlasa, Kincseslada, Valogato, Megegyszer, Antik, Mlliomos lanya, Kincsek a pincebol....hogy nehanyat emlitsek a sok kozul.
Direkt elfordulok  menet -jovet, hogy ezen az utcan guruljak vegig naponta,es mindig megfogadom ma hazafele megallok nezelodni is.Persze legtobbszor nem igy alakul, mert valami mas mindig fontosabb.


2 lampa van a szakaszon, es itt valahogy mindig orulok, ha piros lampat kapok, mert tovabb tart,  legalabb kocsibol bameszkodhatok.Nagyon sok porteka van kiteve a jardara, az uzlet ele, joparat meg is vettem mar a szememmel, mikozben az eszemmel a ferjemet gyozom meg a fontossagarol, es belehalnek azonnal, ha nem lehetne az enyem.


Egy ideje arra lettem figyelmes, hogy szinte csak noket latok ebben az utcaban, neha neha latok ferfit, mint kiserot, aki varja unottan, hogy a kedvese eldontse azt a szep , de sok fenyesitest igenylo lampat nyomja majd a kezebe, vagy a karpiton javitani valo karosszeket, aminek a fafaragasa lenyugozo meg igy is, hibasan is.Az a keves ferfi csak cipelokent, vagy hordarkent van jelen, latszik is rajtuk, mert meg veletlenul sem latom egyiket sem elveszni a sok kincs kozott.


Aztan ezen ugy elmelaztam, ahogy szoktam:)es arra jutottam:mi nok vagyunk a feszekrakok, a ferfiak a kidobalok, selejtezok, ez lehet a magyarazat.Ott, ahol mi kincset latunk, kezunk altal atvarazsolt, mar szemunk elott megjelent , vakito vegtermeket, ok csak lomot lathatnak, ahogy elnezem a fellabonallos, arcuk semmi erzelmet nem elarulo megjelenesbol, es fejben talan azt kepzelik, jo hat most hazaviszem, de talalok urugyet egy vitara, ahol azonnal a kidobast emlegetem majd.Vagyis ezeknek a varakozasoknak holgyeim, ara van:)volt, lesz, mindig.

4 comments:

  1. Hát tudod, Ágnes, ez minálunk pontosan fordítva van, mert én vagyok az, aki mindenféle kacatot magam köré gyűjtök, és körömszakadtáig ragaszkodok hozzájuk. Lakásunk, de különösen az én fészkem, íróasztalom környéke van tele mindenféle polccal, horoggal, és mára már egy egész múzeumot telepítettem magam köré. Asszonyom csak néz, ma már nem duzzog, de az is igaz, hogy takarítani nekem kell, én törlöm a port, sikálom a kincseimet. Hogy jobb legyen, lányom örökölte a hóbortomat, az ő szobájában szó szerint képtelenség megfordulni úgy, hogy ne akadj bele valami ritka ásványba, száraz ágba, régi üvegpalackba, szőrmókba, de a falai is tele vannak festményekkel, a polcok üvegvázákkal, szobrocskákkal, antik csecsebecsékkel.
    Véleményem az, hogy az ilyen gyűjtögetős hóbort tudatalatti mechanikákat rejteget, a kötődés és a megbecsülés egyik absztrakt megnyilvánulási formája lesz. Nem vagyok egészen tisztában vele, de gyanítom, hogy ezt a "műfajt", mint annyi minden mást is, nem "érteni" kell, hanem érezni!

    ReplyDelete
  2. Karesz:)ismeretsegi koromben Te vagy a kivetel!:)de ezt eddig is tudtuk:)Az utolso mondattal teljesen egyetertek.Ugy kepzelem nem csak elolenyeknek, targyaknak is lelkuk van.Es valahol ugy mukodnek , mint egy timeline, ha ranezel valamit eszedbe juttat, de lehet ezzel mar csak en vagyok igy:)

    Orulok, hogy latlak:)Szia!

    ReplyDelete
  3. :)ebben egyetértünk Ágnes, nekem is vannak antik tárgyaim, már egyik részét elpakoltam, számomra már nehéz a tisztításuk, a férfiak többnyire így látják, ahogy leírtad, viszont egy barkács boltban órák hosszat nézik, nem is tudom mit, számomra pedig azok a felesleges tárgyak, így valahogy vagyunk beállítva, nők és férfiak.

    ReplyDelete
  4. Rozsa:))itt van egy uzlet az a neve:Canadian tire..na ez egy kimondottan ferfiaknak keszult , szerintem.En meg tudnam szamolni hanyszor jartam benne, de a sok ferfi latszik masik vilagban van ott benn.Van barkacs, autohoz dolgok, ez ugye engem, minket egyaltalan nem erint.Van nemi noi dolog is, de az csak azert van, hogy a kedves ferj a feleseget ra tudta beszelni, miertg kell benezni, hogy nekunk is legyen valami:D
    Persze csak hulyeskedem, igy vagyunk jol kitalalva:)

    ReplyDelete